2013-07-02, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Kvalificerad Bullshit, från Trådens främste ovän!
Ty antingen så värnar denne Hagbäck om en alldeles särskild aktör i daCosta-såpan: Mördaren.

Eller så värnas ett helt kompani av "särskilda" aktörer: nämligen alla de svenska galningar som deltog i
det justitiemördartrams som ledde....helt åt helvetet.

Självklart så tror varken Hagbäck eller hens radarkompis Lawn på vad de vräker ut sig....men ett uppdrag är ett uppdrag är ett uppdrag..

Kvalificerad kommentar från en av trådens vassaste knivar?

Nej, jag värnar inte om läkarna.

Det som är genomgående i era inlägg riktade till mig och Lawn är er paranoia. Jag har ingen som helst koppling till någon i detta fall och jag tror inte heller Lawn har det (h*n bör svara på det, i varje fall).

Eftersom jag värnar om sanningen, så torde jag ju då vara trådens bästa vän.
Citera
2013-07-02, 18:50
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Nej, det är jag inte. Men, vad är det hon ska berätta? Den "sanning" som ni tror på?

Nej hon ska såklart berätta vad hon vet och inget annat.
Citera
2013-07-02, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Du vet väl hur TH kränkts av pressmurvlar?

Lustigt då att han lät sig intervjuas till höger och vänster och t.o.m ge Ehrenkrona (?) hela sju timmar med (bandade) intervjuer, för Expressens räkning. Och ni som kallat fotohandlarparet för linslusar och mediekåta...

Också en smula märkligt att en högertidning som Expressen gick hårdast åt mot läkarna...borde väl i så fall ha varit Aftonbladet, tycker man.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-07-02 kl. 19:19.
Citera
2013-07-02, 18:54
Bannlyst
Citat:
Nej hon ska såklart berätta vad hon vet och inget annat.

Ja, ni hoppas ju att hon i så fall berättar något riktigt smarrigt, som bekräftar det ni hela tiden misstänkt. Ni är som asgamar kring ett kadaver.
Citera
2013-07-02, 19:15
Bannlyst
Man behöver inte vara raketforskare för att tolka en del av era senaste inlägg som att jag på något sätt "försöker förhindra att en intervju med MS' syster blir av" och att grävandet kring Vinhof också det ska "förhindras till varje pris"*. Det verkar vara andemeningen i era tankar och sådana inlägg. Det osar väldigt mycket av paranoia och konspirationstänkande från ert läger. Och kalla inte mig för "paranoid", för jag kan ju inte hjälpa att era inlägg ger det intrycket.

*) Ja, som om ni vore något "hett" på spåren och kritiserade huvudaktörer i detta brottsfall "börjar få kalla fötter". Jo, det låter ju som handlingen från en spännande film som man kan hyra till en helg och sedan sitta och äta popcorn eller chips till, som man sköljer ner med en kall Cola.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-07-02 kl. 19:17.
Citera
2013-07-02, 19:21
Bannlyst
Citat:
Att pressen är värre i England gör det inte legitimt.

Har jag heller aldrig påstått.
Citera
2013-07-02, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
bara för att tidningarna frossar i makabra brottsfall, det gör inte de inblandade till automatiskt oskyldiga offer.

Läkarvännerna verkar ha just den uppfattningen...

Och när A anklagas för incest, så förklarar läkarvännerna det med att det var en sådan incest- och pedofilhysteri på den tiden. Likadant är det med Os intresse för bloddrypande filmer, med sexuella inslag, att det bortförklaras med den videovåldsdebatt som rådde på den tiden.

Som om incest och pedofili ändå inte kan förekomma då? Som om det inte kan finnas någon överhuvudtaget som ändå kan få ett lyft av att se på våldsfilmer?

Som om det inte kan finnas någon som är satanist under en satanismhysteri?

Folk av denna typ ändrar ju inte på sig bara för att det råkar poppa upp en hysteri av den här typen. De är som de är, oavsett, både före, under och efter en sådan här hysteri.
Citera
2013-07-02, 19:34
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Nej, jag ser inte den "skiten" som ni gör.

Får jag fråga om det inte redan är gjort: Har du någon teori om hur mordet gick till och när det skedde osv?
Citera
2013-07-02, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Får jag fråga om det inte redan är gjort: Har du någon teori om hur mordet gick till och när det skedde osv?

Inte exakt, naturligtvis, men jag har reflekterat över det. Jag har i några inlägg, inte så långt bakåt i tråden från detta inlägg sett, skrivit om ett scenario som jag ser som fullt tänkbart, som rör pingsthelgen 1984.

Så här nu på rak arm tror jag att CdC blev strypt och att hon dog den 10/6, någon gång efter det att Arkitekten släppte av henne vid Kungsan ca. kl. 10.15 på det datumet.
Citera
2013-07-02, 20:09
Bannlyst
Citat:
Jag läste ditt inlägg för snabbt och slarvigt.

Jo, särskilt på sistone har jag varit för lat (och blasé) och i princip inte orkat ta fram något material som jag baserat ett inlägg på, så jag har därför skrivit ner fritt och direkt ur minnet och det har då tyvärr blivit en del fel, i form av felciteringar inte minst. Jag har slarvat med läsningen av en del inlägg av samma anledning. Sitter man och diskuterar ett fall så mycket som man gjort, så är det inte utan att man kan känna sig blasé emellanåt. Man blir nonchalant, då.

Det har dock inte hindrat mig ifrån att fortfarande vara övertygad om de två läkarnas skuld. Det material som läkarvännerna lagt fram, som så att säga ska tala för deras "oskuld", har inte övertygat mig. Det verkar så krystat.

Och fördomar och statistik styr läkarvännernas resonemang, i princip. Förr i tiden trodde man per automatik att det alltid var någon som såg sluskig och/eller konstig ut som var GM. Man kunde inte tänka sig att det kunde vara någon från societeten, dvs. någon som var propert klädd, hade socialt inflytande, ett fint hem, var kultiverad, välrakad, begåvad och vältalig. Men, när läkarvännerna talar om pundare och lågutbildade eller personer helt utan utbildning som GM, ja, då är det de gamla fördomarna som bubblat upp. Jo, för läkare gör helt enkelt inte sådana saker som att mörda och likstycka. 1969, i Göteborgsområdet, var det tydligen två läkare som gjorde just detta, där offret dessutom var en prostituerad kvinna. Och varför kan det då inte varit så 1984, i Stockholmsområdet?
Citera
2013-07-02, 20:34
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ja, ni hoppas ju att hon i så fall berättar något riktigt smarrigt, som bekräftar det ni hela tiden misstänkt. Ni är som asgamar kring ett kadaver.

Vilka ord du använder. Vi vill såklart få reda på om hon vet något som bekräftar det vi misstänker, är det konstigt?

Asgamar är snarare vad ni är. Ni har ju fått och får energi av att smutskasta två män som fått sina liv ödelagda.

Det verkar verkligen inte som att du vill att hon ska berätta vad hon vet.

Vill du inte veta vad som hänt respektive inte hänt?

Du kan ju inte gärna sortera in henne i mediemordsfacket som du så tramsigt gör med alla dom som tror på läkarnas oskuld.
Citera
2013-07-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Men det gillar jag och många andra här. Mycket intressant, vilket gräv. Den här tråden har utvecklats enormt tack vare Eremona, echoes (du har ju skapat ett helt bibliotek, ovärderligt), justice, Hamilkar (frågor om DNA kan hänvisas till hens inlägg) mfl

Tack, det värmer att höra! Bakom mina inlägg döljer sig ibland flera personers jobb, och echoes är en av dessa, en som bidrar med fakta. De senaste, långa Vinof-texterna (spaningsuppslag, intervjutdrag, firmafakta, livshistoria osv) är de utförligaste som någonsin presenterats offentligt, och jag skulle inte kunnat snickra ihop allt ensam, inte en chans.

Vinof är mkt, mkt intressant, och jag är helt chockad, jag kan inte fatta att det finns intressant stoff att gräva fram efter 30 år

Man har tröskat Solnamannen, Gonerka, Uffe, Saba osv, man har offentligt slaktat TH och TA, och justitiemordet har exponerats till förbannelse, och hela fallet var länge en jäkla såpa, en dålig skräcksåpa med tusen lösa tåtar.

Och när man ger sig fan på att luska ut vem Vincent/hästdödaren är, då visar det sig att karljäveln (ursäkta språket) bodde på E-vägen, jobbade där, hade 3 adresser nära fyndplatserna på 80-talet, att han var kriminell, att han köpte sex (enligt prostituerad kvinna/vittne) på E-vägen, att han lärde känna Catrine (sa Vinof iaf) på MS-gatan, att han troligen missbrukade ngt eller söp, att han dribblade med telefonnummer på ett skumt sätt (vilken sifferdjungel alltså), att han växte upp på bondgård, att han var mkt muskulös/fysisk, att han var en inbiten djurmänniska, att hans personakt 1984 innehöll olaga hot och bedrägeri, att han hade många bilar, att han på ngt sätt ansågs udda, att han kom från jägarsläkt och hade norrländska rötter, att han dömdes för bedrägeri + djurplågeri efter hästmorden 1990, att han smet envetet och blåljög för polisen efter C:s död osv ...

Att vi amatörgrävare kan få fram allt detta efter 30 år är underligt, och jag gissar att vi har stoff att gräva fram för att utredningen var så konstig/dålig. Vinof hamnade redan från början på fel plats i utredningen. När man fick fatt på den här kufen och förhörde honom var utredningen redan torpederad och sjunken, och sen hamnade Vinofs papper långt, långt ner i ngn mapp i en enorm pappershög.

Och i alla år har Vinof legat begravd i pappersmassorna, medan man betat av man efter man, kollat tips efter tips, och nu har tydligen turen kommit till Karl Vinof Olausson. Banne mig på tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in