2013-07-03, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad menar du? Den utbrända bilens plats finns angiven i tråden.
Ja, nu ja. Men som inlägget beskrev så tog det "lång tid att skaka fram"
Citera
2013-07-03, 21:28
Avslutad
Kompisen som fått bilen stulen behöver inte vara inblandad. Det kan tyckas klantigt att sno en bil av en kompis, men också ganska logiskt. Speciellt idag när många av de nyare bilarna är omöjliga att stjäla, så kommer man kanske att tänka på en kompis som har ett lämpligt äldre objekt, och känner man kompisen väl så vet man ju t ex om han är bortrest just då.

Det har skett förr, t ex; https://www.flashback.org/t1565400
Citera
2013-07-03, 21:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Ja det kanske heter så.
Men tror inte på att det alltid går till så.
Men tror ändå inte att AJ har en halvår gammal oanvänd lur.
I så fall kanske det inte har suttit ett annat SIM-kort i den.
Citera
2013-07-03, 21:32
Medlem
flashbackstalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Teleoperatörerna får inte spara data som är mer än sex månader gammalt. Så om det oreggade SIM-kortet har suttit i telefonen i ett halvår så spelar IMEI-nummer eller tidigare SIM-kort ingen roll. Även telefonen är hemlig.

Om ett telefonnummer har använt sig av wap så kan man se med vilket imei som inställningarna sändes till flera år senare.
Tvärtom tror jag dock inte går, alltså att få fram vilket nummer som använts på ett speciellt imei.
Citera
2013-07-03, 21:34
Medlem
Somecoolnames avatar
Åkte förbi en polisavspärrning för ca 2 timmar sedan, på vilken plats jag med stor sannolikhet tror är platsen där bilen brunnit. Gick ej ur bilen men såg polisbil samt avspärrningen vid infarten till, eller om det var strax efter Kvarnsjön.

http://tinypic.com/view.php?pic=x0o7wp&s=5
Citera
2013-07-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Vart tog du vägen?

Bilen som drog släpet, vad var det för modell? En Cheva? Volvon, en kombi?

Hoppas du ringt polisen! Om inte - gör det!

Var för mörkt ute och de körde i en hysterisk fart upp till berget, den ena var en volvo, den andra är jag inte hundra på om också det var en volvo eller annat bilmärke, lade inte på minnet heller om det var kombi eller sedan, kärran var en sådan "skräpkärra" med kort galler på sidan, inte så hajj på sådant, den var tom när de blåste förbi i alla fall.
Citera
2013-07-03, 21:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstalker
Om ett telefonnummer har använt sig av wap så kan man se med vilket imei som inställningarna sändes till flera år senare.
Tvärtom tror jag dock inte går, alltså att få fram vilket nummer som använts på ett speciellt imei.
Inte via teleoperatörerna. De är skyldiga att utplåna allt data som de inte behöver för sin egen verksamhet eller som myndigheter har begärt efter sex månader.
Citera
2013-07-03, 21:36
Medlem
Vattendroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Jag hade tagit skogen faktiskt. Finns inte ens chans i världen att polisen kan hitta en kropp i en så pass stor yta som hunneberget ändå är. Så visst, betydligt mer arbete men eftersom adrenalinet pumpar på så bör det inte vara så svårt att gräva en tillräckligt djup grop under ett par timmar på natten. Det är inte direkt så att folk rastar sina hundar djupt inne i skogen heller. Hur lång tid tog det innan en anmälan kom in till polisen att hon var försvunnen?

Hoppas att de finner henne.

Vill man hitt något i en skog av denna storlek, vet inte hur många hektar det gäller, men
skicka in ett par gäng skogsröjare så hittar dom allt, ALLT.
Citera
2013-07-03, 21:37
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bwcb
Var för mörkt ute och de körde i en hysterisk fart upp till berget, den ena var en volvo, den andra är jag inte hundra på om också det var en volvo eller annat bilmärke, lade inte på minnet heller om det var kombi eller sedan, kärran var en sådan "skräpkärra" med kort galler på sidan, inte så hajj på sådant, den var tom när de blåste förbi i alla fall.
D.B är ju känd för att samla på skrot, vad jag hört, så då kan det ju stämma med en skrotkärra? Hur var storleken på kärran? Skelle dom kunna få på en bil på den?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Åkte förbi en polisavspärrning för ca 2 timmar sedan, på vilken plats jag med stor sannolikhet tror är platsen där bilen brunnit. Gick ej ur bilen men såg polisbil samt avspärrningen vid infarten till, eller om det var strax efter Kvarnsjön.

http://tinypic.com/view.php?pic=x0o7wp&s=5
Det där är inte den plats som pekades ut tidigare i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Kompisen som fått bilen stulen behöver inte vara inblandad. Det kan tyckas klantigt att sno en bil av en kompis, men också ganska logiskt. Speciellt idag när många av de nyare bilarna är omöjliga att stjäla, så kommer man kanske att tänka på en kompis som har ett lämpligt äldre objekt, och känner man kompisen väl så vet man ju t ex om han är bortrest just då.

Det har skett förr, t ex; https://www.flashback.org/t1565400

Det är dock drygt 2 mil mellan brottsplatsen och kompisen som fått bilen lämpligt "stulen". Låter inte som ett smidigt projekt.
Citera
2013-07-03, 21:38
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Ja, nu ja. Men som inlägget beskrev så tog det "lång tid att skaka fram"

Exakt så
Två personer säger sig ha besökt platsen och fotat, men ingen vill uppge var förrän efter flertalet påtryckningar i tråden. Den ene med argument att "polisen ska få göra sitt jobb". Ungefär som "jag vet var hon ligger, ha ha, får se när ni hittar henne".

Förstår argumentet att för mycket info på nätet kan få GM o kumpaner att röja bevis, men liksom, här snackar vi folk som har IQ Fiskmås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in