Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ett av polisernas vittnesmål var för "gammalt" ?
Faktum kvarstår, den kvinnliga polisen såg Härm med Da Costa i Gamla stan.
Och varför ska vi bortse från detta ?
Enligt min mening så vore det ju ytterst märkligt om Härm aldrig träffat på Da Costa eller ens sett henne uppe på Malmskillnadsgatan, båda två besökte ju stritan i mer eller mindre stor omfattning, den ena i egenskap av torsk och den andra i egenskap av sexarbetare.
Polisgrejerna har du och jag pratat klart om, jag har svarat dig utförligt flera ggr.
Kort anmärkning, justering: CdC var inte fast på MS-gatan, sexsäljandet var ingen huvudsyssla, hon hade många agendor. Hon fick hjälp och husrum av bla Anckers, TÅ och Nils i Solna, och hon var också knarklangare (stor i heroin, som en bekant sa, och i förhör har hennes knarksäljande nämnts), hon tillbringade långa perioder utomlands (Portugal), och i perioder var hon tät. När hon dog var hon stadd i kassa, hon köpte bla en bergsprängare för 900 kr, en stor summa för en heroinist 1984.
Ja, konstigt va. Man frågade 200 kvinnor utan att kunna binda ihop CdC och TH. Kan ju bero på att TH inte var på streetan så mkt 1984 som vissa vill tro, och kanske inte heller CdC ...