2013-07-04, 21:25
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Sen kan man lägga till att KJ sagt att han spelade dataspel med någon av bröderna senare på kvällen/natten. 50 procents chans att det i så fall var med lillebror.

https://www.flashback.org/p43538624#p43538624

Enligt kamelens: "KJ ska tydligen ha alibi för den kvällen, då han direkt efter det gick till sin brorsa (min kompis) och hans kompis för att spela tv-spel. Sen vet jag inte om det är vattentätt direkt, men har väääldigt svårt att se KJ som en styckmördare".

Det var ju storebror som bodde i närheten av KJ.
Citera
2013-07-04, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Grannar vittnar om höga kvinnoskrik och sedan tyst. Skrik som dessutom lät som något från en skräckfilm- vilket jag läst vittnesmål om många gånger förut när någon bragts om livet på det här sättet.

VB pluggade ju förövrigt och känns inte som en hockeytjej direkt. Om någon skrek till hockeyn så skulle det varit KJ- tror jag iaf.

Ja KJ och alla andra i huset! Ingen har sagt att skriken kom från hans lägenhet, bara att man hört skrik.
Citera
2013-07-04, 21:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Flertalet vittnen borde sett KJ eller VB om de varit på festligheter med lillebror. Troligtvis en slump alltihop.

De två var inte där, men kanske hade KJ tänkt att han och VB skulle vara med på denna efterfest. VB hade fritidskläder och gillade inte denna överraskning. Chauffören med bil hämtade dock upp dem utanför porten vid 21-tiden. Sedan bar det iväg åt annat håll. Nu var han förbaskat less på VB. Under knivhot bad han chauffören köra ut dem till en plats på skjutfältet. Sedan en timme senare dök han upp hos sin lillebror i stugan.Alternativt hos sin storebror på Pr@lvägen.
Senast redigerad av highfive 2013-07-04 kl. 21:46.
Citera
2013-07-04, 21:43
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Ja KJ och alla andra i huset! Ingen har sagt att skriken kom från hans lägenhet, bara att man hört skrik.

Enligt grannarna så var det från hans lägenhet. Det känns dessutom inte som att han bodde i något livat område- och med tanke på att grannarna även bör talat med varandra om mordet så bör nog det kunna uteslutas vid det här laget.
Citera
2013-07-04, 21:47
Medlem
Citat:
Hon är väl som vilken åklagare som helst. Menar du för att hon är auktoritär? Förstå faktiskt inte alls vad du menar- men visst vissa har problem med att kvinnor utstrålar säkerhet.

Hon är inte auktoritär - hon är bara riktigt otrevlig, något den mer erfarne medåklagaren flera gånger fått skyla över vid presskonferenserns.
Citera
2013-07-04, 21:47
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Enligt grannarna så var det från hans lägenhet. Det känns dessutom inte som att han bodde i något livat område- och med tanke på att grannarna även bör talat med varandra om mordet så bör nog det kunna uteslutas vid det här laget.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16821956.ab

Ang vittnet
Citera
2013-07-04, 21:48
Medlem
highfives avatar
Citat:
https://www.flashback.org/p43538624#p43538624

Enligt kamelens: "KJ ska tydligen ha alibi för den kvällen, då han direkt efter det gick till sin brorsa (min kompis) och hans kompis för att spela tv-spel. Sen vet jag inte om det är vattentätt direkt, men har väääldigt svårt att se KJ som en styckmördare".

Det var ju storebror som bodde i närheten av KJ.

Håller du med denna användare i övrigt också? Dvs att KJ troligtvis är oskyldig.
Citera
2013-07-04, 21:49
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda

Kan de ha kommit från bilen?
Citera
2013-07-04, 21:51
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
De två var inte där, men kanske hade KJ tänkt att han och VB skulle vara med på denna efterfest. VB hade fritidskläder och gillade inte denna överraskning. Chauffören med bil hämtade dock upp dem utanför porten vid 21-tiden. Sedan bar det iväg åt annat håll. Nu var han förbaskat less på VB. Under knivhot bad han chauffören köra ut dem till en plats på skjutfältet. Sedan en timme senare dök han upp hos sin lillebror i stugan.Alternativt hos sin storebror på Pr@lvägen.

Vem är isf chauffören och varför har ingen sett hen? Samt varför har polisen inte lyckats lokalisera denne förare? Om KJ var med på efterfesten så hade det ju dessutom varit ännu ett alibi för hans del.
Citera
2013-07-04, 21:52
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16821956.ab

Ang vittnet

Finns ett till vittne- kolla kurirens artiklar.
Citera
2013-07-04, 21:56
Medlem
Påvisar inte alla kända fakta och flera omhäktningar på en GM och det polis/hemvärn söker där det är utifrån tips, vittnen och kända områden som omvittnas där mtGM är väl förtrogen.

mtGM är en seg rackare och nekar blint men de kan ha lossat lite på hans bubbla genom god förhandlingsteknik, bevis som ramlar in, vänners vittnesbeskrivningar om hans rörelsemönster före/efter, vänners vilja att tala och ej bli inblandad i ett ytterst grovt brott och berätta om just personen mtGM.

Familjen som sannerligen behöver ro och bygga upp sin familj igen, de ger säkerligen vad de kan för att bli fri detta helvete.

Polisiärt är rätt man inom lås o bom, nu är det att komplettera med diverse bevis.. så var det i fallet Caroli*, vad som föregått och vad man tog GM på.. inte ett ljud utanför utredningen mer än lite allmänt som uppfattades som att de hade inget på TA.. så var inte fallet.

Jag tror de söker givetvis delar, kläder, mobil och en MP.. notera att vid Caro.. så blev man ej helt förvissad om just MP utan det lämnades därhän, mördaren var fast och han fann att erkänna minst dråp och brott mot griftefriden.
Läs förhören så förstår man GM svävande undslippande från ansvar var gång polis la fram nya bevis.

Om mtGM erkänner vet ingen om han är GM vilket är ytterst sannolikt, så det är en lång bearbetningsprocess att få fram sanningen och att han får vård samt låses in.
Varför skulle han skydda en medGM och samtidigt vara inlåst och förstå, vem skulle han offra en sådan skuld, finns inte en chans mer än om det är så livsnära att han skulle känna riskera eget liv.. sån finns inte i hans omgivning.

Rätt GM är mtGM och nu är det att försöka förklara hur,varför och på vilket sätt.
Fler GM är nu under 0,001% igen..

Nu gjorde jag kvällen tråkig för diverse spretande trådar men besvara hellre min tes än att komma med en ny tokig tes. Jag har såpass på skinnet, visa respekt för familjen, både VB's och den häktade.

På vilket sätt kan GM genomfört detta, från start till mål.. för det är en mtGM.
Citera
2013-07-04, 21:57
Medlem
Citat:

När den här uppgiften kom ut första gången i media så sades det klart och tydligt att man "hört" men inte visste varifrån. Tror t o m polisen kommenterade det hela med att det kunde ha varit utomhus t o m.

Om sedan någon PMare gjort höna av den fjädern misstror jag den till motsatsen bevisat. Verkar för tillrättalagt i efterhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in