2013-07-03, 23:31
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusarnumb1
Nja det tror jag inte.. Rör sig mycket folk där dag som natt..
Vet att Länstyrelsen varit vid Hullsjön det sista med nät för att ta upp vitfisk. Så om hon skulle ligga där är chansen stor att hon skulle hittats.
Citera
2013-07-03, 23:32
Medlem
panzertaxs avatar
spontant kan man nog känna "mäh, varför göra något så uppenbart" som att köra iväg tjejen i en bil, tända eld på den i närheten av dumpningen, flytta bilen senare och försöka posta "tjohojaha"-meddelanden på fb. Det är liksom för korkat för att vara sant. Dessa personer är inte direkt snillen tyvärr, så det kan faktiskt vara björnligansyndromet.
Citera
2013-07-03, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av owesome
Det framgår klart och tydligt i artikeln att det är en bekant till (misstänkt) som äger bilen.
Dock framgår det inte när bilen hittades så det är ju mer möjligt att konstapeln faktiskt varit där och plockat upp den innan bilderna presenterats här på FB.

Det måste ju göra det om det redan kan fastställa ägare?

Betydligt mer logiskt än att GM skulle forsla bort bilen, men inte lika fräckt.

Så, vad användes denna gallerkärra till, om det spelat en roll i dramat?
Jo, vet man att en brunnen bil tillhör skrothandlaren så har polisen garanterat hittat bilen.
Men den kan fortfarande vara flyttad av GM.
Citera
2013-07-03, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Menade bara att miggafrii inte är trovärdig då hon själv verkar va kär i A.J.

Kollar man A.J´s fb logg så har ju en av hans flitigaste "gillare" en blogg med precis samma namn som användarnamnet och som dessutom har foton på henne och A.J.

Så bedömer inte miggafrii som trovärdig om saken.

Hon har "äldre" barn som förmodligen använder datorer och kanske kollar runt på flashback.
Det här är det första man får läsa när man kommer in på hennes blogg.
"Fest igår samt en sväng på Olearys sen hamnade jag på hemlig adress ;-)
Kan säga så mycket som att jag fick veta att jag lever ;-)
"

Herregud...
Citera
2013-07-03, 23:46
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Varför skulle GM flytta bilen?
Och som någon redan påpekat, ingen lätt uppgift att få på en bil som mer eller mindre går på fälgarna på en kärra.
Dessutom borde någon rapporterat av avspärrning även där bilen eldades, det har ingen gjort, men väl på en annan plats. Och så borde man väl elda en gång till, för att få bort eventuellt DNA från transporten.

Jag får inte ihop flytten av den brända bilen, det övriga kan vara logiskt.

Mord
Ringa kompis och be om skjuts eller sno bilen
Släpa offret från lägenheten till bilen utanför porten där blodspåren slutar
Köra till Kvarnsjön
Göra sig av med offret
Elda upp bilen
Ta sig därifrån, med eller utan hjälp

Edit: Fel, ReimerDenYngre hade tydligen sett en avspärrning där bilen först sägs eldats. Antar att vi dock inte vet om det är frågan om samma bil.
Senast redigerad av constant 2013-07-03 kl. 23:50. Anledning: Fel, ReimerDenYngre hade sett en avspärrning där bilen först sägs eldats.
Citera
2013-07-03, 23:48
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Jo, vet man att en brunnen bil tillhör skrothandlaren så har polisen garanterat hittat bilen.

Att bilen flyttats innan polisen kom dit bygger helt på min uppgift att platsen inte var avspärrad när jag kom dig (söderifrån) på måndag men väl avspärrad när jag kom till platsen norrifrån på tisdag. Men själva avspärringen har aldrig varit ett sedvanligt band tvärs över utan bara en snitsling på norrsidan av två granar. Jag kan helt enkelt ha misstolkat det jag såg på måndagen, kanske inte alls sett någon snitsel eller bara tolkat den som en snitsel av samma typ som skogsbolagen har.

Andra här i tråden har ju haft problem att hitta platsen så det kanske är så att den är för dåligt avspärrad så att man missar avspärrningen...

I så fall är bilen med släp natten till måndag ett rent stickspår OM det inte var den natten de åkte upp och i så fall från Grästorps sidan. Det kan betyda att de natten till söndag var på en helt annan plats med bilen och sedan suttit på bilen till nästa natt innan de satte den i brand. Tiden kanske inte räckte för att bränna den på söndag eller också var det nödvändigt att bränna den natten till måndag för att stämma med en stöldanmälan på söndag...
Citera
2013-07-03, 23:49
Medlem
Sokkos avatar
Nu har jag plågat mig igenom AJs misshandelsdomar. Ingenting om skottlossning i något fönster. Fyllefester & bråk. Ingen inblandad verkar vettig, inklusive hans x. Fick iallafall bilden av AJ som allt annat än smart, så detta fall löses nog snart.

Ang. brottsrubriceringar så kan åklagaren ha satt människorov och mord eftersom de inte kan vara säkra på att kvinnan var riktigt död när hon fraktades bort (även om GM trodde det). Alltså gäller båda, om hon levde så bara en halv minut efter att ha blivit inrullad i en matta eller något. En teknikalitet. Sannolikt är hon död, vilket alla inblandade poliser också har förstått.
Citera
2013-07-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Varför skulle GM flytta bilen?
Och som någon redan påpekat, ingen lätt uppgift att få på en bil som mer eller mindre går på fälgarna på en kärra.
Dessutom borde någon rapporterat av avspärrning även där bilen eldades, det har ingen gjort, men väl på en annan plats. Och så borde man väl elda en gång till, för att få bort eventuellt DNA från transporten.

Jag får inte ihop flytten, det övriga kan vara logiskt.

Mord
Ringa kompis och be om skjuts eller sno bilen
Släpa offret från lägenheten till bilen utanför porten där blodspåren slutar
Köra till Kvarnsjön
Göra sig av med offret
Elda upp bilen
Ta sig därifrån, med eller utan hjälp

Ungefär så min teori är också. Hur nu eldningen och flytt skett får jag inte ihop men logiskt att elda upp bilen om liket har legat där i för att bli av med blod/DNA. Då är också sannolikheten stor att kroppen dumpats inom en liten radie!
Citera
2013-07-03, 23:50
Medlem
panzertaxs avatar
constant, tror du i huvudtaget efter att ha sett misstänkt gm att denne har koll på DNA?
inte helt osannolikt att man velat flytta bilen bort från där dumpningen skedde i ren panik... det mesta tyder ju på panik, annars hade blodet i trapphuset varit det absolut första man tagit hand om som prio1 för att vinna tid.
Citera
2013-07-03, 23:50
Medlem
MjaeuMjaeus avatar
AJ tar inga andra droger än alkohol, han är helt emot det.

Jag hoppas verkligen att AJ är skyldig så han äntligen kan få ett längre fängelsestraff men inte på någon annans bekostnad dock, men jag sätter min lön på att han gjort det!!
Citera
2013-07-03, 23:53
Medlem
MjaeuMjaeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Nu har jag plågat mig igenom AJs misshandelsdomar. Ingenting om skottlossning i något fönster. Fyllefester & bråk. Ingen inblandad verkar vettig, inklusive hans x. Fick iallafall bilden av AJ som allt annat än smart, så detta fall löses nog snart.

Ang. brottsrubriceringar så kan åklagaren ha satt människorov och mord eftersom de inte kan vara säkra på att kvinnan var riktigt död när hon fraktades bort (även om GM trodde det). Alltså gäller båda, om hon levde så bara en halv minut efter att ha blivit inrullad i en matta eller något. En teknikalitet. Sannolikt är hon död, vilket alla inblandade poliser också har förstått.

Skottlossningen i fönstret har hänt dock har han vänner som ställer upp på honom så snabbt han ber dom därför har han aldrig riktigt åkt dit på något grov än
Citera
2013-07-03, 23:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusarnumb1
Jag rör mig en del uppe på berget och det finns många farliga myrar som går upp till halsen när du går igenom mossen. Så inte alls svår att sätta en spade genom mossen och bara trycka ner kroppen under den. Lite svårt att förklara hur jag menar men låter inte alls orimligt. Dock finns det rätt dåligt med myrar kring kvarnsjön.

Jag tror jag förstår hur du menar. Var finns de "bästa" myrarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in