2013-07-02, 19:43
Medlem
Stegens avatar
Sundlöv räknar med Lindholm
http://gd.se/sport/brynas/1.6036479-sundlov-raknar-med-lindholm

Vilket betyder att han förmodligen inte förberett för någon ersättare när (om) Lindholm sticker...
2013-07-02, 19:54
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Efter att Brynäs gick plus med vad var det, 15 miljoner förra säsongen, och att man nu åkte direkt i kvartsfinal fick mig då tro på att Brynäs skulle storsatsa till kommande säsong. Nu verkar man nästan dra i handbromsen. Eller blir det en hel femma när NHL-lagen gjort sitt nu i juli?

Det lär det knappast bli. Sundlöv (sportchef) har sagt att en nordamerikansk forward från AHL ska in, om elias sticker behövs självklart ytterligare förstärkning men någon storsatsning är det knappast på tal om. Känslan är tyvärr att Sundlöv ibland håller lite väl hårt i plånboken, men när han väl fastnar för en spelare så kan priset bli orimligt högt istället.
2013-07-02, 20:47
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Efter att Brynäs gick plus med vad var det, 15 miljoner förra säsongen, och att man nu åkte direkt i kvartsfinal fick mig då tro på att Brynäs skulle storsatsa till kommande säsong. Nu verkar man nästan dra i handbromsen. Eller blir det en hel femma när NHL-lagen gjort sitt nu i juli?
Sundlöv har ju sagt att det ska spenderas. Lär dock vara fler än jag som är oroliga över att det inte kommer bli så.

Så jävla less på den människan...
Senast redigerad av Illusioner 2013-07-02 kl. 20:50.
2013-07-02, 21:19
Medlem
loafmasters avatar
Citat:

Jag trodde faktiskt ocksa att vi skulle fa se ett lite mer etablerat namn fran AHL. Kan Modo och LHC kan aven Brynas. Pengar finns.
2013-07-03, 09:49
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Sundlöv har ju sagt att det ska spenderas. Lär dock vara fler än jag som är oroliga över att det inte kommer bli så.

Så jävla less på den människan...

Sundlöv har en chef han också. Det är inte Sundlöv som tar alla besluten i föreningen.
2013-07-03, 10:14
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Sundlöv har en chef han också. Det är inte Sundlöv som tar alla besluten i föreningen.
Det vet jag väl. Men det är Sundlövs jobb att värva spelare och han sköter det fan inte jättebra.
2013-07-03, 13:11
Medlem
Realisten73s avatar
Andy Miele ska vara klar för HV71 och väntas presenteras denna veckan. Om han ersätter Johan Davidsson eller inte låter jag vara osagt, men mycket talar för att kaptenen lägger av.
2013-07-03, 15:09
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Andy Miele ska vara klar för HV71 och väntas presenteras denna veckan. Om han ersätter Johan Davidsson eller inte låter jag vara osagt, men mycket talar för att kaptenen lägger av.

Har det kommit fram någon ny info i fallet Davidsson? Jag hittar inget direkt nytt där. Den senaste infon är ju en månad gammal och då dementerade Davidsson att han skulle lägga av.
2013-07-03, 17:06
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Det vet jag väl. Men det är Sundlövs jobb att värva spelare och han sköter det fan inte jättebra.

Sundlöv har förmodligen fått order av ledningen att det ska snålas. Det går inte att göra så mycket då för herr Sundlöv.
För det verkar vara Brynäs plan. Ungt och billigt, sen hoppas att alla överträffar förväntningarna.
2013-07-03, 18:15
Medlem
B-Dawks avatar
Har ju varit en del surr om Andre Burakovsky tidigare under året. Det snackades en del om Frölunda, nu är det dock såhär att han valdes i CHLs Import Draft för någon timma sedan.

Om fallet blir så att han drar över så är det ingen större förlust för Frölunda, han hade ändå inte bidragit speciellt mycket till A-laget den här säsongen.
2013-07-03, 21:44
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Sundlöv har förmodligen fått order av ledningen att det ska snålas. Det går inte att göra så mycket då för herr Sundlöv.
För det verkar vara Brynäs plan. Ungt och billigt, sen hoppas att alla överträffar förväntningarna.
I år har dock herr Sundlöv sagt att Brynäs ska spendera pengar. Brynäs har varit tvungna att köra så tidigare, nu finns pengar. Och framförallt en ambition om att vara ett topplag i Svensk ishockey.
2013-07-03, 22:01
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Vet inte vad som är bäst egentligen, som Frölunda som troligtvis värvat klart tidigt eller som en del andra ha flera luckor att fylla.

Är såklart skönt att laget i princip klart men det är så jävla dött på silly-fronten nu, man vill ju att det ska hända något iaf. Medan andra lags fans känner en viss oro för vilka spelare som ska in osv men saker kommer hända helt klart.

Vad föredrar ni?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in