2013-07-04, 08:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Kan skälet av polisen att öppna sidan vara att sampla IPadresser för vidare undersökning?

Rent hypotetisk för att se hur en ev mt medbrottsling agerar på sidan
Oj! Tack vare ME077:s vaksamhet har halva FB varit där. Polisen har en del material att gå igenom.
Citera
2013-07-04, 08:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
MTGM:S facebook öppen..

Ja det ger mig tillfälle att gå igenom foton,för att se om jag hittar något av det jag tipsat om.

Smart drag om syftet är att: Tipslämnare som ännu tvekar på relevans i sina fynd och inte anmält,tar sig en titt och ser om nåt de sett där ute i de stora skogarna kan finnas fotat/dokumenterat på KJ:S eller vänners facebook..?
Militära "grejer/rester" i terrängen kan lätt tas för just Militära och lämnas därhän.
Kopplingen: Airsoft och deras "look a like prylar".

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Ren gissning - Alternativt så lättar polisen lite på tystnaden och detta är ett led i att eventuellt gå ut med exakt vad man letar efter för att minska på mängden orelevant skräp som fördröjer utredningen.Om så,då har polisen helt klart för sig: det finns ingen medmisstänkt GM.
Men det är ju en gissning och bör ses som en sådan.

LGWP förmodar att gärningsmannen varit ensam om mord och styckning av VB. Min gissning går i andra riktningen; jag är övertygad om att KJ hade en medbrottsling. Minst, kanske ett par. Det krävs fler än en GM att rigga ett dödsspel (Fallen Angel del 2) som jag tror VB blev utsatt för, och KJ är inte man att hantera Vatchareeya utan hjälp - mentalt troligen ja, men inte fysiskt, i ett utsatt läge som hon måste förstått att hon befann sig i skulle hon fått oanade krafter och med sin goda fysik skulle KJ fått mycket svårt att genomföra planen. Planläggningens A och O är att inte lämna efter sig några spår av något slag, allt som medtagits till platsen måste medföras därifrån, inte en cigarettfimp eller prilla får kvarlämnas, dvs allt med spår av DNA från andra än offret måste minutiöst städas undan. Mord och styckningsplats kommer nya sök i och runt skjutfältet nog att spåra upp men därefter återstår huvuduppgiften att knyta gärningsmännen till platsen. En inte helt enkel uppgift. Beträffande mordvapnet (kniv ?) är det inte säkert att bara en kniv använts, troligen inte samma kniv vid styckningen som använts vid de nio huggen/sticken, kanske en filékniv av något slag.
Citera
2013-07-04, 09:00
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Oj! Tack vare ME077:s vaksamhet har halva FB varit där. Polisen har en del material att gå igenom.

ME077 väckte visserligen upp FB men om man hypotetiskt har foliehatten på så torde ju ev medhjälpare utan den vetskapen av sas personliga skäl ev vilja komma åt tråden. Det kan ju räcka som skäl för att utredarna skulle öppna tråden. Om det nu var ett planerat öppnande och inte ett misstag
Citera
2013-07-04, 09:02
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Ja stängd igen. Verkligen märkligt. Hoppas det var någon som kom på något nytt efter att ha kollat?

Minns att sidan var annorlunda innan den censurerades av KJ efter den 18/5. Minns även att det fanns antydningar om att pling, plong oftast var till besvär. Bl a när det skrevs om det gemensamma bastutbadet med följande tänkta aktiviteter...

VB verkade inte vara accepterad av KJ och gänget som han tillhörde senaste åren.
Senast redigerad av highfive 2013-07-04 kl. 09:16.
Citera
2013-07-04, 09:05
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
ME077 väckte visserligen upp FB men om man hypotetiskt har foliehatten på så torde ju ev medhjälpare utan den vetskapen av sas personliga skäl ev vilja komma åt tråden. Det kan ju räcka som skäl för att utredarna skulle öppna tråden. Om det nu var ett planerat öppnande och inte ett misstag

Enligt ditt resonemang skulle då mao polisen vara intresserad av någon som finns på tråden. Ingen som fick ett pm om att fejjankontot var öppnat?
Citera
2013-07-04, 09:12
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Enligt ditt resonemang skulle då mao polisen vara intresserad av någon som finns på tråden. Ingen som fick ett pm om att fejjankontot var öppnat?

Vara är nyckelordet... behöver inte det nödvändigvis men man kanske vill sondera terrängen sas. Se om någon i MT bekantskapskrets sas lurar i vassen.
Citera
2013-07-04, 09:19
Medlem
ME077s avatar
Citat:

Nej inget pm här iaf. Men om polisen verkligen hade velat kolla någon/ip-nummer eller så, hade de nog haft den öppen åtminstone 1 dygn? Äh, vi kan spekulera men lär inte få svar.
Citera
2013-07-04, 09:22
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Nej inget pm här iaf. Men om polisen verkligen hade velat kolla någon/ip-nummer eller så, hade de nog haft den öppen åtminstone 1 dygn? Äh, vi kan spekulera men lär inte få svar.
Vet vi hur länge den var öppen?
Citera
2013-07-04, 09:23
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Minns att sidan var annorlunda innan den censurerades av KJ efter den 18/5. Minns även att det fanns antydningar om att pling, plong oftast var till besvär. Bl a när det skrevs om det gemensamma bastutbadet med följande tänkta aktiviteter...

VB verkade inte vara accepterad av KJ och gänget som han tillhörde senaste åren.

Jag läste om bastubadet idag vilket jag missat innan.
Med sina ord verkar han inte vara nån duvunge.
Får jag fråga vad din tanke kan vara varför sidan öppnas och sen är ur bruk.
Citera
2013-07-04, 09:23
Medlem
Märkligt att den stängdes ned..

Tyder på att nån annan än att polisen öppnat den kanske,ytterligare en gissning.

Svårt att se logiken i det dock..
Citera
2013-07-04, 09:27
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vet vi hur länge den var öppen?

Jag satt och kollade "vissa personer" i KJ´s omgivning igår eftermiddag, då verkade hans fb inte vara öppen iaf. Men plötsligt runt 21.50 var den öppen. Verkar som den kanske var öppen sammanlagt omkring 12 timmar, men då över en natt dumt nog.
Citera
2013-07-04, 09:28
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Källa:http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7738442

Då vet man det och behöver inte undra varför det tar sån tid med allt.
Jag är inne på GW Ps resonemang,tror också på ensam gärningsman.
Kan tänka mig att hans familj kämpat och värnat om honom,nu sitter han häktad och hur ska han nu förklara detta till sina närmaste,jo givetvis genom att neka till allt.
Tror inte ett dugg hur mkt dom än har på MGM så kommer den fortsätta neka,allt för att inte göra sina anhöriga illa......rätta mig om jag nu kan ha¨fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in