2013-07-02, 18:36
Medlem
Andickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
De fick rejält med stryk av Bajen Orphans (Födda 1992-1995) för ett par månader sen.

Samtidigt så får de flesta det på yngrescenen om jag förstått rapporterna korrekt?
Citera
2013-07-02, 18:39
Awaiting Email Confirmation
Så länge HBG inte döljer att de kör med danskar så fattar jag inte varför någon bryr sig? Inte så att det är någon överraskning. Man vet helt enkelt vad man får när man möter dem. Utmana inte en liga och sedan kalla dem fegisar för att köra med danskar. Hade varit en sak om de nekat att de kör tillsammans men nu är det officiellt och inga konstigheter.

Är verkligen inte helsingborgare.
Citera
2013-07-02, 18:57
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westmars
De är ju förfan värre att hålla på 2 lag om dom är så nära varandra, idiot.

Med den attityden skulle inget lag hata varandra, låt mig gissa du är inte kat c supporter va?

Du fattar fortfarande inte. Det är olika ligor.:
om man gillar fotboll kan man se matcher på båda sidorna samma dag om så skulle vara men Danskarna spelar dessutom vintersäsong så det går utmärkt att hålla på ett lag i allsvenskan och ett i danska ligan, det gör jag också. Har t.o.m. hört att det finns svenska supportrar till engelska lag. Mindblowing !
Citera
2013-07-02, 18:59
Medlem
Andickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Har t.o.m. hört att det finns svenska supportrar till engelska lag. Mindblowing !

?
Citera
2013-07-02, 19:01
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Förvisso men med den logiken borde ju t.ex. göteborgs lagen hålla ihop och stockholmslagen, men så tragiska är ju inte dessa.

Nej det skulle de inte. Olika ligor. Typ kopplingen Chelsea-Glasgow Rangers.
Citera
2013-07-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0-0-0-0
Okej hur fan tänker du där! Spelar väl inte i samma liga eller serie va? Det är ju fan som att säga att ingen Svensk kan hålla på ett lag i England eller vad fan som.

Sen om de nu har kört ihop så länge så vad fan är man då förvånad för att det finns danskar med?

Sen dubbelt så många som andra skriver här är de knappast. Ser mer ut för det försvinner tröjlösa folk lite direkt. (papperslösa med kanske vad vet jag)

Men hur som vad fan är det att tjata om när alla borde veta sen länge att de kör ihop. Sen om inte FL följer med danskarna när det är landskamp är väl för fan inget konstigt alls. Eller har jag missförstått vad ni pratar om här.

Då kan ju bajen och aik slå sig ihop när dom möter malmö, hur låter det?

skitsam, nu vet vi att Hbg inte har en EGEN liga.

Nerå, nu ger jag mig.
Citera
2013-07-02, 19:14
Medlem
sirhectors avatar
Citat:
Tycker det är ett ganska muppigt friendship faktiskt. Finns väl ingen skriven lag om vad ett muppigt friendship är men tycker hbg och cph är ett lysande exempel på ett muppigt, man har rätt bra förutsättningar att möta varandra iom att man geografiskt har rätt nära till varandra men nä vi ska gulla ihop oss. Personligen gillar jag inte att man gosar med sina närmsta grannar. Vet inte vad jag tycker om t.ex. ultra boys och aalborgs friendship men känns mer kosher med det större avståndet men vet inte. Sen tycker jag det är tragiskt att varken CC eller FL klarar att stå på egna ben, eller visst CC lyckades ju tillslut skrapa ihop till möte med kgb (kan iof varit fl på plats vet inte) efter inställt 45-45 för att man inte lyckats dra folk.
Citera
2013-07-02, 19:17
Medlem
encephalizations avatar
Citat:
Dock beror inte det exemplet pa en karlek for fotboll, och att de rakat tycka om varandras lag. Begreppet 'Brothers in Blue' (Linfield, Rangers, Chelsea) ar ett resultat av politisk och religios samhorighet och inte geografi. No surrender!
Citera
2013-07-02, 20:25
Medlem
0-0-0-0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westmars
Då kan ju bajen och aik slå sig ihop när dom möter malmö, hur låter det?

skitsam, nu vet vi att Hbg inte har en EGEN liga.

Nerå, nu ger jag mig.

Hur tänker du/ni, har ju varit så i 10+ år som det skrivs. Sen nej det är inte alls samma även om det kanske va lite ironi från din sida. Fortfarande olika länder osv. Som nämnts så finns likande konstellationer i övriga Europa inget konstigt alls.
Citera
2013-07-02, 20:59
Medlem
sirhectors avatar
Citat:
Hur tänker du/ni, har ju varit så i 10+ år som det skrivs. Sen nej det är inte alls samma även om det kanske va lite ironi från din sida. Fortfarande olika länder osv. Som nämnts så finns likande konstellationer i övriga Europa inget konstigt alls.
Och i våra ögon är folk muppar i andra länder i Europa också.
Citera
2013-07-02, 21:00
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Tycker det är ett ganska muppigt friendship faktiskt. Finns väl ingen skriven lag om vad ett muppigt friendship är men tycker hbg och cph är ett lysande exempel på ett muppigt, man har rätt bra förutsättningar att möta varandra iom att man geografiskt har rätt nära till varandra men nä vi ska gulla ihop oss. Personligen gillar jag inte att man gosar med sina närmsta grannar. Vet inte vad jag tycker om t.ex. ultra boys och aalborgs friendship men känns mer kosher med det större avståndet men vet inte. Sen tycker jag det är tragiskt att varken CC eller FL klarar att stå på egna ben, eller visst CC lyckades ju tillslut skrapa ihop till möte med kgb (kan iof varit fl på plats vet inte) efter inställt 45-45 för att man inte lyckats dra folk.
Hela grejen är lite fishy helt enkelt, har alltid tyckt det.

Att det sen finns vissa former av "vänskapsband" eller åtminstone neutral uppfattning om varandra eller liknande mellan vissa firmor (exempelvis FB & DFG, KGB & WM) betyder inte att man sitter och gullar på matchdagar och INTE att man inte är beredda att slåss mot varandra på valfri krog eller i valfritt grustag, när tillfälle ges.
Citera
2013-07-02, 21:03
Medlem
Citat:
Det är ju ingen som säger att danskar är vidunder som är 4 meter åt alla hållen... Det är ju snarare att FL kommer med ett följe med MÅNGA fler, när nummer redan va satta. Hade FL varit en liga att tala om så hade de kommit själva, även om man va ± fem. Men även FL tror jag kan skrapa ihop till det nummer som var satt. Hade man kommit med rätt antal, inräknat danskarna så hade det nog inte varit några problem.

Något snack om HBGY: Den bilden jag har fått av dem är föga imponerande. Göteborgsgrabbar bjöd upp dem på en krog senaste gången jag va nere, spontanstormning osv etc. Inte ett enda gensvar. Sen kan jag väl inte säga om det är helt hundra att dem var med, det var iallafall det som sades från dessa herrar.

/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in