2013-07-02, 09:04
Medlem
Kshatriya.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Finns det släktskap mellan patr*k och cl*ff? Samma efternamn som är hyfsat ovanligt i samma fall

Nej.

Cl*ff är Id*s pappa. Att P*tric har samma efternamn är bara en slump.
Citera
2013-07-02, 09:17
Medlem
Detta kanske inte är relevant men har inte if en syster vid namn emel*e (i) ?

Var är hon ?
Citera
2013-07-02, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kshatriya.
Enligt Aftonhoran gjordes det en hel del fynd i bostadsområdet där Id* bor/bodde. Någon som var med och vet vad det är för fynd som har gjorts?

Vi kan fylla på lite, ifall någon vill läsa mer.

Aftonbladet: Fynd har gjorts i misstänkt mordfall

Citat:
Polisens högsta prioritet är att hitta den kvinna som bor i den lägenhet i Trollhättan där ett mord alternativt dråp misstänks ha begåtts i söndags.

I går kväll när Missing People genomsökte bostadsområdet gjordes en del fynd.

– Jag vill inte gå in på vad. Men det är lite saker som de har hittat som vi ska skicka till teknisk undersökning, säger Sten Rune Timmersjö, vid länskriminalpolisen i Trollhättan till Aftonbladet.
Citera
2013-07-02, 09:27
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Tre saker tycker jag är värda att beakta:

1) Kroppen togs bort trots att alla spår i lägenheten klart visar att något rejält illa har hänt Id*. Det handlar alltså inte om att dölja ett brott, för det är uppenbart i alla fall. Enda rimliga skälet att föra bort kroppen är att undanröja bevis och det enda beviset som då är intressant är sperma, att det på brottet går att se att hon nyligen haft sex och med vem.

2) Det andra mystiska är Andre*s J:s resor. Om han varit i Trollhättan i fredags, lördags varför åker han då till Jönköping, sedan till Hjo och säger sig vara på väg till Karlstad för att den vägen komma till Strömstad - allt inom loppet på några dagar. Det är ett j*dra fk´längande och ett märkligt kort mellanlandande i Jönköping. Gissningsvis är han på flykt´.

3) Den nyligen brända bilen jag fann på östra Hunneberg, den hade brunnit ganska nyligen och var nu bortforslad, men det låg fortfarande skrot på backen. Har Andre*s en bil? Har han körtkort? Hur reser han till Hjo, Karlstad, Strömstad. Har han resurser att köra till östra Hunneberg på natten, där tända eld på bilen, kanske med kroppen i och sedan få alltihopa bortforslat på söndagen eller måndagen?
Citera
2013-07-02, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadlamb
Sedan så vet jag att I.F inte låter vem som helst träffa sina barn utan att hon känner dom riktigt. I.F tog vad jag vet inget i barnens närhet förutom hennes rekommenderade medicin.

Ok, hon var alltså sträng i avseende vilka som fick komma hem till henne när barnen var där? Som man tidigare förstått det har varit öppen dörr och öppen mus för vem som så önskar och när som. Oavsett barnen kunde man komma och gå i hennes lägenhet och punda. Du kan alltså bekräfta att det är fel?
Citera
2013-07-02, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre

1) Kroppen togs bort trots att alla spår i lägenheten klart visar att något rejält illa har hänt Id*. Det handlar alltså inte om att dölja ett brott, för det är uppenbart i alla fall. Enda rimliga skälet att föra bort kroppen är att undanröja bevis och det enda beviset som då är intressant är sperma, att det på brottet går att se att hon nyligen haft sex och med vem.

Om det är pundare vi har att göra med är jag inte säker på att det i första hand är ev sperma de har i tanke i sin fylla o villa. I princip tänker de nog inte alls - mer än att kroppen måste bort. Sperma-spåret är inte betydelselöst, men i första hand kan det ju handla om att dölja kroppen i sig (eftersom det är synnerligen svårt att bevisa vad som hänt med en kropp man inte har), ev skador osv.
Citera
2013-07-02, 09:51
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Om det är pundare vi har att göra med är jag inte säker på att det i första hand är ev sperma de har i tanke i sin fylla o villa. I princip tänker de nog inte alls - mer än att kroppen måste bort. Sperma-spåret är inte betydelselöst, men i första hand kan det ju handla om att dölja kroppen i sig (eftersom det är synnerligen svårt att bevisa vad som hänt med en kropp man inte har), ev skador osv.

Sant, om det är en riktig pundare så är det svårt att sätta sig in i logiken bakom att gömma kroppen. Pundaren får panik och vill inte att någon skall se att hon blivit mördad och kör iväg med kroppen och dumpar den i Göta Älv - fullt tänkbart.

Är det Andre*s så sägs han ju å andra sidan vara intelligent och planerande...

Är det någon som sett när han började beskriva sitt resande? När kom första posten?

Är det någon som vet om han har tillgång till en bil?
Citera
2013-07-02, 09:58
Medlem
johannes111s avatar
Citat:

2) Det andra mystiska är Andre*s J:s resor. Om han varit i Trollhättan i fredags, lördags varför åker han då till Jönköping, sedan till Hjo och säger sig vara på väg till Karlstad för att den vägen komma till Strömstad - allt inom loppet på några dagar. Det är ett j*dra fk´längande och ett märkligt kort mellanlandande i Jönköping. Gissningsvis är han på flykt´.

3) Den nyligen brända bilen jag fann på östra Hunneberg, den hade brunnit ganska nyligen och var nu bortforslad, men det låg fortfarande skrot på backen. Har Andre*s en bil? Har han körtkort? Hur reser han till Hjo, Karlstad, Strömstad. Har han resurser att köra till östra Hunneberg på natten, där tända eld på bilen, kanske med kroppen i och sedan få alltihopa bortforslat på söndagen eller måndagen?

Vem säger att Id* inte är GM? Har polisen bekräftat att det är hennes blod? Det kanske hon som är på flykt?
Citera
2013-07-02, 10:02
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes111
Vem säger att Id* inte är GM? Har polisen bekräftat att det är hennes blod? Det kanske hon som är på flykt?

Sjävklart. Det kan även vara Carl XVI Gustaf som surfat runt på nätet, hittat en brud han ville sätta på och sedan råkat ha ihjäl henne...

Det är dock skillnad på vad som kan ha skett och vad som sannolikt har skett. Modersinstinkten är stark och det är inte särskilt sannolikt att en moder lämnar ett barn ensamt utan hjälp eftersom det ju faktiskt kan leda till barnets död.
Citera
2013-07-02, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes111

Vilket jag framförde redan i går, men enligt många, icke troligt tydligen (särskilt enl de som kände henne då hon aldrig skulle lämna kvar sin son ensam). Någon annan person förutom GM som är försvunnen/saknad?
Citera
2013-07-02, 10:22
Medlem
Citat:

Mystiskt och mystiskt, nu känner jag inte till hur allt är med honom. Men har han semester (är ju semester tider ändå) så att dra runt och hälsa på gamla polare/släkt är ju inga konstigheter. Plus att han ändå droppat uppdateringar på FB om var han befinner sig, ingen vidare flyktplan de där.
Citera
2013-07-02, 10:30
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Mystiskt och mystiskt, nu känner jag inte till hur allt är med honom. Men har han semester (är ju semester tider ändå) så att dra runt och hälsa på gamla polare/släkt är ju inga konstigheter. Plus att han ändå droppat uppdateringar på FB om var han befinner sig, ingen vidare flyktplan de där.

Hälsa på polare, ja det är ju mystiskt om han inte gör...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in