2013-07-02, 13:57
Medlem
Generalfreackys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
OK Tack för det. Bra om någon som kikat in i motorrummet kan bekräfta det genom att identifiera ytterligare någon del.

Hur har bilen kommit dit, fraktats bort? Den har körts rakt fram och tänts på. Därefter har någon backat in och släpat den bakåt (syns på backen) och sedan på en viss plats lyft upp den, kanske på en kärra av något slag.

Att en bil stjäls i joyride och eldas upp förekommer, men att ägaren hittar den och direkt fraktar bort den medan platsen fortfarande är varm, det hör inte till vanligheterna. Jag mötte polisbilar igår men de hade missat denna plats för den låg inte inom synhåll för vägen. Så hur får ägaren till en stulen bil reda på var den är när polisen som letar efter mystiska ting missar den?

ta bort en bil från en brottsplats är inte så svårt, ta bara en lastbil och en lastväxlare så är bilen uppe på flaket på några sek, de kanske är ägaren till bilen som har gjort de här hela.
Citera
2013-07-02, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinep
Varför tror du det? Varför skulle en brun påse tyda på att polisen vill säkra spår efter flera blodgrupper?

Inget illa menat, har ganska dålig koll på hur det går till och undrar bara hur du drog slutsatsen.

Jag har ganska bra inblick i hur polis arbetar, det är allt du behöver veta.
Citera
2013-07-02, 14:07
Medlem
ndyzs avatar
BO har för övrigt Blödarsjuka.
Citera
2013-07-02, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz

Detta lär väll dämpa misstankarna om flera BOs. Personer med blödarsjukan blöder längre och lättare, därav den stora ansamlingen blod på BP.
Spekulationer som vanligt men det verkar ju mest logiskt
Citera
2013-07-02, 14:15
Medlem
TigerKids avatar
Citat:

Om man nu spekulerar fritt över olika scenarier... om det rent hypotetiskt skulle vara så att det inte var tänkt som mord utan en misshandel som spårade ur och BO levde men blödde av skador. Kan inte påtända pundare vara lite paranoida/dumma på det sättet att de inte larmar SOS pga polisnojja (för droger etc)?

Eller har jag grova fördomar?
Citera
2013-07-02, 14:16
Medlem
Beatass avatar
Citat:

Laste det med. Undrar hur allvarlig form det handlar om. Minskar i a f chansen att hon hittas levande tyvarr.
Citera
2013-07-02, 14:17
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinep
Detta lär väll dämpa misstankarna om flera BOs. Personer med blödarsjukan blöder längre och lättare, därav den stora ansamlingen blod på BP.
Spekulationer som vanligt men det verkar ju mest logiskt
Spelar ju ingen roll om BO har blödarsjuka,blodmängden tyder på två personer. Du kan bara blöda viss mängd, överstigs den med råge vilket jag tror"enligt artikel tidigare även polisen", finns det mer BO.
Citera
2013-07-02, 14:22
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Spelar ju ingen roll om BO har blödarsjuka,blodmängden tyder på två personer. Du kan bara blöda viss mängd, överstigs den med råge vilket jag tror"enligt artikel tidigare även polisen", finns det mer BO.
OK, men är det någon mer som saknas? Andra BO borde väl i så fall vara någon i bekantskapskretsen, sannolikt. Eller tänker du att GM förlorat mycket blod och lyckats ta sig och BO därifrån?

Mycket blod tyder väl också på att BO levt med skador ett tag - hjärtat pumpar?
Citera
2013-07-02, 14:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
A.J har inte körkort.
Enligt Transportstyrelsen har AJ körkort, klass B.
Citera
2013-07-02, 14:25
Medlem
Någon som vet om A.J varit inne på förhör än?

Polisen letar ju uppenbarligen efter han. Och det måste han ju veta om.

Tror Facebook statusarna är gjorda för att vinna tid.
Citera
2013-07-02, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Ja det är ju klart. Jag förstod det dock som att mängden blod kunde tyda på fler offer snarare än att polisen redan konstaterat att så måste vara fallet. Tror inte det ligger 4-5l+ (eller hur mycket blod en person nu har) blod i lägenheten och att det helt enkelt måste vara fler för att en ensam person inte har så mycket i kroppen.

Om det är så att detta är fallet så kan väll faktumet att IF har blodsjukan tyda på att ovanligt mycket blod på BP?

Än en gång bara en okunnings spekulationer. Ursäktar på förhand om resonemanget är åt helvete.
Citera
2013-07-02, 14:29
Medlem
Det är bekräftat att man varit i kontakt med AJ och dessutom, åtminstone tills vidare, avfört honom från utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in