2013-07-02, 21:23
Medlem
bytess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illuminati1337
Varför tror alla att GM har gömt kroppen i trollhättan? Inte för att hunne och halleberg ligger i trollhättan men hade jag mördat någon hade jag åkte så långt som möjligt och dumpat kroppen.

Jag också, om det var planerat, är det dråp så kan du inte sätta dig in i situationen förrns du själv är där, är enkelt att leka med tankar och planera framför datorn, men IRL är det nog besvärligare, ana bara paniken att någon ska komma.

// Bytes
Citera
2013-07-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bytes
Varför låser folk sig fast på Hunneberg, pga ett fynd.
Han kan likaväl ha varit vid halleberg sjön, den är enkel att komma intill och är alltid ödelägen på folk, är där själv dagligen med hunden och promenerar, du kommer ända ner till sjö kanten med bilen, 5-6m tills det är en stor sjö, djup nog att droppa någon....

Menar du vid Kungens kök, Hallsjön då eller?
Där är ju en stor bom för så där kommer man ju inte ner med bilen, och släpa/bära på en livlös person från vägen ner till sjön tror jag blir väl tungt...

Ödelägen vill jag inte hålla med dig om då det är en populär fiskesjö, brukar ju alltid vara någon där.
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Plats där någon kan ha legat vid Kvarnsjön

Spåren vid sjön var lite diffusa eftersom jag egentligen räknade med att hitta spår efter typ en matta. Den sista bilden jag tog hjälper dock solen till på ett bra sätt att visa var gräset är nedtryckt. Det slår mig då att spåren för tankarna till en person som ligger med bödja knän med fötterna längst ned på bilden och sedan på rygg längst bort med huvudet vid den särskilt mörka delen av gräset. Jag har lagt på gula linjer där gräset är nedtryckt. Min tanke var att någon sakta sänkt något ned över backen och därav har gräset längst ned på bild blivit mörkt, men när jag själv provlägger mig i den ställningen så lyfter knäna sig något och gräset blir då inte tillplattat i höjd med knät. Svårt att förklara men vem som helst kan lägga sig med rygg med armarna lite utåt så märker ni att knäna liksom lyfter sig. Eller med andra ord, nedtryckning och böjning av gräs blir i överensstämmelse med vad som finns på platsen men ingen skulle ligga så pga uppstickande pinnar i ryggen.

http://imageshack.us/a/img837/9165/afqb.jpg
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-02 kl. 21:51. Anledning: Förtydligade med sista meningen.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Polisen verkar tro hon är kidnappad....
Undrar om hon vart vittne till något hon inte skulle se?????

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17062572.ab
Citera
2013-07-02, 21:29
Medlem
Tids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boewgleif
Nä orkar inte, är ganska säker på att han inte gjort det. Han tänker mycket på sitt barn och så vidare.. han verkar en helt normal kille. Han lade ut en bild med en tjej som jag vet vem det är osv.. Sen lade han även ut en fb status om Ida.. Men vi får se vem som har rätt till slut

P.T. ja, eller hur, som misshandlat och till livet hotat Id* tidigare... Men jag tror dock ändå inte det är han som gjort detta. Det återstår verkligen att se varför det INTE skulle vara A.J. måste jag säga.

Oavsett om det är varken A.J. (Andre*s J*hansson) eller P.T. (P*r T*rstensson), så är det iaf bra att det kommit ut att båda är ynkliga kvinnomisshandlare.

Tragiskt att det ska behövas en fasansfull mordnyhet för att de ska få vad de förtjänar, i form av allmänhetens nys om deras vedervärdighet. Ifall de nu inte ens fått rättsliga följder tidigare kring det.
Citera
2013-07-02, 21:33
Medlem
Man vet aldrig om någon av grannarna har kidnappat henne. Typ misshandlat henne, sen dragit in henne i hissen eftersom det var blod i hissen. Sen tagit upp henne till den högsta våningen där "kidnapparen" bor. Lagt in henne i lägenheten sen torkat blodspåren utanför sin dörr/våning och håller henne där inne. Tror inte polisen har gått in i varje lägenhet
Citera
2013-07-02, 21:36
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Man vet aldrig om någon av grannarna har kidnappat henne. Typ misshandlat henne, sen dragit in henne i hissen eftersom det var blod i hissen. Sen tagit upp henne till den högsta våningen där "kidnapparen" bor. Lagt in henne i lägenheten sen torkat blodspåren utanför sin dörr/våning och håller henne där inne. Tror inte polisen har gått in i varje lägenhet
Vilket husnumer bodde hon på, på margaretavägen? Kanske ska kolla upp vilka som bor i samma trapphus som hon?
Citera
2013-07-02, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Vilket husnumer bodde hon på, på margaretavägen? Kanske ska kolla upp vilka som bor i samma trapphus som hon?
52.
Citera
2013-07-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname

Östra Margaretavägen 52
Citera
2013-07-02, 21:40
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
– Jag blev chockad, man tror aldrig sådant här ska hända, säger en granne till Ida. Enligt grannen har det varit bråkigt hemma hos kvinnan de senaste åren.
– En kille brukade komma och störa när han var påverkad, han stod och skrek utanför och slog sönder entrédörren vid två tillfällen.

Vem kan detta vara?
Citera
2013-07-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Vem kan detta vara?

Kanske P.T https://www.facebook.com/pe*.p.torstens*on?fref=ts
Citera
2013-07-02, 21:42
Medlem
Citat:
Polisen har knackat på varenda dörr i hela kvarteret!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in