2013-07-04, 09:20
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Failet
Ja pappan till hennes två äldsta barn är en gammal pundare/alkis ifrån Thn som åkte dit för innehav av barnporr. Han satt inne ett tag, och flydde staden efter avtjänat straff. Jag träffade snubben innan detta uppdagades och han var minst sagt en stor jävla idiot. Pappan till henne yngsta heter Marc*s och verkar vara en vanlig bonnläpp utan kriminell bakrund.

Härlig tjej, med fötterna på jorden va?

Jag har slarvläst tråden, men blev lite nyfiken hur miggafrii kom in i tråden och vem är hon och vad har hon för koppling till I"a?

Ledsen om jag frågar sånt som redan avhandlats.
Citera
2013-07-04, 09:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Han skyddar enbart sig själv då han själv har begått ett brott mot griftefriden.

Det är inte ett brott att slänga en kniv i sjön, men är det ett mordvapen så blir det ett brott, då skyddande av brottsling.

Men här begår han aktivt ett brott, med två år på straffskalan, och då är han lika mycket brottsling som mördaren.

Hade han inte hjälpt till utan bara hållit tyst om sin vetskap hade det varit skyddande av brottsling.
Om han gömmer en mördad persons kropp undanröjer han bevis. Kroppen är bevis. Det är skyddande av brottsling.
Citera
2013-07-04, 09:24
Medlem
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151473586357825&set=pb.725842824. -2207520000.1372922443.&type=3&theater

Gör ett försök med att lägga upp en bild, måste väl vara behov av en efterlysning på denna MCn om den har setts på AJ utflykt?
Citera
2013-07-04, 09:24
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balleknack
En tanke ang. den stulna bilen. Vilken seriös biltjuv (som bilägaren nämner) lägger ner mödan för att stjäla en S40 med startspärr för att direkt efter åka 15-20 minuters bilfärd för att elda upp bilen? Ingen va... Det luktar fågel lång väg.
Hoppas verkligen BO är vid liv. Man blir mörkrädd över hur mycket idioter det finns som ställer till sånt här elände...

Rent hypotetiskt
En som efter att den upptäckt att bilen var avställd inte vågade köra vidare samt ville förhindra att spår efter denne inte skulle hittas

Sannolikt Nej
Citera
2013-07-04, 09:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om han gömmer en mördad persons kropp undanröjer han bevis. Kroppen är bevis. Det är skyddande av brottsling.

Nej, han undanröjer inte bara bevis han begår en allvarligt brott. Han kommer bara bli åtalad för brott mot griftefriden. Eftersom han inte kan tala om var hon finns utan att sätta dit sig själv för ett brott så är det inte skyddande av brottsling.

Ny vända i juridiktråden?
Citera
2013-07-04, 09:26
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Beträffande platser att dyka - ja sedan har vi ju Jonstorpsmossen som nu delvis är en rejäl bäverdamm. Där blir inte kul att dyka. Bävern var förståndig nog att bygga sin damm precis i början av den kanal på 1,5 meter djup som tidigare utdikare sprängt ned i diabasen och detta i ett naturreservat så ingen kan ta bort dammen!
Citera
2013-07-04, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151473586357825&set=pb.725842824. -2207520000.1372922443.&type=3&theater

Gör ett försök med att lägga upp en bild, måste väl vara behov av en efterlysning på denna MCn om den har setts på AJ utflykt?

Klickade på Torgnys profil https://www.facebook.com/torgny.sorman.* och han har lagt upp bild på AJ och lite intressanta kommentarer

*=1
Senast redigerad av mr.f 2013-07-04 kl. 09:54.
Citera
2013-07-04, 09:40
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Uppenbarligen så älskar nämda personer att visa sig och säkert titta på sig med.
Jag blir inte förvånad om AJ tog sin färgglada"moppe", iklädd i orange jacka med neongröna byxor samt extrablinkers med discokula på denna ödesdigra natt. Vem vet, kanske finns några egofoton i hans kamera

Någon som har lite info om DBs kriminella historik?
Citera
2013-07-04, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.f
Klickade på Torgnys profil och han har lagt upp bild på AJ och lite intressanta kommentarer

Vad är det för kommentarer? Citera gärna kommentarerna här...
Citera
2013-07-04, 09:43
Medlem
En liten fråga till folk som har erfarenhet av att dyka.

Det har pratats mycket om dålig sikt osv men på ett program på Discovery tror jag det var så använde dom sig av en handhållen sonar av något slag. Där såg dom precis vad dom hade framför sig direkt på skärmen i träsk som var mer lera än vatten nästan.

Tror det var något likt denna fast kanske mer avancerad: http://www.ndiver-military.com/products/artemis-sonar.php

Använder inte räddningsdykare och Polis liknande apparater i Sverige?
Citera
2013-07-04, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuXe
Vad är det för kommentarer? Citera gärna kommentarerna här...

Här kommer de

Citat:
Torgn* Sörma*
för 10 timmar sedan via mobil
Andreas du vet att jag tänker och ber för Dig Torgny

Citat:
Torgn* Sörma* den 29 juni
Min allt i allo men var är han ? Hör av er om ni skulle se henne...
<Bild på AJ>
Citera
2013-07-04, 09:54
Medlem
Quarrels avatar
GP: Förhör fortsätter med anhållen
Citat:
I går gjordes vissa fynd på Hunneberg cirka en mil Trollhättan. Fynden analyseras för att se om de kan ha med fallet att göra.

-Det var lite kläder och någon ryggsäck som man har lämnat in för analys, säger polisens presstalesman [CF] till TT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in