Resultat: Det här förslaget är...
kanon!
92,00%
23 röster
uselt!
8,00%
2 röster
2011-11-03, 18:20
Medlem
epost72s avatar
Via verktygssymbolen kan man ju komma åt ett antal funktioner:
"Mina inlägg"
"Mina citerade inlägg"
"Mina startade ämnen"
"Min profil"
"Min kompislista"

Vad sägs om att ordna så att några av de mest frekvent användna även återfinns i kontrollpanelen?

Oavsett om man klickar på kontrollpanelen eller prenumerationer så hamnar man i samma vy med panelen till höger.

Det vore smidigt att ha dessa funktioner även där av flera skäl.
Fler personer ser att funktionerna finns, samt att en del har problem med dropdownmenyerna upptill.
Citera
2011-11-03, 20:55
Medlem
Combots avatar
Panelen till höger består ju av en rad funktioner (länkar) som inte återfinns
under verktygsikonen, precis som du konstaterar.

Men jag tycker att listan med funktioner i panelen blir för lång, om man
kopierar ned de funktionerna som du listat. Plus att du måste ha samma
lista även om du klickar på exempelvis "Mina citerade inlägg".

Det innebär att när man klickar på "Mina citerade inlägg" så hamnar en väldigt
omfattande lista (kontrollpanel + övriga funktioner) till höger. Och sökrutan då?
Den ska ju med få plats.

Fler ställe att komma åt funktioner i all ära, men det här förslaget anser jag är lite onödigt faktiskt.
(förutsatt att jag inte missförstått)
Citera
2011-11-03, 21:41
Medlem
epost72s avatar
Mjo iofs listan blir lång och ska man bara ta ett par funktioner så blir det kanske förvirrande i stället.

Sökrutan finns dock inte i vare sig prenumerationer eller kontrollpanelen och inte i PM-vyn heller.
Citera
2011-11-19, 09:17
Medlem
epost72s avatar
Förslag på hur det skulle kunna se ut.
Citera
2011-11-26, 15:57
Medlem
epost72s avatar
Ingen mer som har åsikter?
Citera
2012-04-19, 15:04
Medlem
epost72s avatar
Har nu surfat lite sporadiskt på mobilen och blir då rätt irriterad på toppmenyn...
Det krävs rejält med fingertoppskänsla för att manövrera med toppmenyn.
För att det ska fungera öht måste man låta toppmenyn ligga kvar istället för att följa med annars kan man inte nå vektygsikonen alls.

Vore det då inte en god idé att komplettera kontrollpanelen med de mest frekvent använda funktionerna?

"Mina inlägg"
"Mina citerade inlägg"
"Mina startade ämnen"
"Min profil"

https://www.flashback.org/m/

Suger ju i det avseendet dessa funktioner inte finns.
Citera
2012-04-19, 22:08
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Har nu surfat lite sporadiskt på mobilen och blir då rätt irriterad på toppmenyn...
Det krävs rejält med fingertoppskänsla för att manövrera med toppmenyn.
För att det ska fungera öht måste man låta toppmenyn ligga kvar istället för att följa med annars kan man inte nå vektygsikonen alls.

Vore det då inte en god idé att komplettera kontrollpanelen med de mest frekvent använda funktionerna?

"Mina inlägg"
"Mina citerade inlägg"
"Mina startade ämnen"
"Min profil"

Suger ju i det avseendet dessa funktioner inte finns.

Detta är den främsta anledningen till att jag stöder förslaget. Det är till och med så illa att många mobila webläsare inte ens kan hantera toppmenyn korrekt, utan när man försöker hoovra så tar den som att man klickar och då kommer man ju till kontrollpanelen, utan att kunna komma åt funktioner så som "citerade inlägg".
Citera
2012-06-02, 15:05
Medlem
epost72s avatar
Efter lite trixande har jag nu lärt mig hur man får fram rullgardinsmenyn på verkygsikonen.
Det kräver betydligt mer träffsäkerhet än övriga saker på toppmenyn när man surfar med mobilen.
Alltsomoftast tolkas det istället som att man klickat på ikonen och så hamnar man lik förbannat i kontrollpanelen.

Om då dessa alternativ fanns i kontrollpanelen så skulle användarvänligheten öka markant.
Citera
2012-06-02, 23:57
Medlem
TKD_1337s avatar
Bra förslag. Jag har också problem med toppmenyn när jag surfar på mobilen.

För tillfället gör jag så här för att nå funktionerna man kan nå via verktygsikonen: trycker på verktygsikonen sen hamnar jag i kontrollpanelen, går bakåt en sida och då är verktygsmenyn uppe. Det är inte bekvämt men det funkar.
Citera
2012-07-27, 22:36
Medlem
epost72s avatar
Snälla admin/tekniker, inse att inte alla sitter och surfar på 286:or, erbjud folk som surfar på mobil lite alternativ.

Fungerar förvisso som ett nödtorftigt alternativ men knappast mer.

Vad jag efterlyser är en fungerande toppmeny för mobiler, alternativt att ett klick på verktygsikonen leder en till en kontrollpanel med de mest väsentliga funktionerna som framkommit i tråden.

Man måste först ändra i inställningar så att menyjäveln ligger kvar för att öht komma åt menyn sedan krävs det en jävla fingerfärdighet för att komma åt dropdownmenyn osv.
Varför inte bara komplettera kontrollpanelen som är länkad nedtill med ett par länkar till?
Citera
2013-06-22, 16:12
Medlem
Lordshins avatar
Jaha, min tråd kastades i papperskorgen, så vi bumpar denna med en +1.
Menyn funkar skit på ipad, så fixa så alla funktioner finns i kontrollpanelen, tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in