Citat:
Ursprungligen postat av
Bodenforever
MTGM:S facebook öppen..
Ja det ger mig tillfälle att gå igenom foton,för att se om jag hittar något av det jag tipsat om.
Smart drag om syftet är att: Tipslämnare som ännu tvekar på relevans i sina fynd och inte anmält,tar sig en titt och ser om nåt de sett där ute i de stora skogarna kan finnas fotat/dokumenterat på KJ:S eller vänners facebook..?
Militära "grejer/rester" i terrängen kan lätt tas för just Militära och lämnas därhän.
Kopplingen: Airsoft och deras "look a like prylar".
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ren gissning - Alternativt så lättar polisen lite på tystnaden och detta är ett led i att eventuellt gå ut med exakt vad man letar efter för att minska på mängden orelevant skräp som fördröjer utredningen.Om så,då har polisen helt klart för sig: det finns ingen medmisstänkt GM.
Men det är ju en gissning och bör ses som en sådan.
LGWP förmodar att gärningsmannen varit ensam om mord och styckning av VB. Min gissning går i andra riktningen; jag är övertygad om att KJ hade en medbrottsling. Minst, kanske ett par. Det krävs fler än en GM att rigga ett dödsspel (Fallen Angel del 2) som jag tror VB blev utsatt för, och KJ är inte man att hantera Vatchareeya utan hjälp - mentalt troligen ja, men inte fysiskt, i ett utsatt läge som hon måste förstått att hon befann sig i skulle hon fått oanade krafter och med sin goda fysik skulle KJ fått mycket svårt att genomföra planen. Planläggningens A och O är att inte lämna efter sig några spår av något slag, allt som medtagits till platsen måste medföras därifrån, inte en cigarettfimp eller prilla får kvarlämnas, dvs allt med spår av DNA från andra än offret måste minutiöst städas undan. Mord och styckningsplats kommer nya sök i och runt skjutfältet nog att spåra upp men därefter återstår huvuduppgiften att knyta gärningsmännen till platsen. En inte helt enkel uppgift. Beträffande mordvapnet (kniv ?) är det inte säkert att bara en kniv använts, troligen inte samma kniv vid styckningen som använts vid de nio huggen/sticken, kanske en filékniv av något slag.