2013-07-02, 12:38
Medlem
johannes111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Sjävklart. Det kan även vara Carl XVI Gustaf som surfat runt på nätet, hittat en brud han ville sätta på och sedan råkat ha ihjäl henne...

Det är dock skillnad på vad som kan ha skett och vad som sannolikt har skett. Modersinstinkten är stark och det är inte särskilt sannolikt att en moder lämnar ett barn ensamt utan hjälp eftersom det ju faktiskt kan leda till barnets död.

Fast har man ihjäl nån kanske man agerar annorlunda? Självklart är de mest troligt att Id* är BO, men fram tills dess att det är bevisat att det är hennes blod, eller att en kropp hittats, så lär man ju inte utesluta nåt?
Märkligare saker har ju hänt att en morsa lämnat sitt barn?
Citera
2013-07-02, 12:49
Medlem
En polistekniker kom ut ur trappuppgången med en liten brun påse med nåt innehåll i, kan det vara så att man säkrat spår av 2 olika blodgrupper i BO:s lägenhet och behövde fler DNA-prov??!!
Citera
2013-07-02, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Hur funkar Id*s farsas fb-profil? Efter ett dygn har bara en människa kommenterat hans vädjan. Kan man inte alls se det hans vänner skriver?

Vad heter Id*s mamma? Eller, någon som är vän med henne som kan se om hon har skrivit något om äldste sonen är hos henne?

Hur var kontakten mellan äldste sonens pappa och sonen/Id*? Om hon är död, vore han ett lämpligt alternativ för pojken att bo hos? Är PT bra heltidspappamaterial?

Hon måste ha fått första barnet som tonåring. Han finns inte nämnd på något sätt på hennes fb-sida, medan den yngre pojken hyllas med foton och vackra ord. Redan där insåg jag att de hade olika pappor.
Hittade hennes mamma på facebook hennes son heter iaf kevi* (n) efternamn vet jag inte eftersom att ingen i den familjen värkar ha samma.
Citera
2013-07-02, 12:55
Medlem
ndyzs avatar
Om nu BO är avtippad, vart är det mest logiska stället att tippa av en kropp i området?

Jag själv hade aldrig gett mig ut på stora vägar med en död kropp i bilen, jag hade kört mot gärdhem då det sällan är trafik där.

Vad tror ni? Vart är kroppen om BO är dumpad?
Citera
2013-07-02, 13:11
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Nazi hjälm och bollträ
vilken kombo.

Det är apan som hotat oskyldiga förr

Nåja. Alla i Wehrmacht var inte nazister även om de var soldater. Men som symboler används hjälmarna idag så som naiz-sympati-symboler, så associationen är i det här fallet ändå rätt. För övrigt är det inte ett bollträ utan en replika av Handgranate M 24, handgranat med träskaft.

Men. Hur eller varför har personen hotat förr? Har läst om hur personen verkar ha bettet sig mot kvinnor (illa!) men i övrigt? Är han som de övriga, typ WT-fylle-nazist?
Citera
2013-07-02, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Om nu BO är avtippad, vart är det mest logiska stället att tippa av en kropp i området?

Jag själv hade aldrig gett mig ut på stora vägar med en död kropp i bilen, jag hade kört mot gärdhem då det sällan är trafik där.

Vad tror ni? Vart är kroppen om BO är dumpad?

Påväg mot Jönköping ...

Nej men, skogsområde. Förmodligen strax utanför stan. Kan området väldigt dåligt, men Hunneberg är en het kandidat.
Citera
2013-07-02, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
En polistekniker kom ut ur trappuppgången med en liten brun påse med nåt innehåll i, kan det vara så att man säkrat spår av 2 olika blodgrupper i BO:s lägenhet och behövde fler DNA-prov??!!

Varför tror du det? Varför skulle en brun påse tyda på att polisen vill säkra spår efter flera blodgrupper?

Inget illa menat, har ganska dålig koll på hur det går till och undrar bara hur du drog slutsatsen.
Citera
2013-07-02, 13:15
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Påväg mot Jönköping ...

Nej men, skogsområde. Förmodligen strax utanför stan. Kan området väldigt dåligt, men Hunneberg är en het kandidat.

Hunneberg är faktiskt en bra kandidat. Inga stora vägar, ingen trafik.
Citera
2013-07-02, 13:16
Medlem
Någon hade sett hanne på lördagen med en kille och ett barn. Någon som vet vart barnen finns nu?
Citera
2013-07-02, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therezze
Någon hade sett hanne på lördagen med en kille och ett barn. Någon som vet vart barnen finns nu?

Soc har tagit hand om barnet
Citera
2013-07-02, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattsmurfen
Jag har följt den här tråden sen den startade. Speciellt med tanke på att jag bor i området och åkte förbi alla polisbilar och ambulansen m.m. i söndags, så därför blev jag nyfiken på vad som hänt. Och jag har lästs folks olika teorier, därför tänkte jag skriva min teori om vad som hänt.

Jag tror att GM kontaktade BO någon gång sent på natten mellan lör-sön. Och eftersom dörrarna här är låsta nattetid har hon gått ner för att öppna. Där har hon förmodligen börjat bråka med GM för personen har nog varit full eller påtänd och hon har inte velat ha upp personen i lägenheten, speciellt med tanke på att hon hade ett barn där. Och om man kollar på bilden med blod från trappuppgången så är den tagen precis innanför entredörren på bottenplan. Så jag misstänker att han klappat till henne ordentligt, antingen med knytnäven eller något tillhygge, därav blodstänket. Såpass hårt att hon ramlat i betong golvet och slagit i huvudet och tuppat av, eller rent av avlidit direkt. Därför är det en blodpöl innanför entren också.

Då tror jag GM fick lite smått panik och lyfte upp henne till hennes lägenhet och lagt henne i hallen, och där låg hon nog och blödde ordentligt ett tag tills GM förstod att hon inte levde längre. Då tog han nog en hallmatta eller något annat och virade in henne i och snabbt bar ner henne till bilen. Och om kl var typ 02-03 på natten brukar det vara ganska lugnt här i området, så därför kan han ha haft tur att ingen har sett honom. Han kan också ha ställt bilen på infarten vid sopområdet, då är det max 5 meter från entredörren till bilen, och han hade kunnat bära henne till bilen utan att någon sett honom. Och sedan åkt iväg med henne någonstans. Iskallt.

Ja jag har sett för mycket CSI, men det här är min teori. Skall bli intressant att se om dom löser det här och se hur mycket av det här som stämde. Jag gick förresten förbi BO´s lägenhet för c:a 30 min sedan och då stod det några kriminaltekniker utanför och pratade. Försökte höra vad dom sade men dom dämpade sig lite när jag gick förbi...

Det låter väl rätt mycket om man slår ihjäl någon i en trappuppgång?
Det torde kanske varit tvärtom att han bragt henne om livet uppe i lägenheten. Burit ned henne till entrén och lämnat henne där för att gå och hämta färdmedel?
Därav blod i lägenheten och i entrén.
Citera
2013-07-02, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinep
Soc har tagit hand om barnet
Okej vart var dom när som tog hand om dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in