Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Men varför begå självmord pga bedrägeri och förskingring? Hon skulle visserligen få sitta inne ett tag men samtidigt är det ju petitess i förhållande till hälsa och framtid. Hon skulle vara ute om några år.
Jag tror att det var anknytningen till familj och vänner och skammen som motiverade henne. Är även medveten om att kroppen inte är identifierad ännu men jag tror vi alla "vet" att det är hon.
Jag håller med om attd et mest troligt är skammen som drev henne. Att på äldre dagar bli sedd som kriminell är nog tufft för väldigt många individer, det måste förorsaka en kris av enorm omfattning, för det är ingen luttrad "hinsehäxa" vi snackar om, utan någon som tvärtom hela sitt liv ansetts vara en kompetent, pålitlig och trevlig person.
Och även om hon fått ett kortare straff hade hennes yrkeskarriär som 50-plussare mest troligt varit körd i botten efter ett avskedande ifrån skolan....en lågutbildad, äldre kvinna med ett fängelsestraff i ryggen....har ingen höjdarutsikt på arbetsmarkanden direkt

Lägg därtill a-kassa, utförsökring, socialbidrag och massvis med skulder till staten i miljonklassen. Har man en gång börjat spela har man väl en dröm om det rakt motsatta, om guldkant på tillvaron med resor och lite lyx, men det var precis det motsatta som väntade Tuula....med andra ord väldigt förståeligt att hon begick självmord, men ändå tragiskt.