Citat:
Ursprungligen postat av
Lagro
Jag utesluter KJ som gärningsmannen, en orsak är att kroppsdelarna fanns i ödehuset och där bredvid.
Någon brottsplats ute i periferin anser jag finns inte, i så fall hade kroppen funnits där ute.
Ingen skulle ha tagit risken att transportera kroppsdelarna där utifrån och till ödehuset, den bilen hade fått liklukt och hundarna hade markerat om det fanns en misstänkt bil.
Jag anser det är någon annan än KJ som är gärningsmannen och mordet har skett i den personens bostad och därför styckades kroppen för att smidigt kunna tas ut från bostaden och sedan placeras i ödehuset.
Vad skulle motivet vara att först mörda och sedan stycka kroppen och med stor risk föra kroppsdelarna till ödehuset från periferin ?
Det finns ingen logik i det.
Vi vet inte om BP är funnen, stugan var avspärrad under en längre tid, frågan är varför. Kanske stugan är BP.
I EM-fallet påstods att kroppsdelarna körts i MTs bil, trots att hundar ej markerat i bilen.
Vi vet inte vilka bilar KJ förfogat över, kanske hyrde han en bil eller kanske tog han moppen.
Syftet med att stycka kroppen kan vara att den blir lättare att flytta/hantera, lust, men även ett sätt att för att kroppen ska försvinna snabbare. För snabbare försvinner den, oavsett om metoden är att elda upp den eller om man låter naturen ha sin gång ev utspridd på olika platser.
Du kan nog inte utgå från dig själv eller påstå att INGEN skulle göra si eller så.
Det som verkar helt ologiskt för dig kanske är/var helt logiskt för GM.