2013-07-01, 16:14
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Är man en seriös SD-sympatisör, vilket jag är, så försöker man se skillnaden mellan relevant granskning av SD och ren kampanjjournalistik som bara handlar om att att jävlas med partiet. Det är inget märkligt med att SD får frågor om sin jämställdhetspolitik eller om varför de attraherar relativt sett färre kvinnliga väljare. Det är självklara och viktiga frågeställningar, och jag vill gärna höra hur Kasselstrand resonerar kring dem.

Det är definitivt inte av intresse journalisterna frågar om kvinnornas andel i partiet. Det är just för att smutskasta och sänka partiet som man gång på gång frågar samma frågor om kvinnorna. Det är självklart att SD vill ha fler kvinnliga väljare och medlemmar. Det är just kampanjande mot Sverigedemokraterna. Att du menar annorlunda och inte märker hur det upprepas väcker snarare tvivel mot dig.

Hur Kasselstrand resonerar är självklart. Han har inte valt att för få kvinnor valt att bli medlemmar i SD.
Citera
2013-07-01, 16:16
Medlem
vonmansteins avatar
Är det bara jag, eller sitter KD bruden å flörtar med Kasselstrand?

http://www.expressen.se/tv/nyheter/almedalen/live-tv-framtidens-partiledardebatt/

ser iaf ut så när de filmar henne.
Citera
2013-07-01, 16:17
Medlem
MrAdlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/samhalle-och-politik/partiprogrammet/article14872.ab

Ta fram popcornen

Tack för länken, bra drag på Åkesson. Klarade sig bra!
Citera
2013-07-01, 16:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Funkar den här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17054358.ab

Har bara sett dryga 8 minuter men detta är denna Jimmie Åkesson jag vill se (och få se komma till tals).

Jisses, vad härligt när han säger (han skall med allt våld förknippas med avpixlat av Melin): Jag förstår att ni tycker det är jobbigt att inte ha ensamrätt på att sprida information.
Citera
2013-07-01, 16:18
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Funkar den här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17054358.ab

Hahaha, helt underbart. Inser man inte att Aftonbladet lägger ord i munnen på folk och är en skam för journalistik så är man tyvärr redan förlorad

Edit, älskar när den feta grisen till höger börjar svamla och tappa orden "ööhh, nee, men, joo öhh nä de öö ehh ja näää j-a-a n-ee jag har inte sagt det"
HAHA, fettot är ju för fan en komiker "ahh, han var för radikal helt enkelt", är haggan döv eller bara gravt efterbliven?
Senast redigerad av BizzareAdvokado1989 2013-07-01 kl. 16:24.
Citera
2013-07-01, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag har varit inne på detta förut, Charlie, men här visar du en attityd som jag tycker är direkt osympatisk mot dina partikamrater.

Människor har misshandlats och blivit utsatta för skadegörelse av hem och egendom. Detta förutom det allmänna mobbandet och hatandet mot människor som på ett fullt demokratiskt sätt vill göra sin röst hörd. Utan polisbeskydd så skulle snart sagt varje SD- och SDU-demonstration sluta i misshandel.

Allt detta och rädslan det skapar är den största demokratiska skammen under vår livstid - och du pratar om offerkofta?

För övrigt har Kasselstrand gjort ett mycket gott intryck och jag förstår inte alls vad du menar med ojämnheten. Han har insett att pressen inte är hans vänner, att det inte går att vädja till deras känsla för fair play. Istället så ifrågasätter han konsekvent deras tolkningsföreträde och motiv och ser till att få ut sitt budskap. Han är trygg i att han har legitima åsikter och det märks.

En annan person som verkar rapp i tanken är Jomshof, som också bör användas mer.

Jag har stor respekt för Kasselstrand och för alla som tar steget fram och representerar Sverigedemokraterna. Att jag sen har synpunkter på enskilda framträdanden är en annan femma. När det gäller just den här utfrågningen med Kasselstrand så vidhåller jag att det inte finns nån anledning för honom att bli förbannad över att journalister vill diskutera jämställdhetspolitik och kvinnliga väljare.

Överlag är det antagligen oundvikligt att Sverigedemokrater blir snäsiga i intervjusituationer, eftersom journalisterna inte klarar att vara seriösa, och det är också så trenden ser ut. Jämför Åkesson och Melin. Det fanns liksom inte så mycket annat att göra än att bli förbannad. Men jag ser det inte som något önskvärt i de fall som utfrågaren är seriös, vilket faktiskt förekommer.

Du behöver egentligen inte lyfta fram Kasselstrands positiva egenskaper för mig. Jag är väl medveten om dem. Men jag tycker om honom som du tycker om Åkesson - här och var finns det saker som han kunnat göra bättre.

Vänligen,
SD-trollet
Citera
2013-07-01, 16:23
Medlem
Citat:
I SVTs webbexklusiva sändning frågades Jomshof ut av olika personer i den såkallade "Partigrillen":
Ca: 13.30 http://www.svtplay.se/video/1317105/webbexklusivt

hmm man kan ju inte se nått där...men programmet läggs väl antagligen upp snart
Citera
2013-07-01, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliceee1990
hmm man kan ju inte se nått där...men programmet läggs väl antagligen upp snart
Kan man ju? Jag spolade bara fram till 13.30 & började kolla.
Citera
2013-07-01, 16:24
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
När det gäller just den här utfrågningen med Kasselstrand så vidhåller jag att det inte finns nån anledning för honom att bli förbannad över att journalister vill diskutera jämställdhetspolitik och kvinnliga väljare.

Vilket han VERKLIGEN INTE blev. Han var hur lugn som helst hela samtalet.

Däremot har du fel. Det är absolut för att smutskasta SD som man gett sig på andelen kvinnliga väljare, medlemmar och företrädare. Något SD inte kan göra så mycket åt och inte har kunnat välja. Därför ger sig media på det. Att du inbillar dig något annat är ju bara SORGLIGT! Att det skulle vara i välmening eller bara generellt intresse, skrattretande...

Att påtala verkligheten, att medierna kampanjar mot SD med dessa påhopp och upprepanden ständigt och jämt är inte att ha någon offerkofta, det är sanningen.
Senast redigerad av 8711 2013-07-01 kl. 16:27.
Citera
2013-07-01, 16:27
Medlem
Herregud! Vad är det för fel på Alex Bengtsson?
Citera
2013-07-01, 16:29
Medlem
Nyheter24s avatar
EXPO har en massa debatter, hur man argumenterar mot SD etc, har det gått något än?
Citera
2013-07-01, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bom
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/samhalle-och-politik/partiprogrammet/article14872.ab

Ta fram popcornen

Åkesson fick fina applåder från publiken och verkligen dominerade Melin från Aftonbladet.
Halva debatten gick åt att Melin höll på tala om Avpixlat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in