Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-30, 17:32
  #8773
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Ok, men jag kommer alltid att anfalla alla som försöker förvränga, förvanska och förvirra nationalismens innehåll och budskap.

Gör så!
Citera
2013-06-30, 18:21
  #8774
Bannlyst
Lilla jag fick en pratstund med Jonas Eckeskog som är med och arrangerar årets upplaga av det nationalistiska sommarlägret Nordisk Vision. Kanske inte så vansinnigt mycket ny information - men alltid något.

https://www.realisten.se/2013/06/30/nordisk-vision-narmar-sig/
Citera
2013-06-30, 18:36
  #8775
Medlem
MoogBeats avatar
Jag har förstått att SvP är för religionsfrihet, men hur ser ni på Svenska Kyrkan? Vad är era åsikter om dagens kyrka? Svenska Kyrkans betydelse för svenska traditioner? Bör vi ha en statskyrka? Kyrkans roll i samhället osv? Bör man i dagsläget vara medlem i och/eller engagerad i Svenska Kyrkan?

Citera
2013-06-30, 18:42
  #8776
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristokraten.S
Hahah, min vetskap är från googlande! Jag hävdar aldrig min oskuld till etnicitetens innebörd, tvärtom, tror den spelar roll för all framtiden!

Din uppfattning är min. Jag hävdar enbart om nationalismens olika nivåer, tillika andra ideologiers nivåer. Inget annat! Sluta anfalla, tack
Det finns inga nationella nivåer, bara olika politiska åsikter.
Citera
2013-06-30, 18:45
  #8777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Jag har förstått att SvP är för religionsfrihet, men hur ser ni på Svenska Kyrkan? Vad är era åsikter om dagens kyrka? Svenska Kyrkans betydelse för svenska traditioner? Bör vi ha en statskyrka? Kyrkans roll i samhället osv? Bör man i dagsläget vara medlem i och/eller engagerad i Svenska Kyrkan?


Jag talar inte för SvP men ingen vettig människa bör väl vara medlem i en organisation som aktivt arbetar för kulturmarxism och allsköns dåligheter?
Citera
2013-06-30, 18:57
  #8778
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Jag talar inte för SvP men ingen vettig människa bör väl vara medlem i en organisation som aktivt arbetar för kulturmarxism och allsköns dåligheter?

Visst har Svenska Kyrkan degenererats oerhört bara de senaste 15 åren, och jag är sedan flera år tillbaka inte längre medlem. Men bör vi ge upp hoppet helt än? Kyrkans degenerering är ju en följd av politiskt och medialt tryck utifrån. Nu när alternativa medier växer så det knakar så bör det finnas en potential att vända Kyrkan på rätt kurs igen.
Men då bör vi ställa oss frågan om det överhuvud taget är önskvärt att ha en stark kyrka som exempelvis bekämpar homosexualism i samhället osv, eller om den kampen ska föras på annat håll genom andra samhällsinstitutioner?
Citera
2013-06-30, 19:11
  #8779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Visst har Svenska Kyrkan degenererats oerhört bara de senaste 15 åren, och jag är sedan flera år tillbaka inte längre medlem. Men bör vi ge upp hoppet helt än? Kyrkans degenerering är ju en följd av politiskt och medialt tryck utifrån. Nu när alternativa medier växer så det knakar så bör det finnas en potential att vända Kyrkan på rätt kurs igen.
Men då bör vi ställa oss frågan om det överhuvud taget är önskvärt att ha en stark kyrka som exempelvis bekämpar homosexualism i samhället osv, eller om den kampen ska föras på annat håll genom andra samhällsinstitutioner?

Min personliga känsla är att det är bättre att dumpa kyrkan. Det kristna tåget har nog dessutom redan gått för många år sedan.
Citera
2013-06-30, 19:41
  #8780
Bannlyst
Någon otäck kärring till krönikör på Helsingsborgs dagblad hetsar hejdlöst mot Svenskarnas parti och Svenska motståndsrörelsen.
http://hd.se/ledare/2013/06/30/utan-ett-starkt-civilsamhalle-ar/
Citera
2013-06-30, 20:13
  #8781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Någon otäck kärring till krönikör på Helsingsborgs dagblad hetsar hejdlöst mot Svenskarnas parti och Svenska motståndsrörelsen.
http://hd.se/ledare/2013/06/30/utan-ett-starkt-civilsamhalle-ar/

Åhh vilket jävla dravel att dom inte tröttnar på den där skiten själva? Det är våld hit nazister dit och en massa hat,hat,hat, om man som nybakad journalist idag vill ta sig uppåt måste den enklaste vägen vara att skriva en massa nonsens artiklar om "nazister".

"nazisterna" är inget hot, men varför i hela friden lägger dom så hemskt mkt tid och utrymme på att förtala och påvisa hur hemska vi skulle vara och hur "vanligt" folk ska ta upp kampen mot nazisterna.

kan det vara på det visat att tillomed journalisterna börjat fatta att svensson har tröttnat på massinvandringen och dagens hycklare till politiker.
Citera
2013-06-30, 20:16
  #8782
Medlem
Jotunheimrs avatar
Finns det någon uppfattning om vad Svenskarnas parti ligger på för procentenheter?
Citera
2013-06-30, 20:17
  #8783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotunheimr
Finns det någon uppfattning om vad Svenskarnas parti ligger på för procentenheter?

Dom hamnar under "övriga partier" alltså redovisas dom inte separat.
Citera
2013-06-30, 20:41
  #8784
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Åhh vilket jävla dravel att dom inte tröttnar på den där skiten själva? Det är våld hit nazister dit och en massa hat,hat,hat, om man som nybakad journalist idag vill ta sig uppåt måste den enklaste vägen vara att skriva en massa nonsens artiklar om "nazister".

"nazisterna" är inget hot, men varför i hela friden lägger dom så hemskt mkt tid och utrymme på att förtala och påvisa hur hemska vi skulle vara och hur "vanligt" folk ska ta upp kampen mot nazisterna.

kan det vara på det visat att tillomed journalisterna börjat fatta att svensson har tröttnat på massinvandringen och dagens hycklare till politiker.

Ja det är möjligt, frågan är vad media och herrskapet i riksdagen kommer proklamera som syndabock när samhället kraschat. Det är intressant...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in