Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona
Catrine fick stryk första veckan i juni, 2 ggr enligt NK och MO, som inte kände varandra, men deras vittnesmål passar ihop. Båda nämner ett liknande plagg (byxorna), och MO:s vittesmål passar in i en tidsmässig lucka som NK lämnade. Enligt NK träffade han inte Catrine när MO säger att hon hittade Catrine misshandlad.
Enligt NK slogs Catrine till marken (av namngiven person) första veckan i juni, utomhus. Mannen som slog ner Catrine hotade enligt NK också NK: "Passa din skalle tills nästa gång" (källa: FUP).
Jag skrev att flera personer sagt att Catrin fick spö i mitten av 1984. Juni är väl mitten av 1984?
Japp, det stämmer. Det har jag också läst om. Jag läste ditt inlägg för snabbt och slarvigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona
Du köper inte det. Du menar alltså att flera personer som inte kände varandra råkade hitta på att Catrine hotades, fick stryk i juni 1984? En läkarvän, NK, MO, alla ljög eller mindes fel? Ja undrar också om du träffat några pundare alls, om du tror att en person som Catrin klarar sig utan stryk. Det ingår i paketet, tro mig. Och alla brukade vara så rörande överens om att prostituerade, knarkande kvinnor lever så farligt, håller inte du tex med om det? Att de lever våldsamma liv?
Jo, jag köper det. Absolut. Var bara det att jag var slarvig med läsningen, som sagt, och trodde det gällde tiden efter pingsten. Ett missförstånd blev det där, tydligen. Jo, missbrukare lever inte ofarligt direkt. Det är sant.
Vi är helt överens om det.
Men, däremot är det inte sagt att det på något sätt skulle varit upptakten till det som sedan hände CdC. Det var det som var andemeningen i mitt resonemang, ja, mitt i allt missförstånd från min sida.