Citat:
När jag frågade dig varför Marianne i augusti 1984 sa att mötet med Catrine 8:e juni var första gången på någon månad som de träffades samtidigt som hon 1988 vittnade om att hon umgåtts dagligen med Catrine i början av juni 1984, svarade du att man skulle ta med i beräkningen att hon höll på med droger, varför minnesförluster etc. var en rimlig förklaring. Du var noga med att påpeka att hon inte ljög och att hon var trovärdig. Var vänlig att svara på min fråga som kommer nedan:
När Marianne på eget initiativ i augusti 1984 hörde av sig och berättade för polisen om mötet den 8:e juni:
Hon kom ihåg att Catrine pekat på en mörkgrön Volvo. Hon kom ihåg att mannen i bilen varit kraftig med ljust kortklippt hår, plufsig i ansiktet och med finsk dialekt. Han hade inte haft skägg eller mustach. Hon kom ihåg att de fick vänta vid en kiosk i "bögparken" i tre timmar. Hon kom också ihåg att Catrine gått runt med två plastkassar. Hon hörde lite senare av sig för att fastställa dagen till åttonde juni, eftersom hon kom ihåg att systembolaget skulle ha stängt på grund av långhelg.
Du menar alltså att, hennes drogberoende till trots, kom ihåg allt ovanstående, men hon glömde bort att hon hade umgåtts med Catrine dagligen innan detta möte 8:e juni? Dessa dagarna i början av juni, som du menar hon skulle ha glömt, var ju dessutom särskilt minnesvärda eftersom Catrine under dessa dagarna berättade om "ruskprickar", "nekrofiler", "dödsrum", "bårhus", "stryparn" och "jack the ripper".
Du säger att "du måste gå igenom massa material" och fördjupa dig i diverse saker, men det jag skriver ovan är absolut inte något kontroversiellt. Detta är uppgifter som är väl kända för såväl Hanna Olsson som Lars Borgnäs. Dessa uppgifter, och en del annat, låg till grund för menedsutredningen 2000.
När Marianne på eget initiativ i augusti 1984 hörde av sig och berättade för polisen om mötet den 8:e juni:
Hon kom ihåg att Catrine pekat på en mörkgrön Volvo. Hon kom ihåg att mannen i bilen varit kraftig med ljust kortklippt hår, plufsig i ansiktet och med finsk dialekt. Han hade inte haft skägg eller mustach. Hon kom ihåg att de fick vänta vid en kiosk i "bögparken" i tre timmar. Hon kom också ihåg att Catrine gått runt med två plastkassar. Hon hörde lite senare av sig för att fastställa dagen till åttonde juni, eftersom hon kom ihåg att systembolaget skulle ha stängt på grund av långhelg.
Du menar alltså att, hennes drogberoende till trots, kom ihåg allt ovanstående, men hon glömde bort att hon hade umgåtts med Catrine dagligen innan detta möte 8:e juni? Dessa dagarna i början av juni, som du menar hon skulle ha glömt, var ju dessutom särskilt minnesvärda eftersom Catrine under dessa dagarna berättade om "ruskprickar", "nekrofiler", "dödsrum", "bårhus", "stryparn" och "jack the ripper".
Du säger att "du måste gå igenom massa material" och fördjupa dig i diverse saker, men det jag skriver ovan är absolut inte något kontroversiellt. Detta är uppgifter som är väl kända för såväl Hanna Olsson som Lars Borgnäs. Dessa uppgifter, och en del annat, låg till grund för menedsutredningen 2000.
Ja, framför allt är det FUP:et jag behöver gå igenom och jag vill göra detta med egna ögon. Litar inte på vad Mona-Lisa presenterar ur det.
Om det där, som du presenterat, vore så sensationellt, så skulle för det första åklagaren inte lagt ner förundersökningen mot MS. Och försök inte få mig att inbilla mig att HO så totalt påverkade honom. Han har för sjutton en egen hjärna att tänka med, precis som tingsrätten och kammarrätten haft. Glöm det där med medias och feminismens makt över jurister, utredande polis och förundersökningsledare.
Det fanns i princip inget kontroversiellt med något i detta fall, vad gäller skuldfrågan. Det var klappat och klart. Bara det att läkarna inte fälldes för mord. Det är allt. Det som gjort det hela kontroversiellt är PLs bok. Han har fått för sig och fått det till att läkarna är "oskyldiga" och han har sett det han velat se och hört det han velat höra, mixtrat lite här, mixtrat lite där och sedan fått sin högst dubiösa bok publicerad, som ska presentera en "sanning", men det är ingen sanning, det är en högst subjektiv bok, en tydlig partsinlaga och en godtycklig tolkning av det som hänt 1984 (avseende utredningen och när O första gången greps), 1988 och 1991.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-06-30 kl. 16:48.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-06-30 kl. 16:48.