2013-07-01, 18:29
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Vad ni har gjort är att ni placerat KJ som gärningsmannen och sedan börjat söka bevis mot honom, som inte finns.

Någon brottsplats har aldrig hittats, det skulle ha varit ett genombrott i utredningen.

Att han KJ skulle hyrt bil eller tagit moppen för att transportera likdelar till ödehuset är helt osannolikt, fanns inget motiv för något sådant.

Det enda logiska om någon gjort ett mord långt ute i naturen är att han grävt ned kroppen, eller lämnat den där den var.

Det här utpekande av KJ som gärningsmannen blir ingen sammanhängande logisk kedja, utan kan ses mer som ett önsketänkande.

Det här att händerna är borthuggna ser jag som att gärningsmannen har varit rädd för VB s demon, att demonen kommer att hämnas och stryper honom. Utan händer blir demonen neutraliserad tror han.
Man måste ha klart för sig det finns människor som tror på det ena och andra, som kanske är helt verklighetsfrämmande för de flesta.
Vi har inte pekat ut KJ, det har polisen gjort. Polisen och KJ himself.
Och är det några som pekat ut andra tänkbara och mindre tänkbara GM, så är det i den här tråden.
Bevis/indicier finns, KJ sitter ju häktad på sannolika skäl.

Vet du att ingen BP är funnen? Det vet inte jag.

Det är helt osannolikt för dig, men efter att ha läst tråden kanske du, liksom jag, i fortsättningen kommer att undvika att transportera lik i vår egen bil.

Det enda logiska för dig kanske är att gräva ner kroppen, jag kanske väljer att göra på annat sätt. Kanske låg kroppen så till att den helt enkelt måste flyttas.

Det här med händerna ser jag som att GM vill försvåra utredningen. Demoner!
Citera
2013-07-01, 18:42
Medlem
Citat:

Det här att händerna är borthuggna ser jag som att gärningsmannen har varit rädd för VB s demon, att demonen kommer att hämnas och stryper honom. Utan händer blir demonen neutraliserad tror han.
Man måste ha klart för sig det finns människor som tror på det ena och andra, som kanske är helt verklighetsfrämmande för de flesta.
Förklara gärna mer om detta. Varför tror du att GM skulle tro på detta? Finns det några indikationer på det? Vem tror du är GM?
Citera
2013-07-01, 18:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag har sett en bild på KJ med en kniv som väldigt mycket liknar den på bilden i länken. KJ:s kniv hade dessutom ett skaft i samma gula färg samt liknande form. Kniven används bl a av slaktare/jägare för att bena ur köttstycken. Möjligen duger den också till att öppna konservburkar med.
http://www.williamsfoodequipment.ca/shop-by-category/knives-and-cutlery/boning-and-fillet-knives/zwilling-j-a-henckels-twin-master-6-boning-knife-32104-160.html

Var det den här bilden:
https://anonfiles.com/file/6eb3ec978b8cc932c4357b56b63f52ec

Påminner om en Hultafors stämkniv (72 mm blad):
http://www.hultafors.se/produkter/knivar-yxor/knivar/hantverkarknivar/stamkniv-stk/
https://anonfiles.com/file/3747a4de770df326803273ac05c5aeb9

Konservburken efter öppning:
https://anonfiles.com/file/2186923648d062fb9f8b0b5407cedb43

Det är ingen vild gissning att mt i sin ägo hade såväl stämknivar som andra knivtyper. Frågan är dock vilken kniv (eller knivar) han dagligdags höll sig med, och var han förvarade den (dessa) -? - De airsoftare han umgåtts med borde veta en hel del om mt:s vanor - men lyser starkare än en knallorange meshduk med sin frånvaro (de känner sig väl aldrig träffade..?).
Citera
2013-07-01, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vi har inte pekat ut KJ, det har polisen gjort. Polisen och KJ himself.
Och är det några som pekat ut andra tänkbara och mindre tänkbara GM, så är det i den här tråden.
Bevis/indicier finns, KJ sitter ju häktad på sannolika skäl.

Vet du att ingen BP är funnen? Det vet inte jag.

Det är helt osannolikt för dig, men efter att ha läst tråden kanske du, liksom jag, i fortsättningen kommer att undvika att transportera lik i vår egen bil.

Det enda logiska för dig kanske är att gräva ner kroppen, jag kanske väljer att göra på annat sätt. Kanske låg kroppen så till att den helt enkelt måste flyttas.

Det här med händerna ser jag som att GM vill försvåra utredningen. Demoner!
Ser man till de diagnoser som ni kommit med på det här forumet om honom, borde det funnits fullproppad med bevis mot honom vid den här tiden. Enligt uppgift hade hans bostad troligen inte blivit städad sen han flyttade in i den, allt skulle ha varit en enda röra.
Bilen hans skulle också ha varit mycket ostädad.

Att påstå han var en noggrann planerare som hade kunnat utföra ett mord utan att lämna spår och bevis efter sig, det tror inte jag ett skvatt på.
Jag anser att han sannolikt hade varit överhopat med bevis mot sig, om han varit mördaren.
Citera
2013-07-01, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag förstår inte att en del av fb:are tror att KJ är oskyldig. Samma dag som man hittade blodspår i KJs bil, blev det helt klart för mig att han är GM och all snack om det finns naturliga förklarningar till det är bara skitsnack. Den personen som körde mest VB i sin bil är hennes granne. Den snälle mannen körde henne till och fram karateplatsen och hade körlektioner med henne. Jag kan satsa alla mina besparingar på att det INTE finns VBs blod i bagaget på grannens bil. KJ är 100% skyldig.

Mycket intressant angående grannen. Hur gammal? Singel? Man? Trånat efter vb? Möjlig mördare?
Citera
2013-07-01, 18:51
Bannlyst
Citat:
Vad ni har gjort är att ni placerat KJ som gärningsmannen och sedan börjat söka bevis mot honom, som inte finns.
Här begagnar du dig av samma logik som du utan framgång har använt i din gunstling Mats Alm vs. Linda Chen.
Citat:
Någon brottsplats har aldrig hittats, det skulle ha varit ett genombrott i utredningen.
Ja.
Citat:
Att han KJ skulle hyrt bil eller tagit moppen för att transportera likdelar till ödehuset är helt osannolikt, fanns inget motiv för något sådant.
Utveckla nu med fördel dina tankar kring detta.
Citat:
Det enda logiska om någon gjort ett mord långt ute i naturen är att han grävt ned kroppen, eller lämnat den där den var.

Vad har du för referenser på att det förhåller sig så?
Citat:
Det här utpekande av KJ som gärningsmannen blir ingen sammanhängande logisk kedja, utan kan ses mer som ett önsketänkande.
Så är det säkert i din starkt begränsade tankevärld.
Citat:
Lagro!
Du är tillbaka i dina helt verklighetsfrånvarande tankar som du har till leda delgett oss i: https://www.flashback.org/sok/linda+c

Gå nu i terapi för dina vanföreställningar.
Citera
2013-07-01, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Förklara gärna mer om detta. Varför tror du att GM skulle tro på detta? Finns det några indikationer på det? Vem tror du är GM?
Jag tror inte att det är någon person som är född i Sverige och vuxit upp här som är GM.
Citera
2013-07-01, 18:54
Medlem
Citat:
Ser man till de diagnoser som ni kommit med på det här forumet om honom, borde det funnits fullproppad med bevis mot honom vid den här tiden. Enligt uppgift hade hans bostad troligen inte blivit städad sen han flyttade in i den, allt skulle ha varit en enda röra.
Bilen hans skulle också ha varit mycket ostädad.

Att påstå han var en noggrann planerare som hade kunnat utföra ett mord utan att lämna spår och bevis efter sig, det tror inte jag ett skvatt på.
Jag anser att han sannolikt hade varit överhopat med bevis mot sig, om han varit mördaren.

Jag håller med Lagro. Ingenting stämmer överens med att KJ skulle vara en mördare. Nu letas det bevis i fel riktning. Det finns säkert andra saker de hittat, exempelvis hennes hårstrån på diverse ställen, osv.
Det är ju såklart att KJ KAN vara mördaren, men med den infon som släppts är det väldigt lite som tyder på det.
En del teknisk bevisning visar ENDAST att VB varit i närheten av KJ.
Nämn Ett enda bevis på att han mördat henne. Ett enda...

Då kommer vi tillbaka till grundtesen. Motiv! Nämn ett motiv för KJ att mörda VB.
Citera
2013-07-01, 18:56
Bannlyst
Citat:
Jag tror inte att det är någon person som är född i Sverige och vuxit upp här som är GM.
Återigen din främlingsfientliga ådra som du har "luftat" i tråden om Mats Alm/Linda Chen. Utveckla dina åsikter kring detta. Att påstå detta tarvar en seriös förklaring.
Senast redigerad av RockRulle 2013-07-01 kl. 19:00. Anledning: mer text
Citera
2013-07-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Jag håller med Lagro. Ingenting stämmer överens med att KJ skulle vara en mördare. Nu letas det bevis i fel riktning. Det finns säkert andra saker de hittat, exempelvis hennes hårstrån på diverse ställen, osv.
Det är ju såklart att KJ KAN vara mördaren, men med den infon som släppts är det väldigt lite som tyder på det.

Då kommer vi tillbaka till grundtesen. Motiv! Nämn ett motiv för KJ att mörda VB.

Dock tror jag på en gärningsman i närheten av VB. Därav slarvig styckning, försök till att gömma och förvanska offret.

Alla teorier om satanism, troféer, ritualer osv hör filmvärlden till.
Citera
2013-07-01, 19:07
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:

Han behöver inte ha burit med sig motiv, ett mord kan ske efter en plötslig ingivelse.
Kanske dog hon inte omedelbart, men rädslan över att han skadat henne gjorde att han i panik gjorde slut på henne.
Han kanske sopade till henne kort efter kl.16, VB hotade att anmäla honom och han drog till skogs med henne, eller också åkte han till stugan.
Ingen saknade henne än, så det fanns gott om tid att planera för fortsättningen.

OBS!
Detta var rena spekulationer.
Citera
2013-07-01, 19:10
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Mycket intressant angående grannen. Hur gammal? Singel? Man? Trånat efter vb? Möjlig mördare?
Det var hennes extrafarfar/morfar, en vän till familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in