2013-04-10, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Men, ingen vet med säkerhet att TH och TA inte umgåtts mer än vad de talat om för polisen och i rättsalarna. Ni säger bara rätt upp och ner att de inte umgicks något, utöver några hemmiddagar som de haft tillsammans. Och ni säger på samma sätt att mycket är lögner, ja, som om ni hade 100% god insyn i allt dessa herrar företagit sig. Ni går liksom i god för dem. TH säger exempelvis att hans f.d. hustru var deprimerad innan det påstådda självmordet och det motsägs av hans föräldrar och minst ett syskon (var det en bror?) och ni väljer helt sonika att tro på TH. Om ni själva började fundera på om det inte ändå kan vara läkarna, så skulle det ju vara intressant att få veta vad ni kunde komma fram till. Som exempelvis den ekonomiska fördelen hennes död kunde innebära för TH.

Öh, alltså du angriper ämnet baklänges. TH och TA kanske var supertajta, de kanske var gay också, de kanske hade gayorgier med kungen också, de kanske var ryska agenter, men det är polisens och rättens sak att fastställa hur saker ligger till, att föra saker i bevis, inte att dilla om miljarder möjligheter som kan föreligga. Nej, vi har knappast insyn i allt de företagit sig, men det som är viktigt är det som klarlagts, bevisats. Det finns inte en kaksmula, ett hårstrå som säger att läkarna haft mer än mkt ytlig kontakt. Hur tror du att det kommunicerade då, med röksignaler? Var är telefontrafiken tex?

Självmordet har utretts 4 ggr! Ganska väl tröskat alltså. Ja, TH fick pengar, det är suspekt, men han är friad från misstankar. Att icke-sucicidala personer är svårlästa och att många självmord kommer chockartat kan jag intyga efter 15 år inom psykiatrin. Ca 15 patienter jag har haft kontakt med har suiciderat, ofta helt abrupt, otroligt jobbigt och skrämmande, och tyvärr, att ngn är glad utåt betyder inte att den är icke-suicidal, det kan vara tvärtom ... självmördare är ett halt släkte alltså ...

Nåväl, Cattis Härms självmord är en annan sak än Styckmordet. Cattis död har inte ett jota med CdC:s död att göra. Och de flesta mördare mördar en gång, så om TH var både hustrumördare och duo-pervo-styckmördare är han helt otroligt osannolik, rena filmskurken

Jag har funderat klart på det löjliga läkarscenariot. Om du själv har ngt vettigt att komma med, så lägg ut texten bara, förklara, langa fram bevisen, nej visst, det var indicier. Du tror de är skyldiga pga indicier, men vilka då? Berätta
Citera
2013-04-10, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
det finns ingen som helst anatomisk, verktygsteknisk detalj som talar för att en medicinskt kunnig person styckat da Costas kropp. Det finns inga som helst spår av läkarhandlag eller läkarverktyg. Jag har läst obduktionstexterna flera ggr och kikat på bilderna, och jag kan lova dig att det inte finns en skråma som talar för att en läkarkunnig person gjort detta.

Jag litar mer på en rättsläkare (Jovan Rajs och hans lag) än på vad en anonym användare på flashback hävdar.

När en sexualsadistisk person, som också råkar vara läkare, styckar en död person, så gör den personen det på grund av en inre drift och inte som en legitimerad läkare. Eller har du plötsligt blivit trådens självutnämnde styckningsexpert??!
Citera
2013-04-10, 14:38
Medlem
Citat:
Det är uppenbart att du tror hellre på TH än vad en prostituerad kvinna säger sig ha upplevt. Hon berättade om för polisen att han hade försökt strypa henne.

Man kan tänka sig att det kunnat vara så här att polisen synat Vincent, Saba och hennes pojkvän och alla de andra runt CdC och Gonerka och andra, men sedan förr eller senare snubblat över en rättsläkare vid namn Teet Härm, eftersom de kammat noll tidigare. Att de högg honom på en gång kan mycket väl tyda på att han har ett ansvar i den här saken och det behöver inte tyda på dåligt polisarbete. Hans ex-svärfar tipsade om honom och då dissar ni naturligtvis den här tipsaren, ja, som på beställning.

Ja, han fajtades, vad kallar du själv kombinationen strupgrepp och spark (skrevspark var det väl enligt kvinnan)? Jag tror på båda, dvs ingen av dom eg. Ja, hon säger att han försökt strypa henne, men ord står mot ord, och vad som hände vet bara hon och TH. Krass situation, och åtalet blev nedlagt. Att Härm inte var helt hundra på 80-talet är ingen hemlis, och han kan väl ha tagit struptag på kvinnan, det kan både vara för att hota, skada och hålla fast henne, eller för att försvara sig mot en skrevspark, eller för att hundra henne från att sticka med pengarna osv, man kan spekulera, men det är eg helt onödigt, för hela storyn är luddig, men den säger väl att Härm hade dålig koll på en del saker och betedde sig illa, inte att han var styckmördarkandidat. Vi vet ju inte om sparken kom före strupgreppet heller, eller om allt bara var strunt, eftersom det inte gick till rättegång, reddes upp objektivt.
Citera
2013-04-10, 14:41
Medlem
Retsinas avatar
Den så kallade "polske slaktaren" figurerade väl en hel del i da Costa fallet? Om jag inte minns fel så var han ju väldigt het i utredningen, man hade väl hittat fiber från någon handduk på Catrine som också funnit på ett av polackens tidigare offer?

Tråd om slaktaren:

https://www.flashback.org/t898936
Citera
2013-04-10, 14:43
Medlem
Citat:
TH skar tydligen av huvudet på Annika Nordberg (hette hon så?).

Slaktare och jägare brukar inte heller stycka människor.

TH + en kollega tog av Annikas huvud, det undersöktes och diariefördes (finns noterat i FUP), och Rajs + andra kollegor visste om detta, det var ingen sensation innan polisen började jaga Härm.

Jag skrev "död kropp", "inte människa". Döda däggdjur och döda människor är samma sak ur stycksynpunkt. Ben, fett, muskler, tarmar, vätska, senor, gegg.
Citera
2013-04-10, 14:45
Bannlyst
Citat:
Och de flesta mördare mördar en gång

Jo, du är sannerligen en statistikslav. Jag tänker bara på detta fall i denna tråd (naturligtvis) och blandar inte gärna in en massa statistik el. andra rättsfall (Palmemordet, Quick etc.).
Citera
2013-04-10, 14:47
Medlem
Citat:
Menar inte att han är likstyckare bara för han är städmanisk. Men, en städmanisk likstyckare, som dessutom är rättsläkare, är bra på att sopa undan alla spår.

Spåren hittades ju aldrig, men du tror att TH städade bort spår. Och man hittade ej spår för TH var städmaniker. I see.
Citera
2013-04-10, 14:50
Medlem
Citat:
Ja, inte viftar man med sådana bilder framför ögonen på folk, precis.

Nej, Lindeberg har sagt/skrivit att så här är det och då säger bundsförvanterna, ja, så är det.

Men han gjorde ju tydligen just det, enligt er, precis när det var som mest riskabelt, efter styckningen Hur ska ni ha det, smusslade TA hårt med bilderna eller var han ett stirrigt pervo som sprang och visade dom för okända människor på stubben?

Det finns fler källor och verktyg än Lindeberg. Artiklar, suntförnuft vid läsningen av Olssons och Borgenäs böcker, FUP, massor av andra fall att jämföra med, kriminalstatistik, GW Perssons åsikter och analyser osv ...
Citera
2013-04-10, 14:56
Bannlyst
Citat:
TH + en kollega tog av Annikas huvud, det undersöktes och diariefördes (finns noterat i FUP), och Rajs + andra kollegor visste om detta, det var ingen sensation innan polisen började jaga Härm.

TH noterade inget om detta ingrepp i obduktionsprotokollet (eller utlåtandet) och det var även ett faktum som åklagare Helin tog upp i rättsalen. TH hade även detta protokoll (utlåtande) hemma i sin bostad. Har för mig att både dr. Rajs och dr. Ormstad sa att det inte fanns någon legitim orsak till avlägsnandet av huvudet. Och så hade ju TH sedan kraniet på sin hylla i sitt arbetsrum...ANs anhöriga hade nog gärna föredragit att huvudet vilat ihop med resten av kroppen i kistan på kyrkogården och mycket riktigt blev de ju minst sagt upprörda och ledsna, när de fick veta vad som hänt...de hade tydligen begravt en kropp utan huvud.
Citera
2013-04-10, 14:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
[quote=Eremona]Finns inget i ditt inlägg som inte bemötts oräkneliga ggr av oräkneliga personer. PL engagerade sig pga att han ändrade uppfattning, att han såg justitiemordet, han förstod att läkarna var oskyldiga, och han trodde slentrianmässigt på deras skuld som alla andra från början. Läkarna fälldes aldrig, varken för mord, incest eller styckning. De ansågs skyldig till styckningen (de var aldrig åtalade för denna) i ett domskäl som inte går att överklaga, och hade de fällts hela vägen hade kunnat överklaga och hade granterat gått helt fria, både fysiskt och själsligen. Att jämföra PL med LB är som att jämföra Barbara Carter med Joyce, typ De finns inte ens på samma planet. Förresten väntar jag fortfarande på svar på många frågor. Har du läst PL:s bok? Vilka är dina källor?[/QU

Vid den första rättegången i Stockholms tingsrätt 1988 så fann en majoritet av tingsrätten att det fanns övertygande bevisning för att de båda läkarna begått mordet på Da Costa, denna dom avkunnades den 8 mars -88-

Din okunnighet är lika skrämmande som läkarnas inblandning i Da Costas för tidiga död.

Har du aldrig funderat över VARFÖR Lindeberg egentligen lade ner så mycket tid på två skyldiga läkare ?
Citera
2013-04-10, 14:58
Bannlyst
Citat:
Spåren hittades ju aldrig, men du tror att TH städade bort spår. Och man hittade ej spår för TH var städmaniker.

Ja, inte tror jag han ville lämna några som helst spår. Det har jag svårt att tänka mig.
Citera
2013-04-10, 15:00
Medlem
Citat:
Han nämnde också ett "snyggt kapat knä" och han kunde minnas det klart eftersom han själv varit sjukhusfotograf tidigare och sett och fotograferat ett sådant ingrepp.

De snyggt kapade knät finns inte med i obduktionspappren (källa: FUP), och jag har inte sett det beskrivet någonstans annat än otroligt ytligt, i artiklar och här på FB. Visa mig fakta om detta knä.

Här är faktafilm:

http://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=fotohandlarparets+trov%C3%A4rdigh et&source=images&cd=&cad=rja&docid=qbl3BWyvt5gEiM& tbnid=FyGpgqNT1yXL1M:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F% 2Fwww.youtube.com%2Fuser%2Ftheicreamconnection&ei= VWFlUcTeLeHx4QT0u4DgDg&bvm=bv.44990110,d.bGE&psig= AFQjCNFkMvwXIiz0xYjSIU-VzdCq5ZWP9w&ust=1365684882868626

Enjoy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in