2013-07-03, 01:21
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
NI dras inte in för en småtjuv, vilket han nog får anses vara. Om det faktiskt är insatsstyrkan som är inblandad, och det inte är ett rykte, beror det troligtvis på att man misstänker att det är _riktiga_ banditer inblandade.
Precis. Jag kan sätta vad sjutton som helst på att NI definitivt inte var där (om de nu var där) för att de verkligen behövs. Det händer då och då att NI skickas ut på ärenden som ligger långt under deras kapacitet av den enkla anledningen att de inte har något annat för sig, samt att det kan vara bra för dem att "öva lite i verkligheten".
Kan någon komma med någon form av källa på att det verkligen var NI som var på plats?
Citera
2013-07-03, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Precis. Jag kan sätta vad sjutton som helst på att NI definitivt inte var där (om de nu var där) för att de verkligen behövs. Det händer då och då att NI skickas ut på ärenden som ligger långt under deras kapacitet av den enkla anledningen att de inte har något annat för sig, samt att det kan vara bra för dem att "öva lite i verkligheten".
Kan någon komma med någon form av källa på att det verkligen var NI som var på plats?

Jag vet inte som sagt. Många artiklar i media har refererat poliserna som insatsstyrkan. Så kanske inte så konstigt att jag och många andra tolkat de som både NI och piketen varit på plats här.

http://www.expressen.se/gt/misstankt-mord-i-centrala-trollhattan/
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2227491-misstankt-mord-i-trollhattan
Citera
2013-07-03, 01:27
Medlem
NI kopplades nog förmodligen in pga att AJ är en känd gammal nasse. Då hamnar nog sånt på deras bord, ifall han gömmer sig hos gamla kamp-kamrater. Var de förresten inte någon som sett dom vid Grästorp och Vara? Dom kanske letade efter honom där? Det är ju kända nasse-tillhåll.
Citera
2013-07-03, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Jag vet inte som sagt. Många artiklar i media har refererat poliserna som insatsstyrkan. Så kanske inte så konstigt att jag och många andra tolkat de som både NI och piketen varit på plats här.

Inte ovanligt att piketen kallas för insatsstyrka. Dessutom har piketen sk insatsgrupper själva. När det är NI brukar media snabba på att just skriva Nationella insatsstyrkan. Dessutom, om man tittar på bilderna från i söndags, ser man att det är piketpoliser.
Citera
2013-07-03, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell

Det där ser ut att vara en "vanlig" piket, men jag ser så jävla dåligt så jag kan inte riktigt avgöra

Ha i åtanke att piketen inte är några dunungar, utan välutbildade, välutrustade och stenhårda. De finns till för precis den typen av inbrytningar som det pratas om i den här tråden, medans NI finns till för att slå ut terroristceller.

Edit: Förresten, hade det varit NI hade dessa bilder med stor sannolikhet inte publicerats, då det råder strikt sekretess rörande både deras utrustning och var de befinner sig.
Senast redigerad av Arabies 2013-07-03 kl. 01:38.
Citera
2013-07-03, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forno.Romano
Tror att det är en felskrivning av tidningen eller en missuppfattning från uppgiftslämnaren.

Skulle det stämma så är ju GM ganska klar om det iofs inte är fler inblandade och då skulle aktuell GM vara lyst.

Funderingar är hur stort detta är - kanske större än vi förstår - som förklarar varför saker drar ut på tiden.

Om det är en felskrivning och det är korrekt att det upptäcktes vid 15 tiden är det väl inte orimligt att tänka sig att blodfläckarna kommit dit strax före? Dvs det behöver inte skett på natten eller morgonen.
Citera
2013-07-03, 01:37
Medlem
Citat:
Det där ser ut att vara en "vanlig" piket, men jag ser så jävla dåligt så jag kan inte riktigt avgöra

Ha i åtanke att piketen inte är några dunungar, utan välutbildade, välutrustade och stenhårda. De finns till för precis den typen av inbrytningar som det pratas om i den här tråden, medans NI finns till för att slå ut terroristceller.

Ja som sagt jag tycker en diskussion huruvida det är NI eller piketen är hyfsat orelevant och vi borde återgå till topic alternativt diskutera hur jag skall komma ur min torrperiod av fitta om vi ändå ska diskutera off topic :P
Citera
2013-07-03, 01:38
Medlem
Citat:

Dessutom finns det många poliser som till vardags arbetar i pikten men som tillhör NI.
Citera
2013-07-03, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
SB´s moder dömdes för mord 2007 på sin dåvarande pojkvän

Citat:
Ursprungligen postat av sneakkz
SB är iallafall inte misstänkt längre enligt hans facebook. Fick höra att pappan till hon som är borta (han ska vara helt vrickad tydligen ) stod och väntade utanför sb hem.

Är SBs mor frisläppt?

Finns det ett samband mellan SB och IHs far som kan ha ett samband med SBs närstående?

Kan IH vara ett offer för något vi inte vet?
Citera
2013-07-03, 01:41
Medlem
Citat:
Kan IH vara ett offer för något vi inte vet?

Eh, ja? Det är väl det enda vi lyckats slå fast?
Citera
2013-07-03, 01:44
Medlem
Citat:
Eh, ja? Det är väl det enda vi lyckats slå fast?

Borde utvecklat det inser jag. Nåväl, det verkar finnas kopplingar som kanske inte är så självklara innan man lägger pusslet, tack vare all info och teorier kommer det nytt hela tiden.

Finns det mer info om SBs mor och händelsen som togs upp?

För SB rymde väl från platsen i ett tidigare inlägg ?
Citera
2013-07-03, 01:46
Medlem
Citat:
Borde utvecklat det inser jag. Nåväl, det verkar finnas kopplingar som kanske inte är så självklara innan man lägger pusslet, tack vare all info och teorier kommer det nytt hela tiden.

Finns det mer info om SBs mor och händelsen som togs upp?

För SB rymde väl från platsen i ett tidigare inlägg ?

Att SB ska ha sprungit därifrån är, precis som nästan allt annat, ett löst rykte. Det enda vi lyckats med ("vi", det är i själva verket ett litet antal personer i tråden som kommit med informationen) är att kartlägga IHs närmaste bekantskapskrets. I övrigt gissas det hej vilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in