2013-06-30, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Haha fy f*n vad svårt det är. Har ingen chans Alla spränger min lilla minitank på två träffar.

bara att härda ut.. hitta stenar och skit som bara pipan sticker över. backa hellre än att stanna kvar i i en possition "bara för att ta et skott till" typ.. 2 sekunder kvar till laddad och zoomar .. jag chansar och stannar... dont do it!

spela lite taktiskt .. håll dig vid liv så alla dårar rushar av sig och suicidar, eller överlever med lite hp så kan du avsluta dem sen.
Citera
2013-06-30, 15:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
spela lite taktiskt .. håll dig vid liv så alla dårar rushar av sig och suicidar, eller överlever med lite hp så kan du avsluta dem sen.
Låt en teamkamrat bli skjuten av en fiende innan du åker ut och bränner av ett skott.
Citera
2013-06-30, 16:47
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Haha fy f*n vad svårt det är. Har ingen chans Alla spränger min lilla minitank på två träffar.
Du får väl vara mer försiktig och ta det säkra före det osäkra så att du överlever så länge som möjligt så du kan göra så mycket skada som möjligt. Du kan göra det med olika tekniker. Kolla den här sidan Battle_Mechanics under "Visibility" och "aiming" och den här sidan Tactics för massor av tips!
Citera
2013-06-30, 18:59
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Låt en teamkamrat bli skjuten av en fiende innan du åker ut och bränner av ett skott.
skitbra om alla spelar som arne, då campar alla
Citera
2013-06-30, 19:36
Medlem
Om inte annat så kan han köpa den snabbaste lilla stridsvagnen han kan, köpa en bättre radio och sedan göra varv runt fienden så länge den håller i rollen som scout
Citera
2013-06-30, 23:29
Medlem
XpS06s avatar
Citat:

Nja, det är såna spelare man hatar att spela med aka noobs..

Den som har mest HP ska ta smällen!
Citera
2013-06-30, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
skitbra om alla spelar som arne, då campar alla
Arne har ju rätt. Om du kör en lätt tank, så är din roll att vara en extra pipa. Man kan t.om åka bakom en stor fet tank och ha den som skydd. Sen när de växlar eld kan du titta fram och bränna på fi. Gör det när fi precis har bränt sitt skott så är det säkert.
Citera
2013-07-01, 00:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Arne har ju rätt. Om du kör en lätt tank, så är din roll att vara en extra pipa. Man kan t.om åka bakom en stor fet tank och ha den som skydd. Sen när de växlar eld kan du titta fram och bränna på fi. Gör det när fi precis har bränt sitt skott så är det säkert.
Exakt, bättre om en teamkamrat med mycket hälsa tar ett skott än en annan som skulle dö direkt av det för 2 skadade vagnar är farligare än 1 hel.
Citera
2013-07-01, 00:24
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
nu var det en nybörjare och inte någon som spelar med spelare som kör tog, utan 100hp tanks

skulle alla fega så skulle alla campa

"nää jag väntar tills han kör ut" :P
Citera
2013-07-01, 04:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Fan vilken djävla match, måste ha varit 13 idioter, nån som visste vad minikarta vad för nåt och så jag.

Himmelsdorf encounter, började på norra sidan och körde upp mot kullen.
Tittar på minikartan och ser att ta mig fan alla utom en su-14 gör detsamma, vänder och kör mot flaggan istället.
När jag närmar mig är det 5 vagnar där, su14 kör in och blir dödad trots att jag sa till dumfan att backa undan och ge mig support.

Slår metodiskt ut de svagaste vagnarna så de inte ska kunna cappa så snabbt, luchs och hummel med ett skott vardera och amx12t tog 2 skott.
Skjuter en excelsior som backade undan när han hade 93hp kvar, rycker fram och attackerar en is som fick in ett par bra träffar så jag inte kunde köra eller svänga kanontornet.

När vagnen väl fungerar hade excelsior kommit tillbaka och jag hade 24hp kvar, håller mig lugn och försöker gå efter excelsior som kändes mjukast och precis i sista sekunden kommer en tiger2 som slår ut is och strax efter en annan vagn som tog ut excelsior.

Spartan, cool-headed och steel wall fick jag...tveklöst en av dom där matcherna där en enskild spelares gudomliga erfarenhet och överlägset suveräna taktiska tänkande var skillnaden mellan att förlora och vinna en match.
Citera
2013-07-01, 07:55
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Fan vilken djävla match, måste ha varit 13 idioter, nån som visste vad minikarta vad för nåt och så jag.

Himmelsdorf encounter, började på norra sidan och körde upp mot kullen.
Tittar på minikartan och ser att ta mig fan alla utom en su-14 gör detsamma, vänder och kör mot flaggan istället.
När jag närmar mig är det 5 vagnar där, su14 kör in och blir dödad trots att jag sa till dumfan att backa undan och ge mig support.

Slår metodiskt ut de svagaste vagnarna så de inte ska kunna cappa så snabbt, luchs och hummel med ett skott vardera och amx12t tog 2 skott.
Skjuter en excelsior som backade undan när han hade 93hp kvar, rycker fram och attackerar en is som fick in ett par bra träffar så jag inte kunde köra eller svänga kanontornet.

När vagnen väl fungerar hade excelsior kommit tillbaka och jag hade 24hp kvar, håller mig lugn och försöker gå efter excelsior som kändes mjukast och precis i sista sekunden kommer en tiger2 som slår ut is och strax efter en annan vagn som tog ut excelsior.

Spartan, cool-headed och steel wall fick jag...tveklöst en av dom där matcherna där en enskild spelares gudomliga erfarenhet och överlägset suveräna taktiska tänkande var skillnaden mellan att förlora och vinna en match.

Ja det var tur att ni hade den där Tiger2an i laget
Citera
2013-07-01, 09:28
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Ja det var tur att ni hade den där Tiger2an i laget

Jag tänkte faktiskt på precis samma sak!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in