2013-07-03, 17:48
Medlem
miss-darknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
AJ har ingen bil, möjligtvis att det är hans sjuka polares bil efter tidigare skärmdumpar här.
Frågan är om den snubben är på riktigt? Det är ju för sjukt för att vara sant.
Gåtan på mordet kan inte vara så lätt att det verkligen är hans brända bil på berget.

D

Ibland överträffar verkligheten dikten det mest troliga är väl att en bil har används. Frågan är om AJ själv lånat/kört bilen eller om någon kompis deltagit. Polisen har säkert kollat upp om AJ ringt något samtal den natten.
Citera
2013-07-03, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
Varför skulle han dumpa kroppen i Trollhättan han kanske dumpade kroppen på väg tillbaks till Jönköping .

Han måste ju ha dumpat kroppen i närheten med bil. Svårt att frakta kroppen till Jönköping på en MC. Vilket jag tror är mest troligt var det som hände efter mordet, han fick panik.. Skyndade sig tillbaka till hemstaden på sin MC för att uppdatera FB för att ufot tror att det är som något försvar vid eventuell misstanke.. Tror inte AJ är tillräckligt smart för att förstå att man kan fejka en uppdatering i Jönköping då man befinner sig i Trollhättan på riktigt.

Men det är min teori..
Citera
2013-07-03, 17:52
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-darkness
Ibland överträffar verkligheten dikten det mest troliga är väl att en bil har används. Frågan är om AJ själv lånat/kört bilen eller om någon kompis deltagit. Polisen har säkert kollat upp om AJ ringt något samtal den natten.

Att ett fordon har använts är ju mer eller mindre ett krav för att flytta på en kropp, oavsett om hon levde eller inte, så det får man nog utgå ifrån. Då det just nu verkar vara AJs kompis bil som använts, så ligger det väldigt nära till hands att tro att samma kompis även hjälpt till att ta hand om kroppen. Något annat vore väldigt märkligt.

Detta förutsätter förstås att AJ faktiskt är gärningsman, men jag har svårt att se att det skulle kunna förhålla sig på något annat sätt.
Citera
2013-07-03, 17:54
Medlem
Tyson1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Tyvärr framkommer det inte när det anmäldes stulet.

Registreringsnummer: AFC500
Fabrikat: VOLVO S40 2.0
Färg: MGRÖN Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1996 Fordonsslagsklass: I
Identifieringsnummer: VS1603TF005563
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2013-05-21
Senaste EU-regbevis del 2: 2013-05-21
Handelsbeteckning:
Upplysningar: Fordonet stulet

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2013-03-22)

Kan man inte se när bilen blivit anmält stulen via ett fullständigt utdrag?
Citera
2013-07-03, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyson1993

Vet ej. De uppgifterna är från Transportstyrelsens sida och ägarkontroll via SMS.
Citera
2013-07-03, 18:02
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ano-Nymt
Har det framkommit?

ReimerDenYngre säger sig ha sett platsen där den brändes, som jag tolkade honom var det innan polisen varit där. Han har gett oss denna bilden: http://imageshack.us/photo/my-images/4/9xw0.jpg/

Långt senare kommer denna bilden: http://i.imgur.com/OLubRyi.jpg

ok så vi vet inte vart bilen är eller om det är DB :s bil
Citera
2013-07-03, 18:04
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytes
Lek med tanken att dem slängde henne i ån och hon åkte in med de starka strömmarna rakt in i turbinerna, finns det någon milli procents chans att dem skall kunna identifiera henne? Om isåfall, hur?
Sitter galler för turbinerna, just pga att ingen"skit" ska kunna komma in och förstöra turbinerna.
Citera
2013-07-03, 18:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyson1993
Jag tog ut ett registerutdrag via fax. Där står bara att bilen är efterlyst, inte när.
Citera
2013-07-03, 18:05
Medlem
miss-darknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Att ett fordon har använts är ju mer eller mindre ett krav för att flytta på en kropp, oavsett om hon levde eller inte, så det får man nog utgå ifrån. Då det just nu verkar vara AJs kompis bil som använts, så ligger det väldigt nära till hands att tro att samma kompis även hjälpt till att ta hand om kroppen. Något annat vore väldigt märkligt.

Detta förutsätter förstås att AJ faktiskt är gärningsman, men jag har svårt att se att det skulle kunna förhålla sig på något annat sätt.

Så om AJ är GM träffade han I i hennes lägenhet lördagskväll, något hände I blev skadad eller dödat och han ringde kompisen med den rapporterade stulna bilen och dom hjälptes åt att frakta bort kroppen brände bilen och tog mc tillbaka till stan
Citera
2013-07-03, 18:10
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-darkness
Så om AJ är GM träffade han I i hennes lägenhet lördagskväll, något hände I blev skadad eller dödat och han ringde kompisen med den rapporterade stulna bilen och dom hjälptes åt att frakta bort kroppen brände bilen och tog mc tillbaka till stan

Det känns som ett ganska troligt scenario ja, förutom att de kanske tog sig till AJs kompis efteråt som bor precis bredvid hunneberg där bilen bränts.
Citera
2013-07-03, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tog ut ett registerutdrag via fax. Där står bara att bilen är efterlyst, inte när.

Här står det:
http://www.larmtjanst.se/Efterlysta-objekt/Personbil/621560

Stölddatum: 2013-06-30

Om det stämmer vet jag inte...
Citera
2013-07-03, 18:11
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boewgleif
Undra vad som har egentligen hänt, ifall nu A.J verkligen inte är GM

Ja om inte AJ är GM så tror jag att det handlar om ren och skär svartsjuka och kontrollbehov. I:s ex fick nys om AJ:s besök hos I och blev vansinnig och hade ihjäl henne, sen gjort sig av med kroppen. Dock är det ju HELT OTROLIGT att inte en enda jävla granne sett eller hört någonting..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in