Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona
Nix, du har råfel igen. LOM påstår ngt som är helt obevisat.
Citat av LOM:
[...] det var en knulldocka i fullstorlek komplett med strypsnara som hittades hemma hos Härm. Den unga prostituerade kvinnan som Härm försökte strypa i ett trapphus på Östermalm hösten 1983 var förövrigt också i "fullstorlek". Strypningar verkar ha varit av stort intresse för honom precis som våldsfilmer och prostituerade kvinnor.
Detta stycke skrev LOM 2012-01-28 01:49.
LOM framställer en helt obevisad händelse som ett faktum. LOM är alltså öppet lögnaktig. Vidare finns ingen som helst källa (foto/text/polismaterial) som säger att det var en knulldocka. LOM:s källa är (som LOM själv skrev häromdagen) en kommentar i en debatt knuten till en blogg. Avsändaren är anonym.
Jag har läst beslagprotokollet från Teets hem. Det står inget om ngn "knulldocka".
Jag citerar nu ur beslagprotokoll gällande Kyrkvägen 33 i Täby, dec 1984.
Citat ur FUP: 6. KS1: 3. Docka hängd i sladd
Om du på allvar fått för dig att jag felciterar FUP ska du polisanmäla mig. Att förvanska och sprida förvanskade polisuppgifter offentligt är självklart straffbart. Om jag postade förvanskad FUP-text på FB vore jag både ointelligent och självdestruktiv. Jag är varken det ena eller det andra.
Snälla du, vi vet alla att Tryggers utpekande var en ord mot ord historia, jag uttryckte mig lite klumpigt i hastigheten.
Kvinnan pekade dock ut honom ett par ggr och var säker och hon vittnade i rättssalen i den andra rättegången, och visst, han är aldrig dömd för trapphusincidenten, har aldrig påstått det heller.
Vad gäller knulldockan så hänvisade jag förra veckan till ett par bloggar där det påstods att dockan var fullstor, denna uppgift stämde inte och det var tydligen en liten docka som du visade upp ett foto på.