2013-07-02, 13:21
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Hunneberg är faktiskt en bra kandidat. Inga stora vägar, ingen trafik.
Förvisso, men det är bara tre vägar dit/därifrån, så det är ju lätt att bli instängd där.
Jag tror det är helt meningslöst att spekulera i denna detaljen!
Det som är logiskt för mig är inte det för dig och inte det minsta för nån som just tagit död på nån!
Om det nu ens är det som hänt, vi kan ju fortfarande hoppas att det inte är så illa!
Citera
2013-07-02, 13:26
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Påväg mot Jönköping ...

Nej men, skogsområde. Förmodligen strax utanför stan. Kan området väldigt dåligt, men Hunneberg är en het kandidat.

Det kan ju faktiskt vara så att hon ligger i bakluckan på bilen som Andrea* färdas i
Citera
2013-07-02, 13:27
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Om nu BO är avtippad, vart är det mest logiska stället att tippa av en kropp i området?

Jag själv hade aldrig gett mig ut på stora vägar med en död kropp i bilen, jag hade kört mot gärdhem då det sällan är trafik där.

Vad tror ni? Vart är kroppen om BO är dumpad?
Det finns ju mängder av platser i och runt Trollhättan att göra sig av med en kropp, det första jag tänker på är älven
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therezze
Okej vart var dom när som tog hand om dom?

Vill inte låta som en gnällfitta men allt detta står tidigare i tråden.

Det yngre barnet, 9 mån, omhändertogs av soc på brottsplatsen. Tydligen har barnet varit hemma i lägenheten själv sedan BO "försvann".

Det äldre barnet tros vara hos BOs mamma men inget som är bekräftat vad jag vet
Citera
Medlem
Svar till ReimerDenYngre:
Är det avspärrat på Hunneberg nu och det var 'varmt på platsen' som du skriver så har det uppenbarligen varit en ny bilbrand.
Man behöver inte 'ha stor kännedom' om bilbränder för att veta att dessa har skett/sker på Hunneberg.
Hunneberg är en välbesökt ekopark med ett stort antal besökare varje dag/år så det räcker att ha ögon att se med. Vilket ger dig ett stort antal personer att misstänka.
Citera
2013-07-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Tre saker tycker jag är värda att beakta:

1) Kroppen togs bort trots att alla spår i lägenheten klart visar att något rejält illa har hänt Id*. Det handlar alltså inte om att dölja ett brott, för det är uppenbart i alla fall. Enda rimliga skälet att föra bort kroppen är att undanröja bevis och det enda beviset som då är intressant är sperma, att det på brottet går att se att hon nyligen haft sex och med vem.

2) Det andra mystiska är Andre*s J:s resor. Om han varit i Trollhättan i fredags, lördags varför åker han då till Jönköping, sedan till Hjo och säger sig vara på väg till Karlstad för att den vägen komma till Strömstad - allt inom loppet på några dagar. Det är ett j*dra fk´längande och ett märkligt kort mellanlandande i Jönköping. Gissningsvis är han på flykt´.

3) Den nyligen brända bilen jag fann på östra Hunneberg, den hade brunnit ganska nyligen och var nu bortforslad, men det låg fortfarande skrot på backen. Har Andre*s en bil? Har han körtkort? Hur reser han till Hjo, Karlstad, Strömstad. Har han resurser att köra till östra Hunneberg på natten, där tända eld på bilen, kanske med kroppen i och sedan få alltihopa bortforslat på söndagen eller måndagen?
Om han har bil vet jag inte men körkort har han.
Citera
2013-07-02, 13:37
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercurium
Om han har bil vet jag inte men körkort har han.

A.J har inte körkort.
Citera
2013-07-02, 13:40
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Det har alltså brunnit en bil på östra Hunneberg och polisen har idag eller möjligtvis igår efter det att jag var där spärrat av platsen.

Skälet till att intressera sig för platsen är att den igår fortfarande var varm. Det har därför brunnit ganska nyligen, men den som bränt bilen har även kort därefter låtit forsla bort den.

Jag tog några foton igår på bildelar som ligger kvar. Kan några identifiera bilmärket baserat på bildelarna, grillen, startmotorn osv? Har någon sett en sådan brunnen bil köras bort från Hunneberg:

http://imageshack.us/photo/my-images/4/9xw0.jpg/

En tanke är alltså att någon brakt Id* om livet och känt sig tvungen att gömma hennes kropp, kanske för att GM haft sex med henne. Bilen innehåller sedan spår som pekar mot GM och GM tänder eld på bilen för att eliminera spåren. Men en nyligen brunnen bil är också något som pekar ut GM så GM kanske kommer fram till att bilen måste fraktas bort, gömmas för att senare rapporteras stulen och bränd.
Citera
2013-07-02, 13:44
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Det har alltså brunnit en bil på östra Hunneberg och polisen har idag eller möjligtvis igår efter det att jag var där spärrat av platsen.

Skälet till att intressera sig för platsen är att den igår fortfarande var varm. Det har därför brunnit ganska nyligen, men den som bränt bilen har även kort därefter låtit forsla bort den.

Jag tog några foton igår på bildelar som ligger kvar. Kan några identifiera bilmärket baserat på bildelarna, grillen, startmotorn osv? Har någon sett en sådan brunnen bil köras bort från Hunneberg:

En tanke är alltså att någon brakt Id* om livet och känt sig tvungen att gömma hennes kropp, kanske för att GM haft sex med henne. Bilen innehåller sedan spår som pekar mot GM och GM tänder eld på bilen för att eliminera spåren. Men en nyligen brunnen bil är också något som pekar ut GM så GM kanske kommer fram till att bilen måste fraktas bort, gömmas för att senare rapporteras stulen och bränd.

Men hur kan han ha lyckats få bort bilen?
Citera
2013-07-02, 13:46
Medlem
Generalfreackys avatar
Citat:

Kollade på bilden du la upp, och grillen på bilden är från en volvo 960
Citera
2013-07-02, 13:50
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalfreacky
Kollade på bilden du la upp, och grillen på bilden är från en volvo 960

OK Tack för det. Bra om någon som kikat in i motorrummet kan bekräfta det genom att identifiera ytterligare någon del.

Hur har bilen kommit dit, fraktats bort? Den har körts rakt fram och tänts på. Därefter har någon backat in och släpat den bakåt (syns på backen) och sedan på en viss plats lyft upp den, kanske på en kärra av något slag.

Att en bil stjäls i joyride och eldas upp förekommer, men att ägaren hittar den och direkt fraktar bort den medan platsen fortfarande är varm, det hör inte till vanligheterna. Jag mötte polisbilar igår men de hade missat denna plats för den låg inte inom synhåll för vägen. Så hur får ägaren till en stulen bil reda på var den är när polisen som letar efter mystiska ting missar den?
Citera
2013-07-02, 13:51
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:

Tror snarare på vansinnesdåd istället för sexuellt dåd.

Allt blod tyder på det. Kan tom sträcka mig till dubbelmord.

Motiv..? Enligt mig säkerligen svartsjuka eller drogskulder. Att I:P skulle vara ett slumpvis utvalt offer finner jag helt osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in