2013-06-30, 03:25
Medlem
-.VindictivE.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomski
8-0 i målskillnad för oss dom två senaste bortamatcherna. Sjuklig "tur" och vi har inget i toppen att göra. Vad är din analys av oss nu?

96e min...på tal om "tur".

Blomski, 8-0 på de 2 senaste bortamatcherna är ju alldeles strålande. Stundtals spelar ni oerhört fin fotboll och har antagligen de snabbaste omställningarna i superettan, mycket imponerande när det fungerar. Jag har tidigare skrivit att jag har vänner som håller på fff och ibland tar (hat)känslorna över, men jag hoppas du förstår att det är lite med glimten i ögat jag skriver lite provocerande, en tabell ljuger sällan, och just nu är ni näst bäst i superettan, det går ju inte att komma ifrån. Vad gäller det jag skrev om att ni haft tur, så har ni det i vissa matcher, men det har vi med, Brage också, j-södra, Örebro, Ängelholm har också haft tur, och otur, det jämnar nog ut sig.

Grattis till en bra vårsäsong, ni har skaffat er ett bra utgångsläge inför hösten, även om ni, precis som oss har ett par tuffa bortamatcher att vinna innan serien spelats klart.

Ja, 3-2 i 90+6 är en fantastisk känsla, speciellt eftersom vi inte förtjänade att vinna!!!

FORZA GIFFERS
Citera
2013-06-30, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -.VindictivE.-
Blomski, 8-0 på de 2 senaste bortamatcherna är ju alldeles strålande. Stundtals spelar ni oerhört fin fotboll och har antagligen de snabbaste omställningarna i superettan, mycket imponerande när det fungerar. Jag har tidigare skrivit att jag har vänner som håller på fff och ibland tar (hat)känslorna över, men jag hoppas du förstår att det är lite med glimten i ögat jag skriver lite provocerande, en tabell ljuger sällan, och just nu är ni näst bäst i superettan, det går ju inte att komma ifrån. Vad gäller det jag skrev om att ni haft tur, så har ni det i vissa matcher, men det har vi med, Brage också, j-södra, Örebro, Ängelholm har också haft tur, och otur, det jämnar nog ut sig.

Grattis till en bra vårsäsong, ni har skaffat er ett bra utgångsläge inför hösten, även om ni, precis som oss har ett par tuffa bortamatcher att vinna innan serien spelats klart.

Ja, 3-2 i 90+6 är en fantastisk känsla, speciellt eftersom vi inte förtjänade att vinna!!!

FORZA GIFFERS

Jo, man är nöjd och glad så länge laget levererar, inte ofta vi är med i toppen men ibland så.
Visst, vi har både gais, ösk och matchen emot er på bortaplan. Men roliga utmaningar!
Ser fram emot hösten och det kommer att bli jämnt, mycket jämnt om andraplatsen och kvalplatsen.
Kan inte se att ösk dippar faktiskt.
Citera
2013-06-30, 08:49
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliveceps
Sluta deppa mannen, ni är top 20 i Sverige.
23a just nu så det känns som du övervärderar. Sen spelar det kanske inte så stor roll om man är sjua, eller 23a i det seriesystem som inte ens är topp-20 i Europa :-)
Citera
2013-06-30, 08:59
Medlem
Otto Flicks avatar
Jag undrar hur många i Hammarby som håller god allsvensk klass i dagens trupp. Kennedy givetvis och Hopf antar jag. Finns de fler?

I Örebro finns Jansson, Berisha, Wikström, Yasin och Atashkadeh som jag skulle vara nöjd med att se i en allsvensk elva. Sen finns det några till som skulle kunna vara med i en allsvensk trupp (t.ex. Saeid, Holmberg, Hasani, Haginge, Nkili). Men det är rätt uppenbart att det måste värvas rätt mycket för att undvika att bli ett jojolag.
Citera
2013-06-30, 10:46
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Jag undrar hur många i Hammarby som håller god allsvensk klass i dagens trupp. Kennedy givetvis och Hopf antar jag. Finns de fler?

I Örebro finns Jansson, Berisha, Wikström, Yasin och Atashkadeh som jag skulle vara nöjd med att se i en allsvensk elva. Sen finns det några till som skulle kunna vara med i en allsvensk trupp (t.ex. Saeid, Holmberg, Hasani, Haginge, Nkili). Men det är rätt uppenbart att det måste värvas rätt mycket för att undvika att bli ett jojolag.
Hopf är överskattad, han är medel i sugerettan. Har sett många målvakter som vida överglänser honom de senaste åren. Max och Guldborg tror jag håller måttet.
Citera
2013-06-30, 11:00
Medlem
Pruttkungens avatar
Citat:

Jag är tveksam till om Wikström verkligen håller för allsvenskan med sina träfötter och väldigt långsamma tillvägagångssätt, får hoppas att Axén slänger iväg ett sms till Bertin Zé om han nu är aktiv ännu.

Det gick ju bra när Almebäck fixade allting själv likt självaste Mellberg (alla minns väl hur vikingen i alla år fått fixa allt själv då Micke Nilsson, Lustig, Majstorovic och Granqvist (fler?) i omgångar klantat sig ) och Wikström bara behövde nicka undan alla inlägg, är tveksam till om Berisha kommer att räcka till om det ser ut så. Dessutom får han väl jobba hårt för att täcka upp de luckor Haginge inte lyckats täppa till sen Anttonen lämnat.
Citera
2013-06-30, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
23a just nu så det känns som du övervärderar. Sen spelar det kanske inte så stor roll om man är sjua, eller 23a i det seriesystem som inte ens är topp-20 i Europa :-)

Sann bajenmentalitet. Spelar ingen roll om man är närmre bottenstrecket i superettan eller guldfavorit i Allsvenskan.
Citera
2013-06-30, 11:37
Medlem
nomadics avatar
Seg dag igår blev det, hade ju faktiskt varit skönt om iaf någon konkurrent tappat poäng. Men men... hade man inför säsongen fått erbjudandet att leda serien med fyra pinnar vid sommaruppehållet så hade man ju inte varit sen med att nappa på det.

Dock oroväckande att, som jag har tjatat om härinne 42 gånger, vi faktiskt i de flesta matcher spelar ganska torftig och dålig fotboll. Det borde egentligen inte kunna räcka säsongen ut med att förlita sig på att vi till slut avgör matcherna genom vår tyngd. Det kan ju även bli lite problem i anfallsbesättningen om AIK ändå skulle plocka hem Crespo samtidigt som Atashkadeh skulle fortsätta gå skadad, då står vi där med Hasani/Samuelsson som knappast kompletterar varandra med sin ovilja att gå på djupet. Man undviker ju helst att Astvald ska behöva gå in och spela någon viktigare roll i anfallsbesättningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Pruttkungen
Jag är tveksam till om Wikström verkligen håller för allsvenskan med sina träfötter och väldigt långsamma tillvägagångssätt, får hoppas att Axén slänger iväg ett sms till Bertin Zé om han nu är aktiv ännu.

Det gick ju bra när Almebäck fixade allting själv likt självaste Mellberg (alla minns väl hur vikingen i alla år fått fixa allt själv då Micke Nilsson, Lustig, Majstorovic och Granqvist (fler?) i omgångar klantat sig ) och Wikström bara behövde nicka undan alla inlägg, är tveksam till om Berisha kommer att räcka till om det ser ut så. Dessutom får han väl jobba hårt för att täcka upp de luckor Haginge inte lyckats täppa till sen Anttonen lämnat.

Att Almebäck skulle ha "fixat allt själv" är ju nonsens! Styrkan med Wikström/Almebäck var ju just att de kompletterade varandra perfekt, det Mike hade i benen hade Wiken i huvudet (och jag menar då inte att bara nicka undan inlägg som du antydde på) vilket gjorde dem lika beroende av varandra.

EDIT: https://twitter.com/KamaraCrespo Då verkar det tyvärr vara klart att han lämnar laget nu.
Senast redigerad av nomadic 2013-06-30 kl. 11:43.
Citera
2013-06-30, 11:42
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Kanske dags att rikta mer energi på sin egen klubb?

Ja herregud, att några randoms snackar om att defenda är absolut det som gör att laget inte levererar just nu, grym slutsats, gårdarlogik på hög nivå.
Citera
2013-06-30, 12:37
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliveceps
Sann bajenmentalitet. Spelar ingen roll om man är närmre bottenstrecket i superettan eller guldfavorit i Allsvenskan.
Nu pratade vi om att harva i mitten av Europas 23e liga mot att ligga i mitten av sugerettan, men gissar att ni skåningar har en annan syn som är favoriter varje år.
Citera
2013-06-30, 15:34
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
EDIT: https://twitter.com/KamaraCrespo Då verkar det tyvärr vara klart att han lämnar laget nu.

Inte bra för ÖSK. Samuelsson och Hasani funkar inte tillsammans och djupledslöpande Atashkadeh är ju ständigt på skadelistan. Skulle gissa att Ljung & Co försöker hitta en snabb anfallare som kan sticka på Hasanis skarvningar (jag är ingen fan av Samuelsson eller Astvald). Om ekonomiskt utrymme finns bör någon lånas eller värvas under sommarfönstret. Vad tror ni andra svartvita supportrar?
Citera
2013-06-30, 18:34
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Inte bra för ÖSK. Samuelsson och Hasani funkar inte tillsammans och djupledslöpande Atashkadeh är ju ständigt på skadelistan. Skulle gissa att Ljung & Co försöker hitta en snabb anfallare som kan sticka på Hasanis skarvningar (jag är ingen fan av Samuelsson eller Astvald). Om ekonomiskt utrymme finns bör någon lånas eller värvas under sommarfönstret. Vad tror ni andra svartvita supportrar?
Jodå, det måste in nån nu, gärna ett fysikmonster i samma klass som Crespo men det kan man väl bara se sig om i stjärnorna efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in