2013-06-26, 10:49
Medlem
saltapinnars avatar
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6875139

En stor rättspsykiatrisk undersökning blir först aktuell då domstolen anser att det finns övertygande bevisning mot den åtalade skriver de.
Citera
2013-06-26, 10:49
Medlem
ME077s avatar
Tror ni att polisen verkligen misstänker fler gm/inblandade, eller tror ni att de inte vågar chansa på att fler inte är inblandade? (Med tanke på deras uttalanden som kan tydas på båda sätten).
Citera
2013-06-26, 10:53
Medlem
Då har jag gått igenom bilderna så gott jag har kunnat utan att kunna zooma.Tack till Q för zoomen på bilden.
Det finns ingen spade wse med på nån av bilderna,vad har dom fyllt sandsäckarna med(om det nu är sand)?
Kan någon hitta bilder där soft-airarna från Boden med omnejd fyller sandsäckar? Det vore intressant att se vad dom använder..

Har någon noterat bild.90 och den gula plastpåsen? för att travestera en gul påse tidigare i tråden.
Citera
2013-06-26, 10:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6875139

En stor rättspsykiatrisk undersökning blir först aktuell då domstolen anser att det finns övertygande bevisning mot den åtalade skriver de.

Finns ju ingen anledning att göra det nu innan man i en förhandling konstaterat att MT är skyldig, handlar ju om påföljden.

Och erkänner han nu så är det ju bra i trovärdighetsfrågan.
Citera
2013-06-26, 10:56
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
För en förstagångskriminell är det inte uppenbart korkat att lägga kroppen vid en väg. Om hem inte förekommer i dna register så finns det ingen koppling, dessutom går det snabbt att dumpa nära väg, mindre exponeringstid. Går inte att jämföra de här två brotten, TA hade väl ingen koppling till offret?

Nej inte vad man vet iaf. Lite exponering? Då ska man väl definitivt inte åka efter europaväg 10 i 7-8mil med en död person i bilen/släpet och riskera att bli stoppat av polis eller någon bekant som undrar vart man är på väg. Att sen lämna ett lik vid en stenåldersboplats är väl inte så smart? Är som gjort att någon ska köra in efter vägen även om det är sent på kvällen. Hade Alld*n valt att åka in på en skogsväg och dumpa liket i någon av de många bottenlösa myrarna eller gruvhålen som finns runt området så hade naturen skött sitt.

KJ har ju konkat omkring en hel del med kroppsdelarna och i likhet med Alld*n troligtvis vid mer än ett tillfälle också. Som personer påminner TA och KJ en del om varandra. Inte på något sätt identiska, men vissa gemensamma drag har de.
Citera
2013-06-26, 10:58
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturnatten
Satanism som företeelse kan inte anses som varande ett friskt tänkande eller beteende.

'Satan' förekommer i den kristna bibelns berättelser. Det hebreiska ordet 'satan' betyder 'åklagare' och den rollen spelar Satan i bibelns berättelser. Satanism i modern tappning kan i mångt och mycket liknas vid en motkultur som några få - främst ungdomar - utforskar. Vad är sjukt eller friskt i de redan etablerade religionerna, därom kan man tvista?
Citera
2013-06-26, 10:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Tror ni att polisen verkligen misstänker fler gm/inblandade, eller tror ni att de inte vågar chansa på att fler inte är inblandade? (Med tanke på deras uttalanden som kan tydas på båda sätten).

Jag tror inte att polisen misstänker fler personer, inte ens på graden, kan misstänkas. Tyvärr tror jag att polisen inte ens tittar på alternativa GM, man har bestämt sig för att KJ är rätt man. De har ju mer att gå på än vad vi har. Men om det inte räcker hamnar man i ett läge där alternativ bör utredas.
Citera
2013-06-26, 10:59
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077

Jag har iaf uppfattat det som så....
Men min tanke är att han gjort detta själv
Citera
2013-06-26, 10:59
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
Då har jag gått igenom bilderna så gott jag har kunnat utan att kunna zooma.Tack till Q för zoomen på bilden.
Det finns ingen spade wse med på nån av bilderna,vad har dom fyllt sandsäckarna med(om det nu är sand)?
Kan någon hitta bilder där soft-airarna från Boden med omnejd fyller sandsäckar? Det vore intressant att se vad dom använder..

Har någon noterat bild.90 och den gula plastpåsen? för att travestera en gul påse tidigare i tråden.

Vet inte om du kollat på denna sida också? Finns lite mer bilder och skriverier här. Det är från denna sida länken med bilderna kommer från. På sidan 3 finns länken.

http://airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?t=6061

Sen tror jag att de köper sina prylar från Armyshopen. Kolla även på deras sida.
Senast redigerad av highfive 2013-06-26 kl. 11:03. Anledning: Kanske bra om jag tar med länken också....
Citera
2013-06-26, 11:01
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns ju ingen anledning att göra det nu innan man i en förhandling konstaterat att MT är skyldig, handlar ju om påföljden.

Och erkänner han nu så är det ju bra i trovärdighetsfrågan.

Då kan det alltså dröja ett tag innan dom beslutar det,för erkänner tror jag aldrig han kommer att göra
Citera
2013-06-26, 11:08
Medlem
highfives avatar
Här skrivs det om spadar av olika sorter som verkar förekomma inom airsoft i Sverige.

http://airsoftsverige.com/forum/search.php?keywords=spade&terms=all&author=&sc=1&s f=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=S% C3%B6k
Citera
2013-06-26, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
'Satan' förekommer i den kristna bibelns berättelser. Det hebreiska ordet 'satan' betyder 'åklagare' och den rollen spelar Satan i bibelns berättelser. Satanism i modern tappning kan i mångt och mycket liknas vid en motkultur som några få - främst ungdomar - utforskar. Vad är sjukt eller friskt i de redan etablerade religionerna, därom kan man tvista?
Avsåg naturligtvis satanismen i dess utförandeform.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in