2013-07-02, 19:50
Medlem
rootbits avatar
Man kan inte annat än att MÅ ILLA när Fridolin citerar Olof Palme och hånar FRA i samma andetag.

Jag har alltid varit högerorienterad och när jag hör på vad Fridolin säger blir jag fan rädd. Nu får väl för fan de borgerliga ta tummen ur arslet och inse vilka jävla smygkommunister de har att göra med i MP. Hur FAAN kan man som moderat samarbeta med ett parti som MP?!?

Vill de ha ett inbördeskrig i det här landet ska de fortsätta att följa Gustav Fridolin, Mehmet Kaplan m fl. Vad tror de händer om de fortsätter att prata om att det inte finns någon svenskhet och att det nya Sverige istället ska baseras på ALLA ANDRA folkgruppers historia?? För det är just DÄR kärnan till problemet ligger, det som avslöjar lögnen i MPs drömsamhälle: ALLA ANDRA får ha sin kultur, sina rättigheter. ALLA ANDRA kan diskrimineras, förutom den svenska folkgruppen. Den svenska folkgruppen är enligt MP inte värd ett skit. Gustav Fridolin är med andra ord inte helt olik Olof Palme...

Död åt förrädarna...
Senast redigerad av rootbit 2013-07-02 kl. 20:08.
Citera
2013-07-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Nu kan jag såklart inte bedöma Fridolins tal objektivt , men är det inte väldigt segt och rörigt ?

Tyckte inte hans tal gav ett särskilt konkret avtryck. Det var mest en massa flummande med snack om känslor och värderingar. Miljöpartiet i ett nötskal med andra ord.

Edit. Dock gillar Miljöpartiets satsningar på tåg, och Fridolins kritik mot FRA var bra.
Citera
2013-07-02, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INGASVORDOMAR
Jämförde han just nu Ungern med diktaturer i Mellanöstern och Afrika?

Edit: Han måste ha gått en 30 poängs kurs i "vad journalister vill höra".

Edit2: Dövtolken, kan den vara där för att det är så otroligt många döva där, eller för att vinna den där sista PK-poängen?
Hehe, teckenspråk finns ofta som service på svt's sändningar och således även där. Alla partier har det, en fåne vid sidan som viftar med händerna.

Finns ju även telepromptern för ifall folk har svårt att höra vad de säger.
Citera
2013-07-02, 20:02
Medlem
Har någon journalist ställt kritiska frågor till Fridolin om detta idag?:http://www.expressen.se/nyheter/fridolin-driver-fragan-som-frun-jobbar-med/

Citat:
Gustav Fridolin, 30, driver som en av sina hjärtefrågor att miljonprogrammet ska rustas upp.

Samtidigt jobbar hans fru, Jennie Fridolin, 34, som projektledare för just upprustningen av miljonprogrammet på byggjätten NCC.
Senast redigerad av Pazzamo 2013-07-02 kl. 20:05.
Citera
2013-07-02, 20:04
Medlem
Draup.s avatar
Nu ska vi se! Huvudanledningen att man glor deras dag i Almedalen är för att kunna göra paralleller mellan hur media behandlar Mp och SD. Bring it on (S)(Vpk)T
Citera
2013-07-02, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Har någon journalist ställt frågor till Fridolin om detta?:http://www.expressen.se/nyheter/fridolin-driver-fragan-som-frun-jobbar-med/

kan inte säga att jag följt dagen särskilt bra idag men har svårt att tänka mig det eftersom att då kan ju MP och Fridolin se dålig ut :O Självklart inte, exempelvis tokhöjer Aftonbladets studio Fridolins tal, hans tal verkar vara snäppet under martin luther king enligt dom. Helt sjukt vad media gullar med MP.
Citera
2013-07-02, 20:08
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Har någon journalist ställt kritiska frågor till Fridolin om detta idag?:http://www.expressen.se/nyheter/fridolin-driver-fragan-som-frun-jobbar-med/

Ja, expressen gjorde det. Han svara: http://www.expressen.se/nyheter/almedalen/mps-gustav-fridolin-gastade-raka-svar/

05:17 in i programmet.

Jag tyckte det var bra att han drog upp FRA & Snowden i talet (tydligen inte efter manus). Frågan om integritet är stor hos mig.
Senast redigerad av bl1nk 2013-07-02 kl. 20:13.
Citera
2013-07-02, 20:08
Medlem
Mockspocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Man kan inte annat än att MÅ ILLA när Fridolin citerar Olof Palme och hånar FRA.

Jag har alltid varit högerorienterad och när jag hör på vad Fridolin säger blir jag fan rädd. Nu får väl för fan de borgerliga ta tummen ur arslet och inse vilka jävla smygkommunister de har att göra med i MP. Hur FAAN kan man som moderat samarbeta med ett parti som MP?!?

Vill de ha ett inbördeskrig i det här landet ska de fortsätta att följa Gustav Fridolin, Mehmet Kaplan m fl. Vad tror de händer om de fortsätter att prata om att det inte finns någon svenskhet och att det nya Sverige istället ska baseras på ALLA ANDRA folkgruppers historia?? För det är just DÄR kärnan till problemet ligger, det som avslöjar lögnen i MPs drömsamhälle: ALLA ANDRA får ha sin kultur, sina rättigheter... ALLA ANDRA kan diskrimineras.. förutom den svenska folkgruppen... den svenska folkgruppen är inte värd ett skit. Gustav Fridolin är med andra inte helt olik Olof Palme...

Död åt förrädarna...
Det du måste inse är att de borgerliga partierna också för en väldigt likartad politik. De för EXAKT SAMMA retorik om "det nya spännande Sverige", "vad är svensk kultur?" o.s.v. o.s.v. De har FULLSTÄNDIGT anpassat sig efter att inte bli lynchade av de kulturmarxistiska PK-medierna.

Alla partiers politik kommer leda till inbördeskrig i längden! Möjligen att SD kan bromsa utvecklingen, men de har också anpassat sig efter PK:ismen och pratar om "öppen svenshet".
Citera
2013-07-02, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Ja, expressen gjorde det. Han svara: http://www.expressen.se/nyheter/almedalen/mps-gustav-fridolin-gastade-raka-svar/

05:17 in i programmet.

Tack för länken, vad mer bör man se från dagen? Vad har varit mest intressant?
Citera
2013-07-02, 20:16
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orangelol
Tack för länken, vad mer bör man se från dagen? Vad har varit mest intressant?

Jag har inte sett så mycket ännu. Bara hoppat lite (har haft andra saker att göra tyvärr). Men ska försöka komma i synk under kvällen. Debatt är nu på SVT där Fridolin är med.
Citera
2013-07-02, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Jag har inte sett så mycket ännu. Bara hoppat lite (har haft andra saker att göra tyvärr). Men ska försöka komma i synk under kvällen.

Ah okey, blir väl något liknande själv.

Kollar SVT just nu och de kör sina tråkiga imitationer idag igen lol, annars ställs det en hel del vettiga frågor till Fridolin måste jag säga.

http://www.svtplay.se/video/1309140/gustav-fridolin-mp

hahaha imitationen av Åkesson var rolig
Citera
2013-07-02, 20:18
Medlem
CarlXIIs avatar
Tyckte han drog dagens bästa nu: "när vi ska rusta upp miljonprogrammen ska vi naturligtvis först anställa folk som bor där"

Låter som Ankeborg, att upphandling går till på så orelevanta grunder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in