2013-06-29, 10:32
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ummagumma
Det här är verkligen en rolig nyhet, måste göra ett besök snarast! Så kan man äntligen beställa Vass något säkrare, trots den fenomenala guiden på en viss blogg. Återkommer med priser samt utbud.

Jag tror tyvärr inte han har något större utbud, utan är bara några strömodeller än så länge. Men har du tur är nåt par i din storlek, och även om det inte är den läst du vill ha så är det mycket lättare att ha något i deras egna utbud att utgå ifrån i kontakten med Vass kring storlek.

Citat:
Ursprungligen postat av Gazebo
Det första paret la han upp på Facebook och de kostade 6900 kr inklusive skopåsar och block. Alltså ungefär dubbelt så mycket som de kostar direkt från Vass.

Ok, tack! Det är på ungefär samma nivå som alla andra återförsäljare mao, undantaget MTO-Paris då, av oklar anledning.
Citera
2013-06-29, 10:52
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akt
Lyfter min egen fråga då jag gärna får svar på den.

Jag införskaffade tidigare ett par bruna Carmina på en resa i Spanien. Nu tycker jag att lädret repas extremt enkelt. Har slagit i plasten på en vanlig datorstol lite lätt och fick ett märke om gått igenom ytterdelen av lädret och man ser något vitt bakom, det blev även små vita fibrer runt skadan. Någon som vet hur detta kan förhindras i framtiden? Eller är lädret defekt?
Det blir så när man stöter emot. Behandlas med skokräm och är inget att oroa sig för.

EDIT: När vi ändå håller på passar jag på att gnälla, en sista gång, över att ingen ville hoppa på min MTO på en mocka-känga. Jag behöver inte er. Jag klarar mig utan er. Så jag beställde de här istället:

http://www.carmina.telemaco.es/articulo.asp?idarticulo=3465222

Kommer ta en mindre evighet innan de kommer men det är knappast något probvlem eftersom jag förhoppningsvis inte behöver använda dem på ett bra tag.
Senast redigerad av Herr gurka 2013-06-29 kl. 11:03.
Citera
2013-06-29, 15:59
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
TFick idag även mina skor från C&J för Shipton & Heneage som jag beställde i slutet av maj! Det är ett par Connaughts/Fitzroy i chestnut, mycket trevliga för endast 2 600 sek inkl frakt (det är nästan vad ett par Loake Aldwych kostar i en svensk butik fö). Lite missar i finishing men annars super, skinnet är mjukt och trevligt!

Låda Trevligt med handskriven etikett, kanske inte så många som beställer i storlek 5 eller skriver de alla etiketter för hand?
Connaught/Fitzroy Bilden är tagen utan blixt.
Sulan

Najs! Det känns verkligen som om S&H är lite av en guldgruva, särskilt om man jämför med Graffords rea. Helt nya Connaughts till det priset är ju helt klart ett kap.

Slit dem med hälsan!

Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Så jag beställde de här istället:

http://www.carmina.telemaco.es/articulo.asp?idarticulo=3465222

Kommer ta en mindre evighet innan de kommer men det är knappast något probvlem eftersom jag förhoppningsvis inte behöver använda dem på ett bra tag.

Bra val, Gurkan! Det där är ju samma modell som SkoAB har inne ett par olika utföranden av. Riktigt trevlig och nätt känga.

Beställde du skorna direkt från Carminas hemsida eller gick du via SkoAB? Något annat sätt?
Senast redigerad av hoodog 2013-06-29 kl. 16:04.
Citera
2013-06-29, 16:29
Medlem
Beerzuuls avatar
Efter att ha följt den här tråden en längre tid har ni lurat på även mig ett par kvalitetsskor. Blev ett par bruna Loake Aldwych vilket hittills som en bra instegsmodell. Skickar med en taskig bild med instagramfilter, ska försöka knäppa bättre bilder någon dag när vädret inte är precis kass.
http://img689.imageshack.us/img689/2293/q8v7.jpg
Citera
2013-06-29, 22:15
Medlem
dyprs avatar
Följt tråden ett bra tag nu (även den tidigare) och nu känns det som att det är dags för inlägg numero uno här.

Jag drar iväg till Malaga, Spanien om några veckor och funderar starkt på att inhandla mina första riktiga skor, får gärna bli mer än ett par där nere.
Kan en del gator och områden då jag varit där 1 gång tidigare men inte mer än så. Högsta prioritet var inte inhandling av skor då och inte den här gången heller kanske jag ska nämna, men det hade varit kul att testa några sköna par innan man återvänder till internet och inte har chansen att testa skor.

Det finns så mycket snyggt, gaah, men samtidigt så har jag varken garderoben eller kunskapen, så jag vill inte bara slänga ut en stor summa på ett par skor bara.
Här är väl en lista av vad jag fastnat för i alla fall:
Loake Aldwych - Bra första riktiga sko, kan vara en kandidat.
Meermin - Mycket fina skor och rimliga priser för mig.

Sen har vi ju ögonstenar så som:
http://www.skoaktiebolaget.se/news/carmina-80188-oscar-marron
https://www.flashback.org/sp43131443
https://www.flashback.org/sp43175363

Ja, jag är ett fan AlisterG

Sen om man får drömma lite så är väl:
C&J Connaught (med i länk ovan) - förvånade? Snygga men har inte garderoben för dessa.
Vass singlemonk brun suede
C&J Coniston

Frågan var alltså, finns det några trevliga skoaffärer jag borde besöka därnere?

MVH
Citera
2013-06-29, 22:43
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dypr
Följt tråden ett bra tag nu (även den tidigare) och nu känns det som att det är dags för inlägg numero uno här.

Jag drar iväg till Malaga, Spanien om några veckor och funderar starkt på att inhandla mina första riktiga skor, får gärna bli mer än ett par där nere.
Kan en del gator och områden då jag varit där 1 gång tidigare men inte mer än så. Högsta prioritet var inte inhandling av skor då och inte den här gången heller kanske jag ska nämna, men det hade varit kul att testa några sköna par innan man återvänder till internet och inte har chansen att testa skor.

Det finns så mycket snyggt, gaah, men samtidigt så har jag varken garderoben eller kunskapen, så jag vill inte bara slänga ut en stor summa på ett par skor bara.
Här är väl en lista av vad jag fastnat för i alla fall:
Loake Aldwych - Bra första riktiga sko, kan vara en kandidat.
Meermin - Mycket fina skor och rimliga priser för mig.

Sen har vi ju ögonstenar så som:
http://www.skoaktiebolaget.se/news/carmina-80188-oscar-marron
https://www.flashback.org/sp43131443
https://www.flashback.org/sp43175363

Ja, jag är ett fan AlisterG

Sen om man får drömma lite så är väl:
C&J Connaught (med i länk ovan) - förvånade? Snygga men har inte garderoben för dessa.
Vass singlemonk brun suede
C&J Coniston

Frågan var alltså, finns det några trevliga skoaffärer jag borde besöka därnere?

MVH

Alltid trevligt med fans Dessvärre ingen koll på Malaga överhuvudtaget, vet bara att varken Carmina eller Meermin har någon butik där, men finns många spanska budgetmärken som säkert finns i några av de vettigare skobutikerna i stan (märken som Magnanni, John Spencer, Berwick, Palanco osv).
Citera
2013-06-30, 11:40
Medlem
Jag har ett nykommet intresse för skor och tänkte precis köpa mina första kvalitetsskor. Som så många andra i min situation lutar det åt Loake Aldwych och jag testade dessa på Jerns igår. Damen i butiken insisterade på att jag även borde köpa till uppbyggande sulor pga. att originalsulorna är så väldigt platta. Sanning eller bara försök till mersälj?

Jag tänkte hur som helst svänga förbi NK idag och köpa Aldwych om de finns i min storlek, hörde nämligen att de finns för 1700 på deras pågående rea.

Jag vill för övrigt också tacka alla som bidrar till att detta är den kanske absolut bästa tråden på flashback.
Citera
2013-06-30, 11:42
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBK1932
Jag har ett nykommet intresse för skor och tänkte precis köpa mina första kvalitetsskor. Som så många andra i min situation lutar det åt Loake Aldwych och jag testade dessa på Jerns igår. Damen i butiken insisterade på att jag även borde köpa till uppbyggande sulor pga. att originalsulorna är så väldigt platta. Sanning eller bara försök till mersälj?

Det där är kvalificerat skitsnack. Troligen beror det på okunskap eller "försök till mersälj". Du kan med gott samvete helt strunta i det "rådet".
Citera
2013-06-30, 12:08
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Najs! Det känns verkligen som om S&H är lite av en guldgruva, särskilt om man jämför med Graffords rea. Helt nya Connaughts till det priset är ju helt klart ett kap.

Slit dem med hälsan!

Bra val, Gurkan! Det där är ju samma modell som SkoAB har inne ett par olika utföranden av. Riktigt trevlig och nätt känga.

Beställde du skorna direkt från Carminas hemsida eller gick du via SkoAB? Något annat sätt?
Jag köpte direkt från hemsidan. Det finns vad jag vet ingen anledning att inte göra så. Bra priser och inom EU.

Nu ska vi bara ha en Coniston också så klarar jag mig till nästa vinter.
Senast redigerad av Herr gurka 2013-06-30 kl. 12:12.
Citera
2013-06-30, 13:34
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Nu ska vi bara ha en Coniston också så klarar jag mig till nästa vinter.

Hade jag varit du, hade jag satsat på AS Cambridge istället.
Citera
2013-06-30, 15:11
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Hade jag varit du, hade jag satsat på AS Cambridge istället.
324 pund låter onekligen trevligt och omväxling förnöjer men ser inte finishen lite billig ut?
Citera
2013-06-30, 15:51
Medlem
Grytters avatar
Gillar Cambridge också...kan man prova AS fysiskt i Sverige någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in