2013-06-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
För att jag tror att slutdestinationen skulle vara ödehuset för att kroppsdelarna skulle arrangeras eller brännas ner med huset. Det var svårt att bära hela kroppen genom fönsterluckan, därför valde han den närmaste platsen som var tillräckligt skyddad för att kunna stycka kroppen.

Oh, den där infallsvinkeln var bra!

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, var är händerna i så fall?

Händerna är små så det är möjligt att något djur har snott med sig dessa från styckningsplatsen.
Citera
2013-06-30, 22:51
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Men, var är händerna i så fall?

Dessa har någon av medgärningsmännen tagit hand om.
Citera
2013-06-30, 22:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerx
Oh, den där infallsvinkeln var bra!

Händerna är små så det är möjligt att något djur har snott med sig dessa från styckningsplatsen.
Men, varför stycka bort händerna om det bara gällde att stycka kroppen så den gick att få in i ödehuset? Hålet var stort nog att få in armar inklusive händer.
Citera
2013-06-30, 22:52
Medlem
Citat:
Nej, jag vet inte, men jag tror att om KJ är skyldig och det finns en medhjälpare så finns hen i KJ:s närmaste omgivning, och är helt ointresserad av att få händerna. Hen har hjälpt till i efterhand i tanke att skadan är skedd. Det hjälper ingen att grabben blir inlåst på institution, det är bättre att jag tar hand om honom.

Nu delar jag inte vederbörandes åsikt, jag anser att samhället ska skyddas från KJ, fortfarande om han är skyldig.
Jag håller 95% med dig. Om du läste min teori som jag skrev ett par sidor tidigare ser du att den skiljer sig från din bara i liten detalj. Jag skrev att medhjälpare är en släkting eller någon som tyckte att.... Och ja, KJ är 100% skyldig.
Citera
2013-06-30, 22:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Dessa har någon av medgärningsmännen tagit hand om.
Vadå till? Om KJ är skyldig och en närstående har hjälpt honom är hen totalt ointresserad av troféer.
Citera
2013-06-30, 22:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag håller 95% med dig. Om du läste min teori som jag skrev ett par sidor tidigare ser du att den skiljer sig från din bara i liten detalj. Jag skrev att medhjälpare är en släkting eller någon som tyckte att.... Och ja, KJ är 100% skyldig.
Jo, medhjälparen är, om min teori stämmer, en närstående släkting. Men var är händerna?
Citera
2013-06-30, 23:05
Medlem
Citat:
Men, varför stycka bort händerna om det bara gällde att stycka kroppen så den gick att få in i ödehuset? Hålet var stort nog att få in armar inklusive händer.

Jadu, det måste säkert va för att undanröja dna under naglar men vart man sedan gör sig av med dessa går bara att spekulera i. Usch!
Citera
2013-06-30, 23:05
Medlem
jukeboxflowerss avatar
Citat:

Ja, varför ta av händerna? Det är inte motiverat att ta bort händerna vare sig vid transportstyckning eller dylik situation. Endast trofe eller spår från GM känns som rimligt motiv.
Citera
2013-06-30, 23:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerx
Jadu, det måste säkert va för att undanröja dna under naglar men vart man sedan gör sig av med dessa går bara att spekulera i. Usch!

Citat:
Ursprungligen postat av jukeboxflowers
Ja, varför ta av händerna? Det är inte motiverat att ta bort händerna vare sig vid transportstyckning eller dylik situation. Endast trofe eller spår från GM känns som rimligt motiv.
Om kroppsdelarna var tänkta att brännas med ödestugan spelar spår på händerna ingen roll. Spåren på dem brinner upp de också. Och jag ser ingen anledning för en närstående till KJ att behålla händerna.
Citera
2013-06-30, 23:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Jag skrev inledningsvis i tråden att händerna är tagna som troféer och har inte sett någon orsak att revidera den uppfattningen. Visste i det läget inte om även armarna saknades, men om så är fallet ingår förmodligen även strål- och armbågsben i trofén och kanske även överarmsben.
Citera
2013-06-30, 23:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag skrev inledningsvis i tråden att händerna är tagna som troféer och har inte sett någon orsak att revidera den uppfattningen. Visste i det läget inte om även armarna saknades, men om så är fallet ingår förmodligen även strål- och armbågsben i trofén och kanske även överarmsben.
Menar du en medgärningsman vid brottet, eller någon som har hjälpt till i efterhand? Kan du tänka dig någon annan än en närstående hjälpa KJ i efterhand? Och varför skulle hen ta händerna som trofé?
Citera
2013-06-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jukeboxflowers

Utesluter inte alls att händerna tagits av för att sparas som troféer men har tänkt som såhär ang att händerna saknas (citerar tidigare inlägg):
Detta att händerna tagits bort från kroppen behöver kanske inte betyda att det inte handlar om en trp-styckning,
tänker som såhär:
GM skall (av trp-skäl) stycka en kropp
GM är ovan, GM har aldrig styckat en kropp
det tar emot att göra det, GM är stressad men måste "komma igång", kapar då handlederna helt enkelt för att GM måste börja någonstans och kanske inte vid tillfället tänker på vilket upplägg som är mest logiskt/effektivt.
Eftersom händerna inte återfunnits (såvitt känt) är det nog inte otroligt (som flera påpekat) att GM gjort sig av med dem för att undanröja bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in