2013-06-29, 11:15
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuppruskarn
PETA gnällde ju på BF3 för att på en bana sticker spelarens karaktär med kniv ihjäl en råtta.
Förstå vilket ramaskri det säkerligen kommer bli nu när man förmodligen kommer kunna skjuta och köra ihjäl en hel drös med oskyldiga små djur.

Inte för att det är första gången man kan slakta värnlösa djur i ett spel, men you get the point

Personligen tycker jag det är larvigt kul att köra på folk i GTA IV. Den inneboende djurplågaren i mig kommer säkert ha jäkligt kul med att bumpa in i några ouppmärksamma, idisslande kor!

Jag instämmer, jag kommer förmodligen spendera något enormt mycket tid på att bara köra på kossor och andra djur. Fysiken i IV var ju en av det roligare sakerna som gjorde spelet så bra. Det lär ju bara bli bättre i V.
2013-06-29, 11:49
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
18 djurarter har blivit bekräftade.

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=554091&hl=animals

Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Jag instämmer, jag kommer förmodligen spendera något enormt mycket tid på att bara köra på kossor och andra djur. Fysiken i IV var ju en av det roligare sakerna som gjorde spelet så bra. Det lär ju bara bli bättre i V.

Jag är mycket mer nyfiken med att krocka i ett djur med en cykel i 40 blås. Den fysiken längtar jag efter att se.
2013-06-29, 12:14
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
18 djurarter har blivit bekräftade.

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=554091&hl=animals

Hoppas vissa av djuren kan ta sig in i staden och sätta skräck i folket!
Skulle vara sjukt kul med djur som sprang över motorvägen i rusningstrafiken och blev påkörda, åt upp folk på gatorna, stormade fik och diverse butiker.
2013-06-29, 13:50
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
Jag är mycket mer nyfiken med att krocka i ett djur med en cykel i 40 blås. Den fysiken längtar jag efter att se.

Haren såg för jävla ful ut,hoppas inte den kommer se ut sådär
2013-06-29, 14:40
Medlem
Jag vill gå in i en kohage och ge en ko spö med mina händer bara för att jag kan hatade att alla var på en på RDR när man anföll något djur.
2013-06-29, 15:03
Medlem
Reggaemans avatar
Spelade nyss lite TBOGT (PS3) och märkte ett par saker som jag skulle vilja fanns med i Gta V alt förbättras i Gta V (Dessa saker har säkert nämnts förut men skriver ner det ändå)

- Att vandra framför polisen med ett ett stort automatvapen ute ger ingen som helst reaktion, polisen gör ingenting, hade velat att de reagerade helt enkelt

- Ficklampa skulle jag vilja att det finns med i Gta V, ficklampor fastmonterade på vapen är bekräftat (syns i en trailer) men hade velat ha en vanlig som man kan hålla i handen, inget jätteviktigt men det hade vart kul då det blir lite mer spännande att vandra omkring i mörka områden då

- Motorcykelfysiken är extremt sladdrig, inget jag har lagt märket till förut men vissa gånger så slirar motorcyklarna så mycket att man knappt kan köra vilket är sjukt störande.
Bättre grepp på motorcyklarna helt enkelt.

- Detta vet jag har nämnts förut men tar upp det iallafall, att polisen direkt riktar vapen mot en så fort man gjort något olagligt vilket är ganska fult och så fort man gör motstånd så blir det halvt krig då alla poliser skjuter på en tills man är död.

Hade hellre sett att poliserna till en början snackar med en, lyder man inte så tar de till tasers.
Skulle det sen visa sig att man väljer att ta till vapen så borde det inte vara förrän då som poliserna själva börjar försvara sig med vapen.

- Man kan inte själv välja när man ska ladda om sitt vapen, vapnet laddar om sig själv när magasinet är slut vilket jag kan tycka är störande, jag gillar att kunna ladda om mitt vapen när jag själv känner för det, en knapptryckning för att ladda om sitt vapen vill jag se i Gta V.

- Fallskärmshoppningen i Gta IV är extremt stel, till och med fallskärmshoppningen i Gta San Andreas var bättre
Man glidflyger extremt snabbt, reaktionerna är alldeles för snabba och allt är bara stelt och fult, mer känsla och mer realistiska rörelser i fallskärmshoppningen i Gta V tack.

---------------------------------------------

Det var väl det jag kunde komma på för tillfället, det finns en massa småsaker till så som att poliser inte borde reagera om man skjuter på helt ödsliga platser eller att man borde kunna gömma sig utan att polisen vet exakt vart man är hela tiden men det behöver vi inte ta upp då det redan har diskuterats flertalet gånger.
Senast redigerad av Reggaeman 2013-06-29 kl. 15:09.
2013-06-29, 15:16
Medlem
ItsNeverLupuss avatar
Hoppas att inte djuren är lika over-powered som i RDR, i alla fall pumorna.
2013-06-29, 16:03
Medlem
tuppruskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
- Man kan inte själv välja när man ska ladda om sitt vapen, vapnet laddar om sig själv när magasinet är slut vilket jag kan tycka är störande, jag gillar att kunna ladda om mitt vapen när jag själv känner för det, en knapptryckning för att ladda om sitt vapen vill jag se i Gta V.
Fast det går att göra redan nu O_o
Visserligen har jag bara kört GTA IV på PC, men visst fan måste man kunna göra mid-reloads på konsol?
2013-06-29, 16:12
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:

Det kan man visst det serru! Håll in knappen för att sikta och tryck på cirkel på ps3 eller B på 360. Är inte helt hundra på knappkombinationen dock, kanske är en av de andra knapparna.
2013-06-29, 18:24
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Jag vill gå in i en kohage och ge en ko spö med mina händer bara för att jag kan hatade att alla var på en på RDR när man anföll något djur.

Jupp, misshandla djur verkar vara en klockren grej! Kanske man kan slakta kossorna och steka köttet! Verkar troligt!
2013-06-29, 18:34
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Det kan man visst det serru! Håll in knappen för att sikta och tryck på cirkel på ps3 eller B på 360. Är inte helt hundra på knappkombinationen dock, kanske är en av de andra knapparna.

Se där!

Måste ha glömt bort det då haha, det var ca två år sen jag spelade Gta IV sist (förutom idag då)

Thanks
2013-06-29, 18:41
Medlem
albrt99s avatar
Citat:
Det var väl det jag kunde komma på för tillfället, det finns en massa småsaker till så som att poliser inte borde reagera om man skjuter på helt ödsliga platser eller att man borde kunna gömma sig utan att polisen vet exakt vart man är hela tiden men det behöver vi inte ta upp då det redan har diskuterats flertalet gånger.

"They make the police encounters sound better, too. In this new game, we can still try to escape the circular zone that flashes on the mini-map when cops come after our malcontent protagonist(s). But, this time, we'll be able to try to hide inside that alarm radius, if we'd like. The cops will use a line-of-sight system, so they won't just magically know where you are. If they have a helicopter in the sky, they'll be able to see plenty. And you'll see them use hand signals to communicate what they're doing." - Kotaku

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in