Eftersom att jag är så taggad på Summerburst 2014 så kände jag för att dra igång en tråd redan nu, vi kan börja spekulationerna redan och se vad som händer.
Summerburst 2013 var riktigt bra, bra lineup och det var ett jäkla drag under många spelningar.
Vad kan göra bättre på området? Vilka artister tror ni att de kommer boka in, vilka vill ni se?
Förhoppningsvis görs något åt den långa kön som var första dagen, var riktigt besviken då jag såg det och fick stå där i minst 30 minuter. Att förbättra barområdet är även det ett måste!
Summerburst 2014:
Biljettsläpp: 9 december
Datumen:
Göteborg: 30-31 maj
Stockholm: 13-14 juni
Vill du veta mer om vad Summerburst är så öppna spoilern!
Summerburst startade 2011, en festival tillägnad elektronisk musik. Under en hel dag kokade Stockholm Stadion till tonerna av dj-stjärnorna David Guetta, Avicii, Eric Prydz, Sebjak, Adrian Lux, John Dahlbäck med flera. Succén var ett faktum och evenemanget sålde slut vilket innebar att 13 000 personer var på plats.
Summerburst finns i både Göteborg och i Stockohlm
Biljetterna förra året släpptes 28e November 2012.
Lineupen 2013:
Fredagen:
Tim Henri, Alberto Canas, La Fleur, Arty, Hardwell, Steve Aoki, Alesso, Steve Angello
Lördagen: Josefin Rosén, Jakob Liedholm, Michael Brun, Dubvision, Albin Myers, Otto Knows, Madeon, Dimitri Vegas & Like Mike, Feed me, Sebastian Ingrosso
Enligt säkra källor så ska de ändra lite musikstil. Lou Reed är bokad och de jobbar på att få dit Magnus Uggla. Kan bli kul
Hur säkra är källorna? 100%? Visst hade det varit kul men det hade förlorat charmen med festivalen. Att spela lite uggla på dagen är väl okej men att ha de senare mot kvällen anser jag inte vara rätt, det ska vara en house/dubstep festival enligt mig.
Liten tabbe att ta med 2013 års artister i trådstarten, kommer bli sjukt mycket missförstånd.
No offense men det brukar flockas med mindre intelligenta människor i summerburst-trådarna. Eller om det kanske beror på lathet/okunskap/hål i huvudet vet jag inte, men många brukar till och med behöva hjälp med att söka sig till tråden.
Liten tabbe att ta med 2013 års artister i trådstarten, kommer bli sjukt mycket missförstånd.
No offense men det brukar flockas med mindre intelligenta människor i summerburst-trådarna. Eller om det kanske beror på lathet/okunskap/hål i huvudet vet jag inte, men många brukar till och med behöva hjälp med att söka sig till tråden.
Hmm håller med dig om detta. Får pm:a mod om det imorgon och belom hjälp. Kan bara lägga upp en bild på lineupen förra året så folk vet vilka som var där.
Artister som jag vill se nästa år är: Hard Rock Sofa, Thomas Gold, NO_ID, Dirty South, Axwell, Calvin Harris, AN21 & Max Vangeli, Deniz Koyu, Tiesto...
Artister som jag vill se nästa år är: Hard Rock Sofa, Thomas Gold, NO_ID, Dirty South, Axwell, Calvin Harris, AN21 & Max Vangeli, Deniz Koyu, Tiesto...
Kan inte vänta till nästa år!
Den där listan var inte pjåkig, hade varit riktigt tungt ifall de fick in de där! Du vill alltså inte ha med Ingrosso eller Angello? Var du besviken på hur de lirade i år eller vill du bara ha lite nytt?