2013-07-03, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Enligt GT/Expressen i måndags ska polisen ha väckt Idas far natten mot söndagen och berättat att något hänt i lägenheten. Antagligen har då fadern nämnt Andreas (eftersom han talade med Ida lördag kväll och en viss Andreas var där då)

Kan ju vara sannolikt om dagen och tiden är rätt.

Fast vilka poliser väntar 3 - 12 timmar innan de går in i lägenheten?

Tjänstgör NI efter klockan 12 på söndagar kanske?
Citera
2013-07-03, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0E
Facebook-kontot tillhörande Sar* Dit* Nilsso* (a, a, n) - SDN verkar vara uppe igen, till skillnad från vad som står i sammanfattningen. En och annan bild på IF finns också bland bilderna.
Kanske lite märkligt att det öppnats (redan) efter att ha varit nedstängt?

J-ar vad äckliga människor det finns för övrigt.

Hon intervjuades i kväll på SVT Västnytt då hon deltog i MPS sökande efter BO.
Citera
2013-07-03, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
På vilken ort skedde det?

Trollhättan. Läs tidigare inlägg i tråden.

https://www.flashback.org/sp14769052
Citera
2013-07-03, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forno.Romano

Det är just detta som inte går ihop. Fadern hävdar att polisen kontaktat honom på natten = polisen borde ha besökt BOs lägenhet på natten innan kontakt med fadern sker. Men enligt andra medier, grannar osv kom inte polisen tidigare än 13-15... ?
Citera
2013-07-03, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forno.Romano

Nationella insatsstyrkan kan rycka in när som helst, men att samordna en insats och hantera all logistik kan ta en stund. Jag tippar på att den här insatsen skulle skett i dagarna ändå, men att den tidigarelades pga larmet.
Citera
2013-07-03, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Piket ja. Nationella insatsstyrkan nej...

Trodde det var piketen från GBG som drog runt i den vita & gråa VW bussarna och NI i de mörka SUV:arna men kanske missuppfattat. Skall hålla mig till piketen i fortsättningen då.
Citera
2013-07-03, 01:10
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
För att han har åtalats/dömts för:

Hot mot tjänsteman och misshandel -11
Misshandel -10
Hot mot tjänsteman -09
Grovt olaga hot och skadegörelse -08

Ingen grov misshandel ens (allt är relativt men ni får det att låta värre)

Har jag missat någon dom?
(Vårdnadstvisterna oräknade)

Han har dömts för en helvettes massa mer! Morot är ett praktexempel på en riktigt sjuk individ, en riktigt psykopat med andra ord som kan vara hur vältalig och vänlig som helst ena sekunden och därefter hugga dig i ryggen sekunden senare. Bland annat var han ju med om den ökända "hoppa med känga på liten somaliers skalle" i mitten av 90-talet. Läs början av tråden så får du se vad psykfallet har gjort.

Han borde plockats bort från samhället för gott redan som tonåring, det skulle alla utom han själv tjänat på.
Citera
2013-07-03, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Trodde det var piketen från GBG som drog runt i den vita & gråa VW bussarna och NI i de mörka SUV:arna men kanske missuppfattat. Skall hålla mig till piketen i fortsättningen då.

NI har en ganska varierad fordonspark, men bl.a silvergrå bussar. Också några BMW X5, ett par vita mercor mm... Jag vet som sagt inte om det verkligen _var_ NI som var med på tillslaget, det ska som sagt till ganska rejäla banditer för att de ska kallas in istället för piketen, särskilt utanför storstäderna.
Citera
2013-07-03, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Det är just detta som inte går ihop. Fadern hävdar att polisen kontaktat honom på natten = polisen borde ha besökt BOs lägenhet på natten innan kontakt med fadern sker. Men enligt andra medier, grannar osv kom inte polisen tidigare än 13-15... ?

Tror att det är en felskrivning av tidningen eller en missuppfattning från uppgiftslämnaren.

Skulle det stämma så är ju GM ganska klar om det iofs inte är fler inblandade och då skulle aktuell GM vara lyst.

Funderingar är hur stort detta är - kanske större än vi förstår - som förklarar varför saker drar ut på tiden.
Citera
2013-07-03, 01:15
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Trollhättan. Läs tidigare inlägg i tråden.

https://www.flashback.org/sp14769052

Jag går på fakta, och han är inte dömd för det på den orten efter -04, om det inte är misshandeldomen -10 som du avser. Orkar inte plöja domarna. Längre tillbaka än -04 ser jag inte.

Har du läst domen? Eller "hört"? Han dömdes som sagt (i slutet av oktober) -10, vilket kan handla om brott begånget -09.

Artikeln som du hänvisar till kan inte läsas, står det.

R är den yngste sonen och hans pappa är PT. För tredje gången...
Citera
2013-07-03, 01:18
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
För att han har åtalats/dömts för:

Hot mot tjänsteman och misshandel -11
Misshandel -10
Hot mot tjänsteman -09
Grovt olaga hot och skadegörelse -08

Ingen grov misshandel ens (allt är relativt men ni får det att låta värre)

Har jag missat någon dom?
(Vårdnadstvisterna oräknade)
En hel del verkar det som. Han dömdes för grov misshandel redan som 16 åring 1993. Han hade då försökt att döda en somalier genom att hoppa jämfota på hans huvud efter att dem sparkat ned honom. Det finns ett antal domar till som du har missat. Misshandeln 1993 blev väldigt uppmärksammad p.g.a. Råheten och åldern på dem inblandade. Striptease (numera uppdrag granskning) gjorde ett reportage om det som sändes i svt.
I det programmet intervjuar dem även A.J:s Lågbegåvade morsa. Minns att hon tyckte det var fel att gå in på pojkens rum och ta ner hakkorsflaggorna och nazifotona.
Citera
2013-07-03, 01:20
Medlem
Citat:
Jag går på fakta, och han är inte dömd för det på den orten efter -04, om det inte är misshandeldomen -10 som du avser. Orkar inte plöja domarna. Längre tillbaka än -04 ser jag inte.

Har du läst domen? Eller "hört"? Han dömdes som sagt (i slutet av oktober) -10, vilket kan handla om brott begånget -09.

Artikeln som du hänvisar till kan inte läsas, står det.

R är den yngste sonen och hans pappa är PT. För tredje gången...

Okej nej han har inte gjort det. Han är en lammunge. Testa absolut inte att googla hans namn och kolla vad som dyker upp. Ignorera personer i hans bekantskapskrets som redogjort exakt här i tråden vad han har gjort för brott. Alla kan inte ha fel. Sen nej jag har inte läst domen. Jag kunde inte bry mig mindre om vad en pundig nynazist väljer att göra på sin fritid. Förutom för tillfället då när jag går igenom en torrperiod vad det gäller fitta och inte har något vettigare för mig än att läsa alla teorier som florerar här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in