2013-06-30, 09:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Kan någon länka till den omtalade bloggen?
Är det denna du menar? http://schlangekraft.tumblr.com/
Citera
2013-06-30, 10:03
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är det denna du menar? http://schlangekraft.tumblr.com/

Är det pentagrammatons?
Citera
2013-06-30, 10:05
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Är det pentagrammatons?

Ja, enligt Pentagram... Så är det det.
Citera
2013-06-30, 10:21
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Frågan är ju om KJ anser att han misslyckats med allt. Jag får en känsla av att han inte direkt haft några högre ambitioner gällande utbildning, så att ta sig igenom "särskola" med hyfsade betyg var kanske OK i hans värld.

Att han inte fick göra GMU är väl snarare ett större "misslyckande", men jag tror inte han ser det som att HAN misslyckats utan snarare att han förvägrats göra nånting han vill.

Nja, nu är du väl ändå inte helt ärlig? KJ har aldrig gått i särskola. Hur hans betyg ser ut, från det vanliga högstadiet, har jag inte läst något om. Jag tror att han hoppade av folkhögskolan, och tror att han gick en linje för personer som saknade fullständiga betyg från högstadiet? Varför ljuger du?
Citera
2013-06-30, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Man är inte 100 % säker på att det finns en personlig connection mellan GM och BO.

Att förutsätta att kopplingen finns är naivt.
Va! Att tro att det inte finns en personlig koppling mellan KJ och VB är naivt. För det polisen tror är att KJ är GM, alla bevis tyder på det. Sjung ut om du har ngn annan information.
Citera
2013-06-30, 11:17
Medlem
Myztifys avatar
Vid sista häktningsförhandlingen kunde jag inte utläsa att det var med restriktioner, gissar att det är det även denna gång, tyder inte det på att de inte har så mycket som de vill få oss (alla) att tro? Om de nu har så mycket på KJ så skulle det väl inte vara så mycket KJ skulle kunna påverka från sin plats?

Att inte hela kroppen återfunnits kan väl knappast KJ (om han nu är GM) försvåra från sin plats, knappast heller be någon på utsidan flytta, varför flytta något som ligger så bra gömt?

Fortfarande inne på annan GM, någon med motiv.
Citera
2013-06-30, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify
Vid sista häktningsförhandlingen kunde jag inte utläsa att det var med restriktioner, gissar att det är det även denna gång, tyder inte det på att de inte har så mycket som de vill få oss (alla) att tro? Om de nu har så mycket på KJ så skulle det väl inte vara så mycket KJ skulle kunna påverka från sin plats?

Att inte hela kroppen återfunnits kan väl knappast KJ (om han nu är GM) försvåra från sin plats, knappast heller be någon på utsidan flytta, varför flytta något som ligger så bra gömt?

Hmmm..tycker det är lite skumt med styvpappan,kommer från kiruna o har jobbat,sen när han kommer hem åker han o fiskar samtidigt som vb försvinner...skumt tycker jag! Varför stanna han inte i kiruna o fiskade när det är bättre fiskevatten där...bara en tanke...
Citera
2013-06-30, 11:45
Medlem
Lagro

De kriterier som saknas för att KJ skall anses skyldig är, mordplats, mordvapen, motiv, tekniska bevis och ett erkännande.
Att väcka åtal måste finnas sådana bevis att åklagarna räknar med att den misstänkte blir dömd.
Om åtal väcks utan att det finns saklig grund begår åklagarna tjänstefel.
Vad som finns idag mot KJ kan nog helt säkert påstås att det räcker inte för att väcka åtal.

Ser man till var och hur kroppsdelarna påträffades tyder allt på att mordet skedde i en bostad och att det är en transportstyckning och kroppsdelarna har blivit placerad på ställen som skulle misstänkliggöra KJ.

Sett till de diagnoser som forumet utfärdat på KJ skulle det ha varit en hel omöjlighet att han hade kunnat utföra något mord, han skulle omedelbart åkt fast, med massor av bevis omkring sig.
Senast redigerad av Lagro 2013-06-30 kl. 11:58. Anledning: ändrad ord
Citera
2013-06-30, 11:48
Medlem
Vilken dramatik...personligen ser jag främst två scenarior:

jag tror jag att VB och KJ börjat gräla, misshandel uppstod. VB faller av försöker fly, KJ hugger henne med kniv och ör i totalt raseri utbrott. Det svartnar för ögonen och han hugger henne och skändar henne nästan som i trans. Då han vaknar till så ser han vad han gjort, antingen gömmer han henne först eller så styckar han henne, alt ringer ngn som hjälper honom med det. Om detta skett ute eller inne vet jag ej, men troligtvis ute. Han bevakar kring vad polisen vet och MPS, och följer dem noga. Efter en tid vill han att hon ska hittas. Han är halv psykotisk och går upp i allt detta. Troligtvis flyttar han delarna till ödehuset för att de ska hittas. Och han vill vara med och hitta dem, för då kan han ju inte vara skyldig.

Akt 2. Att KJ börjar bli psykotisk, utvecklar schizofreni och detta sker i långsam takt ( grannarna har ju talat om att vederbörande levt i en bubbla)... Ngt utlöser raseri den kvällen och det slår slint. Han torterar och dödar VB och det blir som en krigslek.

Han kan möjligtvis vara gränspsykotisk...möjligen

Har svårt att tro att ngn annan är GM för då skulle de nog ha kommit fram till fler bevis nu. Rikskriminalpolisen är ju dessutom uppkopplas. Möjligen någon som hjälpt till vid styckningen...men har man sett personer med raseri utbrott så vet man vad de kan göra.
Personer med AS kan verka lugna men kan få enorma utbrott.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-06-30 kl. 12:39.
Citera
2013-06-30, 11:50
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify

Men att ens i första läget Slänga kroppsdelarna så nära för andra att hitta är ju korkat om man inte vill åka fast förstås. Nåt som inte stämmer alltså
Citera
2013-06-30, 11:56
Medlem
Mannen såg pressad ut då beskedet om häktningen kom. Han stirrade ner i bordet och nöp fast i bordsskivan med båda händerna.

– Han bedyrar att han är oskyldig. Alla sådana här motgångar är jobbiga för honom, sa Bo Forssberg.

Har han AS är detta extra jobbigt. Även anti social personlighetsstörning. Han kan blå neka därför att han inte anser att han gjort ngt fel, att han verkligen är oskyldig eller att han "fastnat" i att han ska aldrig erkänna ngt utan det är polisen och åklagarens skyldighet att bevisa detta. Det jag känner till om AS ( vilket är mycket, både privat och professionellt) är att har han låst sig vid en sak så är det oerhört svårt att få honom att ändra sig.
Han kan också neka för att han inte minns att han gjorde detta, var psykotisk.
Citera
2013-06-30, 11:59
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Kolla länken om hennes forskning. Marie sysslar inte enbart med antik-DNA, alltså även med New Generation Sequencing som skiljer sig från Sanger Sequencing av DNA. Hon utvecklar mycket känsliga metoder för att detektera några nanogram av DNA vid komplicerade brottsfall.
Nanogrammängder av DNA är rätt mycket, och inga problem alls, så länge allt härrör från samma individ. De tekniker hon beskriver i din länk kan användas för att identifiera minoritetskomponenter i blandat DNA i små absoluta mängder, det är riktigt. Men observera att det hon beskriver här är forskning för att ta fram den typen av protokoll - inte att de redan faktiskt används i den forensiska praxisen. Och när det gäller konventionell LCN-analys - där det handlar om små mängder DNA totalt - behövs inte sådana tekniker, eller DNA-sekvenserande öht. Då räcker det med noggrann PCR-amplifikation. Och om det bara gäller att svara på frågan Finns DNA från personen X närvarande i provet? räcker det rent tekniskt sett med nested PCR, i vart fall om de andra individerna som har lämnat DNA i provet är orelaterade. Men nested PCR kör mig veterliget inte SKL med - bland annat för att man inte kan använda de mikrosatelliter som ingår i konventionell DNA-profilering då. Bara för att en teknik existerar är det inte säkert att den används i forensisk praxis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in