Citat:
Ursprungligen postat av
MoogBeat
Jag har förstått att SvP är för religionsfrihet
Ja, det stämmer.
Citat:
, men hur ser ni på Svenska Kyrkan?
Jag tror att samtliga medlemmar som analyserat frågan tycker att den är skit på alla sätt och vis. Det är en kulturmarxistisk institution som främjar homofili, massinvandring, mångkultur och annat depraverat och som motarbetar sunda och vettiga ideal.
Citat:
Vad är era åsikter om dagens kyrka?
Se ovan, det är möjligt att den har haft sina förtjänster tidigare, men i dagsläget är det som sagt en kulturmarxistisk institution som inte skapar någonting av värde.
Citat:
Svenska Kyrkans betydelse för svenska traditioner?
Det finns vissa kopplingar mellan kyrkan och svenska traditioner, även mellan kyrkan och sund moral och icke-dekadent beteende på vissa plan. Orkar inte avhandla det djupare just nu då jag sova, men det har hur som helst väldigt lite med dagens kyrka att göra. Ungefär på samma sätt som dagens Socialdemokrater har väldigt lite med forna tiders rasmedvetna, judekritiska och etnonationalistiska socialdemokrater.
Citat:
Bör man i dagsläget vara medlem i och/eller engagerad i Svenska Kyrkan?
Nej, det tycker jag inte. Enda försvarbara motivet att vara med i Svenska Kyrkan idag torde vara om man är det för att infiltrera och radikalisera den samma. Att stödja kyrkan som den ser ut idag torde vara helt omöjligt som nationalist - även om man har en kristen tro.
Citat:
Ursprungligen postat av
Varnagel
De är väldigt splittrade i den frågan så du får väl se om du får nåt vettigt svar.
Det finns nog olika syn på det hela, men däremot är jag ganska övertygad, eller helt övertygad egentligen om att samtliga medlemmar i SvP - inklusive det fåtal som är uttalat troende är starkt kritiska till Svenska Kyrkan och inte vill ha någonting att göra med organisationen som den ser ut och fungerar idag.