2013-07-02, 14:08
Medlem
B-Dawks avatar
Den här grejen känns som en ickegrej som Aftonbladet har lyckats att göra en artikel om. Säger mer om Aftonbladet än Frölunda/DIF.

Med största sannolikhet har inte förfallodatumet för fakturan passerat och så vitt jag vet så är det helt okej att vänta tills sista dagen innan man betalar fakturan. Har förfallodatumet passerat är det klart en annan sak, men med tanke på vad Challe säger så har jag svårt att se att så är fallet.
2013-07-02, 14:11
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Den här grejen känns som en ickegrej som Aftonbladet har lyckats att göra en artikel om. Säger mer om Aftonbladet än Frölunda/DIF.

Med största sannolikhet har inte förfallodatumet för fakturan passerat och så vitt jag vet så är det helt okej att vänta tills sista dagen innan man betalar fakturan. Har förfallodatumet passerat är det klart en annan sak, men med tanke på vad Challe säger så har jag svårt att se att så är fallet.
Challe väljer nog att hålla låg profil eftersom DIF sannolikt också sitter och väntar på likviditet. Ska jag vara ärlig så tror jag nog att DIF har fler obetalda fakturor än VF. Som sagt, en ickegrej. Än så länge i alla fall
2013-07-02, 14:15
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk

Har förfallodatumet passerat hade - som TheSnakeEye skrev - det rimligtvis poängterats i artikeln. Bortsett från den detaljen ser jag det ändå inte som att saken blivit så annorlunda om så vore fallet. Om vi känner oss säkra på att få pengarna inom kort så är det ju inte värt att driva på med krav, även om det passerat med några dagar. Är det fulspel från Frölunda för att fördröja registreringen tills NHL-beslutet är taget, ja då är det givetvis lite grisigt från Frölunda men på sikt något som bara slår tillbaks på FHC i form av minskat förtroende från motparter.
2013-07-02, 14:19
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Challe väljer nog att hålla låg profil eftersom DIF sannolikt också sitter och väntar på likviditet. Ska jag vara ärlig så tror jag nog att DIF har fler obetalda fakturor än VF. Som sagt, en ickegrej. Än så länge i alla fall

Vilket, påtal om vår ekonomiska situation, är lite oroväckande att det inte vad jag vet kommit ut något om vårt nya hyresavtal med SGA? Skrevs inte det på igår?

Missar av vissa akuta personliga anledningar tyvärr kvällens årsmöte, annars är det ju en hel drös intressanta saker som bör komma upp där nu.
2013-07-02, 14:28
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Att Djurgården skulle skicka en faktura utan slutdatum känns väldigt orimligt. Att Frölunda släpar efter lite känns mer troligt. Det är ju bara att googla kronofogden+hockey så ser man hur extremt vanligt det är att klubbar inte hinner betala allt i tid. Om det är så, tycker jag ändå inte man ska vara för hård mot ledningen. Kan man inte betala alla fakturor i tid finns det inte mycket mer att göra än att prioritera vilka fakturor som är viktigast, i regel kan man ju som företag tjuva några dagar också eftersom det sällan är värt att civilrättsligt processa eller driva till kronofogden om det inte gäller en allt för stor försening. Er nya ledning har ju i alla fall börjat vända skutan åt rätt håll, att kräva att allt ska flyta smärtfritt redan nu känns lite väl mycket begärt.

Du kan sånt här mycket bättre än vad jag kan. Det är såklart dumt att spekulera allt för mycket om saker man bara fått reda på från vad Aftonbladet. Men man blir så lätt frustrerad när artiklar angående Frölundas ekonomi kommer ut och drevet går hos andras lags fans.

Bara bita ihop hehe man kan ju inte göra så mycket åt saken
2013-07-02, 15:28
Medlem
siryessirs avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article17060256.ab

Jobbigt för Brynäs om Lindholm sticker.
2013-07-02, 15:34
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article17060256.ab

Ja, det skulle onekligen satta Brynas i en taskig sits. Man har annu inte lyckats ersatta Jarnkrok och nu kan aven Lindholm lamna. Vet inte vad det ar som Sundlov sitter och vantar pa, hade garna sett honom agera snart. Flera klubbar har varvat kanonspelare fran AHL, precis vad Sundlov sa att Brynas skulle gora, men an sa lange har vi endast fatt in en kille som gjorde ett bra slutspel. Undrar hurpass mycket Brynas var med och ryckte i exempelvis Kolarik?
2013-07-02, 15:52
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Ja, det skulle onekligen satta Brynas i en taskig sits. Man har annu inte lyckats ersatta Jarnkrok och nu kan aven Lindholm lamna. Vet inte vad det ar som Sundlov sitter och vantar pa, hade garna sett honom agera snart. Flera klubbar har varvat kanonspelare fran AHL, precis vad Sundlov sa att Brynas skulle gora, men an sa lange har vi endast fatt in en kille som gjorde ett bra slutspel. Undrar hurpass mycket Brynas var med och ryckte i exempelvis Kolarik?
Äh. Sundlöv kommer tillbaka från sin semester om några veckor och då kommer han börja titta runt och se vad som finns.
2013-07-02, 16:37
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Vilket, påtal om vår ekonomiska situation, är lite oroväckande att det inte vad jag vet kommit ut något om vårt nya hyresavtal med SGA? Skrevs inte det på igår?

Missar av vissa akuta personliga anledningar tyvärr kvällens årsmöte, annars är det ju en hel drös intressanta saker som bör komma upp där nu.
Hmm, det där med hyreskontraktet hade jag helt glömt av faktiskt. Fan vad jag inte gillar SGA dock... Får avvänta inlägg i forumet efter mötet(jag bor inte i Stockholm).
2013-07-02, 18:39
Medlem
siryessirs avatar
Citat:

Väntar väl antagligen på att spelarna som blir ratade i NHL och KHL kommer ut på marknaden.
2013-07-02, 19:01
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir

Ganska mycket talar väl då tyvärr för att han sticker. Av hans kommentarer låter han mer öppen för det nu än vad han var för någon/några månader sen, och om carolina säger att de är villiga att ge honom en ärlig chans (passande lag för det också) så blir det nog svårt för honom att inte ta chansen. Man kan ju alltid hoppas att han gör som Ekholm och kom tillbaka till brynäs när han inte höll för nhl-spel, då blir ju truppen istället än bredare.

Har varit väldigt tyst överlag på silly nu i ett par veckor.
2013-07-02, 19:35
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:

Efter att Brynäs gick plus med vad var det, 15 miljoner förra säsongen, och att man nu åkte direkt i kvartsfinal fick mig då tro på att Brynäs skulle storsatsa till kommande säsong. Nu verkar man nästan dra i handbromsen. Eller blir det en hel femma när NHL-lagen gjort sitt nu i juli?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in