2013-06-29, 16:25
Medlem
Jag är medlem på Familjeliv, men är i ärlighetens namn ganska trött på det forumet. Diskussionerna är ytliga, saknar ofta empiriskt underlag och framförallt är modereringen ett skämt.

Det som är positivt med Familjeliv är att det är enkelt att följa de trådar man vill följa. När jag loggar in visar en funktion i vilka trådar det finns nya inlägg i, och det är enkelt att klicka sig till senast läst tråd. Jag tycker prenumerationstjänsten på Flashback är mycket jobbigare. Men jag kanske gör fel?

Finns det något enkelt sätt att automatiskt följa trådar jag skriver i och få notiser om nya inlägg i trådar jag följer?

Också, om någon har möjlighet att svara på det här https://www.flashback.org/t2150297 är jag tacksam.
Citera
2013-06-29, 19:16
Medlem
GaiNs avatar
Du kan prenumerera på ämnen och få notis via e-post vid nya inlägg.

Må väl
GaiN
Citera
2013-06-29, 21:50
Medlem
SiSeniors avatar
Du kan till och med välja om du vill ha omedelbara, dagliga eller veckovisa uppdateringar via epost. Ser inte problemet? Går så snabbt och enkelt som man vill att de ska gå.
Citera
2013-06-30, 09:40
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azzurra
Också, om någon har möjlighet att svara på det här https://www.flashback.org/t2150297 är jag tacksam.
Citat:
Jag har stängt av toppmenyn i inställningar för att den är i vägen på telefonen. Inställningen ändras dock tillbaka till att den ska syns av sig själv. Går det att fixa?

Inställningen lagras i med hjälp av cookies, rensar man cookies så kommer menyn tillbaka.
Citera
2013-06-30, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Inställningen lagras i med hjälp av cookies, rensar man cookies så kommer menyn tillbaka.

Tack, det förklarar saken. Jag upptäckte även att verktygssymbolen i toppmenyn har bra funktioner för att hålla ordning på trådar och inlägg.
Citera
2013-06-30, 11:48
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Tack, det förklarar saken. Jag upptäckte även att verktygssymbolen i toppmenyn har bra funktioner för att hålla ordning på trådar och inlägg.
Visst är det så, och många av funktionerna är tyvärr endast tillgängliga via verktygsikonen som inte alls fungerar helt tillfredsställande med mobila enheter som saknar mus.

Enligt min erfarenhet funkar det bäst att låta menyn ligga kvar längst upp vid toppen av sidan istället för att följa med.

Dessutom blir det en kompromiss om man anser att menyn ligger i vägen eller tar för stor plats på en liten skärm.

EDIT:

Har lagt ett förslag om hur man kan komma till rätta med problematiken.
Vidare finns en sunkig "mobilversion" som saknar det mesta av grundläggande funktioner.
Den duger på sin höjd till att läsa trådar.
Senast redigerad av epost72 2013-06-30 kl. 11:57.
Citera
2013-07-01, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Vidare finns en sunkig "mobilversion" som saknar det mesta av grundläggande funktioner.
Den duger på sin höjd till att läsa trådar.

Wow vad vidrigt det såg ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in