Citat:
Ursprungligen postat av
Noicer
Men det gillar jag och många andra här. Mycket intressant, vilket gräv. Den här tråden har utvecklats enormt tack vare Eremona, echoes (du har ju skapat ett helt bibliotek, ovärderligt), justice, Hamilkar (frågor om DNA kan hänvisas till hens inlägg) mfl
Tack, det värmer att höra! Bakom mina inlägg döljer sig ibland flera personers jobb, och echoes är en av dessa, en som bidrar med fakta. De senaste, långa Vinof-texterna (spaningsuppslag, intervjutdrag, firmafakta, livshistoria osv) är de utförligaste som någonsin presenterats offentligt, och jag skulle inte kunnat snickra ihop allt ensam, inte en chans.
Vinof är mkt, mkt intressant, och jag är helt chockad, jag kan inte fatta att det finns intressant stoff att gräva fram efter 30 år
Man har tröskat Solnamannen, Gonerka, Uffe, Saba osv, man har offentligt slaktat TH och TA, och justitiemordet har exponerats till förbannelse, och hela fallet var länge en jäkla såpa, en dålig skräcksåpa med tusen lösa tåtar.
Och när man ger sig fan på att luska ut vem Vincent/hästdödaren är, då visar det sig att karljäveln (ursäkta språket) bodde på E-vägen, jobbade där, hade 3 adresser nära fyndplatserna på 80-talet, att han var kriminell, att han köpte sex (enligt prostituerad kvinna/vittne) på E-vägen, att han lärde känna Catrine (sa Vinof iaf) på MS-gatan, att han troligen missbrukade ngt eller söp, att han dribblade med telefonnummer på ett skumt sätt (vilken sifferdjungel alltså), att han växte upp på bondgård, att han var mkt muskulös/fysisk, att han var en inbiten djurmänniska, att hans personakt 1984 innehöll olaga hot och bedrägeri, att han hade många bilar, att han på ngt sätt ansågs udda, att han kom från jägarsläkt och hade norrländska rötter, att han dömdes för bedrägeri + djurplågeri efter hästmorden 1990, att han smet envetet och blåljög för polisen efter C:s död osv ...
Att vi amatörgrävare kan få fram allt detta efter 30 år är underligt, och jag gissar att vi har stoff att gräva fram för att utredningen var så konstig/dålig. Vinof hamnade redan från början på fel plats i utredningen. När man fick fatt på den här kufen och förhörde honom var utredningen redan torpederad och sjunken, och sen hamnade Vinofs papper långt, långt ner i ngn mapp i en enorm pappershög.
Och i alla år har Vinof legat begravd i pappersmassorna, medan man betat av man efter man, kollat tips efter tips, och nu har tydligen turen kommit till Karl Vinof Olausson. Banne mig på tiden