2013-07-02, 19:06
Medlem
Draup.s avatar
Herrarna mina gudar - vem är Svammel-Fian som inleder MP:s Almedals-tal?

De öppnar starkt må jag säga. Nu får vi se vad Fridolin har att leverera ..
Citera
2013-07-02, 19:13
Medlem
"Det finns ingen objektivitet i att sätta vingar på en Cadillac, men lik förbannat gör det det iallafall"
"Det finns ingen objektivitet i att åka till månen, men lik förbannat gjorde vi det iallafall"
Var poängen i det här att det inte finns någon objektivitet att rösta på MP, men lik förbannat gör de det iallafall.
Citera
2013-07-02, 19:17
Medlem
RestInPussys avatar
Sen kan man ju tycka vad man vill om MP:s skitiga hyckleri-politik.
Citera
2013-07-02, 19:19
Medlem
Mullrets avatar
Free Dawit : som en rövslick mot media. Nu blir det snälla frågor från AB.
Citera
2013-07-02, 19:19
Medlem
Mockspocks avatar
Fyfan vad pinsamt att se Fridolins tal. Han svamlar ju bara och hoppar mellan massa olika ämnen som inte ens har med politik att göra.

Om Jimmie fick 1,5/5 måste detta tal få -5/5.
Citera
2013-07-02, 19:20
Medlem
Jämförde han just nu Ungern med diktaturer i Mellanöstern och Afrika?

Edit: Han måste ha gått en 30 poängs kurs i "vad journalister vill höra".

Edit2: Dövtolken, kan den vara där för att det är så otroligt många döva där, eller för att vinna den där sista PK-poängen?
Senast redigerad av INGASVORDOMAR 2013-07-02 kl. 19:36.
Citera
2013-07-02, 19:25
Medlem
Han nämnde "Sverigevänner, världsmedborgare" i talet nyss. Hur går "Sverigevänner" ihop med att många i partiet tycks på sikt vilja avskaffa nationalstaten Sverige? Då försvinner ju landet Sverige.
Citera
2013-07-02, 19:34
Medlem
Oldberrys avatar
Nu kan jag såklart inte bedöma Fridolins tal objektivt , men är det inte väldigt segt och rörigt ?
Citera
2013-07-02, 19:41
Medlem
PingPongZongs avatar
Papperslösa kan inte stärka sin identitet. Många papperslösa arbetar i den s.k. svarta sektorn. Utan identitet behöver dom ju inte betala skatt. Ingen vet hur många papperslösa det finns i Sverige. Det kan vara så många som mellan 30 000 och 50 000. Antalet väntas öka enormt.

Angående OECD-rapporten så avslöjar Tino Sanandaji en mängd fel i den och att invandring är en förlust för den svenska staten på 0.57% av BNP http://www.tino.us/2013/06/oecd-invandringen-en-nettokostnad-nar-samtliga-budgetposter-raknas-in/

I passet står naturligtvis vilket medborgarskap man har. Men om man nu inte har något pass och säger sig komma från t.ex. Japan så är det fullt möjligt att bli accepterad som japan. Japan i Japan har en annan innebörd än japan i Sverige. I Sverige är allt omöjligt möjligt för vi är ju så duktiga.

Så välkommen till Sverige alla människor på jorden, landet där du själv väljer din etnicitet, dvs om du nu inte är svensk för då är du nog inte svensk. Men ZLATAN han får välja om han är svensk eller inte. MEN har du rätt åsikter så kan du använda Zlatan som argument, du får säga att han är svensk eller invandrare. Det fast han är född i Sverige.
Senast redigerad av PingPongZong 2013-07-02 kl. 19:48.
Citera
2013-07-02, 19:43
Medlem
Mullrets avatar
Mycket ytligt. Ingen realpolitik. Nu uppläsning av prosa. Känns flummigt i överkant. Imponerar inte på Mullret.
Citera
2013-07-02, 19:43
Medlem
Osakasuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Nu kan jag såklart inte bedöma Fridolins tal objektivt , men är det inte väldigt segt och rörigt ?

Jag är inte miljöpartist, men jag tycker att han belyser aktuella samhällsproblem bra. Lärar- och vårdsproblemen, miljöproblemen, ojämställdheten mellan män och kvinnor etc. - Även om det saknade mycket konkreta åtgärder från hans sida.

Däremot, pratade han något om invandringspolitiken?
Senast redigerad av Osakasun 2013-07-02 kl. 19:47.
Citera
2013-07-02, 19:50
Medlem
Draup.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakasun
Jag är inte miljöpartist, men jag tycker att han belyser aktuella samhällsproblem bra. Lärar- och vårdsproblemen, miljöproblemen, ojämställdheten mellan män och kvinnor etc.

Däremot, pratade han något om invandringspolitiken?

Vet inte om det är ett av våra största problem direkt. Löneskillnaderna har ju ständigt minskat under en längre tid.

Men jag säger som Heinö precis sa gällande talet - Total avsaknad av konklusion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in