Citat:
Ursprungligen postat av
Pung
Vilket du belönar genom att dels själv besöka sidan, och dels uppmana andra att göra samma sak.
Nej, jag belönar ingenting din pungråtta. Du måste förstå att det varken gör till eller från om du, jag och ett tiotal till personer besöker sidan eller ej. Det handlar om stora svängningar i samhället och hela den västerländska medievärlden, ingenting vi påverkar. Dock håller jag med dig i sak.
Snarare viktigare att kunna bidraga till en aktuell debatt i frågan. Jag kände mig bara så otroligt trött på Lena Melin, AB och hela deras stil. Den funkar inte länge till, de är döende. Jag tycker att man ser på tidningarna med annan infallsvinkel numera.
Citat:
Mycket intressant tråd med bra analyser. Jag skulle vilja lyfta något som tidigare tagits upp, men som fortfarande är intressant; kultursidorna. Tidningarna gör kostnadseffektiva åtgärder. Sparkar anställda, höjer priset på papperstidningen, lägger ut mejlen i molnet mm, men kultursidorna sitter säkert.
Det finns utmärkta kultursidor och bloggar på nätet så jag ser inte att kultursidor i tidningen skulle fylla något behov. Ingen kulturintresserad skulle köpa en dags/kvällstidning för att kulturdelen är bra.
Beror det på att kulturen har blivit mer politiserad och finansieraras separat av diverse intressegrupper? Någon som har insyn får gärna svara.
Kulturdelen är väl en aning odefinierad, framförallt hos kvällsblaskorna? Kultur kan anses vara lite vad som helst; renodlat skvaller, senaste teateruppsättningen, är SD nazistiskt eller ej, är Zlatan svensk osv. "Allt" kan bli kultur, man kan plocka lite från alla delar.
Sport däremot, är just sport. Det är rätt svårt att få in så mycket annat där. Så denna ryker först, hela SvDs sportredaktion rök ju. Ganska enormt med tanke på deras prisutdelning osv.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bragdguldet