Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Jag vet inte om vi har slagit oss på bröstet angående det, men uppsala känns inte direkt avlägset och man kan u förmoda att detta tåg av Djurgårdare kanske inte alla var säsongare då vi uppenbarligen hade fullsatt på Stadion då det var sista matchen där. Eftersom vi inte brukar vara mer än 6-7k på Stadionlunkarmatcher i vanliga fall så får man väl helt enkelt räkna på att det var ca 7-8k medgångare? Där har ni något att spela vidare på alla bajare och sorkar.
Förövrigt vill jag tilägga att Sumpan är Djurgårdsland!
Var väl en rätt pubertal diskussion kring det tidigare i tråden har jag för mig? Vill inte dra igång en ny diskussion egentligen, men eftersom jag råkade befinna mig på det tåget så tänkte jag bara droppa frågan om hur ni ser på typ Uppsalabor, Nyköpingsbor och liknande som stöttar Stockholmsklubbar? Är de mer accepterade än Conny från Ödeshög?
Även om Uppsala ligger i närheten av Stockholm så är det ju ändå Sveriges fjärde största stad och bör därför inte räknas till Stockholm på det sättet. Ni stockholmare är ju noggranna med att påpeka att alla utanför Stockholm är bönder så
Men som du säger så var detta antagligen inga som frekvent går på matcher. I princip samtliga var julgranar med matchtröjor. Tycker det är lite märkligt ändå att en stad som Uppsala inte har ett lag i högstadivisionen.