2013-07-01, 15:57
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag tänker på polisen som intervjuades under söker, han sa att det var händerna som saknades.

Jag minns att det blev lite rabalder i tråden då han hade försagt sig.
Citat:
– Vi söker efter hennes händer, säger hundföraren Christer Österstedt till Aftonbladet.
Källa:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16861770.ab
Citera
2013-07-01, 15:57
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Jag tänker på polisen som intervjuades under söker, han sa att det var händerna som saknades.

Jag minns att det blev lite rabalder i tråden då han hade försagt sig.

Jo det kan ju tyda på bara händerna förstås. Vi vet verkligen alldeles för lite.
Citera
2013-07-01, 16:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Skulle nog vilja påstå att det är exakt där som de flesta styckningarna sker.

Nej, inte en dorf. Inte i det här fallet, det här är ett planerat styckmord. Det du är inne på är oöverlagt dödande, dråp i våldsam vrede där sinnet rann över och platsen är oftast inomhus, i bostaden. Där är styckning en förutsättning för att få bort liket, och då i mindre portioner. Mordet på VB har ingenting gemensamt med dråp i vredesmod där allt förnuft gått överstyr.
Citera
2013-07-01, 16:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Lösa rykten, inte alls fakta... Uttryck inte spekulationer och skvaller som fakta!

Alltför många lösa rykten för att inte ha substans enligt min mening. Tror på det ryktet, stämmer med GM-profilen.

Edit: Fakta som ännu inte har verifierats. Två cent.
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-01 kl. 16:39.
Citera
2013-07-01, 16:11
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Alltför många lösa rykten för att inte ha substans enligt min mening. Tror på det ryktet, stämmer med GM-profilen.

Kanske är det så. Men ändock - skriv inte hela tiden att saker som du tror, att de är på ett visst sätt. Tänk på att det ibland kommer in nya personer i tråden som då får fel information/uppfattning, och sen blir allt fel...
Citera
2013-07-01, 16:19
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag utesluter KJ som gärningsmannen, en orsak är att kroppsdelarna fanns i ödehuset och där bredvid.
Någon brottsplats ute i periferin anser jag finns inte, i så fall hade kroppen funnits där ute.
Ingen skulle ha tagit risken att transportera kroppsdelarna där utifrån och till ödehuset, den bilen hade fått liklukt och hundarna hade markerat om det fanns en misstänkt bil.
Jag anser det är någon annan än KJ som är gärningsmannen och mordet har skett i den personens bostad och därför styckades kroppen för att smidigt kunna tas ut från bostaden och sedan placeras i ödehuset.

Vad skulle motivet vara att först mörda och sedan stycka kroppen och med stor risk föra kroppsdelarna till ödehuset från periferin ?
Det finns ingen logik i det.
Vi vet inte om BP är funnen, stugan var avspärrad under en längre tid, frågan är varför. Kanske stugan är BP.
I EM-fallet påstods att kroppsdelarna körts i MTs bil, trots att hundar ej markerat i bilen.
Vi vet inte vilka bilar KJ förfogat över, kanske hyrde han en bil eller kanske tog han moppen.

Syftet med att stycka kroppen kan vara att den blir lättare att flytta/hantera, lust, men även ett sätt att för att kroppen ska försvinna snabbare. För snabbare försvinner den, oavsett om metoden är att elda upp den eller om man låter naturen ha sin gång ev utspridd på olika platser.

Du kan nog inte utgå från dig själv eller påstå att INGEN skulle göra si eller så.
Det som verkar helt ologiskt för dig kanske är/var helt logiskt för GM.
Citera
2013-07-01, 16:21
Medlem
Cinnabars avatar
KJ är på rättspsyk, sedan gripandet. Han är inte ens med i rättssalen, utan via videolänk. Jag har gått från att tro att det handlar om utanförskap och plötslig vrede till att handla om beräkning och psykisk sjukdom, möjligen störning. Funktionshandikappet påverkar också vad KJ gör och inte gör. Visserligen var det här med Pliktverket en besvikelse, men det tror jag inte heller har med detta att göra.

Brottet har med KJs lust att döda att göra, och inget annat. Han har själv berättat om det för kompisar. Lusten att döda har han haft sedan barnsben, först vilda djur, sedan husdjuret, sedan en människa. Från barndom, till ungdom och ung vuxen. Olika "mord" beroende på ålder, en stadig "utveckling". Tyvärr slog ingen larm, eller? Vad ska man göra om en person börjar berätta att hen vill känna hur det känns att döda? Svårt... den frågan tycker jag borde avhandlas i tråden i stället för allehanda andra teorier, om man nu är här för att lösa brottet och undvika att sånt här händer igen. KJ kommer aldrig att komma ut, om man tar hänsyn till ovanstående. Hur ska man kunna rehabba någon som känner tvång att döda, och gör det?
Citera
2013-07-01, 16:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Jo det kan ju tyda på bara händerna förstås. Vi vet verkligen alldeles för lite.
Lyssna på intervjun i AB-länken, den polisen tror jag faktiskt säger som det är.

Och är det så att armarna sitter kvar på överkroppen så förstår man att händerna är viktiga att hitta.
Det hade nog varit skillnad om kroppen var delad i småbåtar, då hade nog inte händerna haft samma värde, rent bevismässigt alltså. Nu tror iaf jag att polisen misstänker att de kapats just för att de bär spår av GM.

Men vad vet vi om benen, var de delade vid knäna eller var det hela ben? Om de var delade, fanns alla fyra delarna inne i det gula huset?
Citera
2013-07-01, 16:34
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Kanske är det så. Men ändock - skriv inte hela tiden att saker som du tror, att de är på ett visst sätt. Tänk på att det ibland kommer in nya personer i tråden som då får fel information/uppfattning, och sen blir allt fel...

Vad är det som får dig att tro att de som läser mina inlägg får fel information/uppfattning ?
Citera
2013-07-01, 16:36
Medlem
highfives avatar
Citat:
Lyssna på intervjun i AB-länken, den polisen tror jag faktiskt säger som det är.

Och är det så att armarna sitter kvar på överkroppen så förstår man att händerna är viktiga att hitta.
Det hade nog varit skillnad om kroppen var delad i småbåtar, då hade nog inte händerna haft samma värde, rent bevismässigt alltså. Nu tror iaf jag att polisen misstänker att de kapats just för att de bär spår av GM.

Men vad vet vi om benen, var de delade vid knäna eller var det hela ben? Om de var delade, fanns alla fyra delarna inne i det gula huset?

Det fanns ett foto som jag tror kan härröra från benen i ödehuset. Det var en bild från Akrobaten där man såg fuktmärken och ett ganska markerat område där åtminstone jag fick för mig att snittet varit (var lite svart/grå markering). Var golvplankorna 95 mm eller möjligtvis 120 mm så borde det som kommit på/runnit ner på golvet varit cirka 19-22 cm brett och då är det troligt att snittet var vid ljumsken/en bit ner på låren.

Detta bygger naturligtvis på att benen låg på golvet.

http://tinypic.com/view.php?pic=4khd3a&s=5
Senast redigerad av highfive 2013-07-01 kl. 16:44. Anledning: Bild
Citera
2013-07-01, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
KJ är på rättspsyk, sedan gripandet. Han är inte ens med i rättssalen, utan via videolänk. Jag har gått från att tro att det handlar om utanförskap och plötslig vrede till att handla om beräkning och psykisk sjukdom, möjligen störning. Funktionshandikappet påverkar också vad KJ gör och inte gör. Visserligen var det här med Pliktverket en besvikelse, men det tror jag inte heller har med detta att göra.

Brottet har med KJs lust att döda att göra, och inget annat. Han har själv berättat om det för kompisar. Lusten att döda har han haft sedan barnsben, först vilda djur, sedan husdjuret, sedan en människa. Från barndom, till ungdom och ung vuxen. Olika "mord" beroende på ålder, en stadig "utveckling". Tyvärr slog ingen larm, eller? Vad ska man göra om en person börjar berätta att hen vill känna hur det känns att döda? Svårt... den frågan tycker jag borde avhandlas i tråden i stället för allehanda andra teorier, om man nu är här för att lösa brottet och undvika att sånt här händer igen. KJ kommer aldrig att komma ut, om man tar hänsyn till ovanstående. Hur ska man kunna rehabba någon som känner tvång att döda, och gör det?

Behöver inte vara ett tvång att döda, utan en lust att döda och stycka, allt man får chansen till.

Har ju gjort det på 100 djur så en människa spelar väl ingen roll?
Citera
2013-07-01, 16:50
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad är det som får dig att tro att de som läser mina inlägg får fel information/uppfattning ?

Jag tycker inte att det är bra att skriva spekulationer på ett sätt som låter som att de är etablerad/konstaterad fakta. Visst kan man ibland vara övertygad själv om att något är på ett visst sätt, men att konsekvent uttrycka egna teorier/åsikter/spekulationer som om dessa faktiskt är bevisade, tycker jag lätt kan leda in på (ibland) fel spår. S k trådsanningar.
Det finns andra än dig i tråden som jag tycker allt för ofta uttrycker egna åsikter som fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in