2013-06-28, 11:28
Medlem
3TTONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
I mitten? Laget du beskrev ovan slåss om #1 pick. Säkert tanken också, nästa års draft är fet.

I mitten var fel ordval. I mitten av botten, kanske. Där vill man inte fastna. Jag hoppas att du har rätt, men jag tvekar lite.
2013-06-28, 12:06
Medlem
DropoutBears avatar
Synd att jag inte har kommit in i college basketen än, känner mig alltid lika ovetande under varje draft. Hoppas den här tråden hålls igång under off season med rykten osv. Bla diskuteras det ju att Deng ska tradeas från Chicago...
2013-06-28, 14:26
Medlem
Dwades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Synd att jag inte har kommit in i college basketen än, känner mig alltid lika ovetande under varje draft. Hoppas den här tråden hålls igång under off season med rykten osv. Bla diskuteras det ju att Deng ska tradeas från Chicago...

http://www.youtube.com/user/DraftExpress

Rekommenderar den kanalen för att få en bra överblick över spelarna som ska eller nu i detta fallet har blivit draftade.
2013-06-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3TTON
http://pixel.nymag.com/imgs/daily/sports/2011/04/12/12_celtics.o.jpg/a_560x375.jpg

Fy fan vilken tung dag. Oundvikligt och minst sagt nödvändigt men fortfarande lika tungt. Kommer inte kunna se KG och PP i de svarta tröjorna. Det bara går inte. Av laget 2008 är det bara Rondo kvar, och oavsett hur mycket jag gillar Rondo på golvet så är jag väldigt osäker på honom och att han ska leda laget, på riktigt nu. Bara man inte fastnar i mitten av EC nu och sitter fast där i flera år...

S
Rondo
Bradley
Green
Sullinger
Melo/Wilcox/???

B
Lee
Crawford
Williams
Bass
Osv...

Skrämmer inte många...

Edit: Sedan ska jag ju lägga till Humphries, Evans, Wallace, Bogans, Shengelia & Joseph, men allt sånt får tas när man vet exakt vilka som kommer och vilka som stannar.

MElo suger, hoppas de startar Kelly

Det jag tycker kommer vara kul är att see Green och Rondo bli 1st/2nd option jag tror lätt att Green bryter ut till en all star i år minst 19-20ppg.

Men laget kommer inte vara i närheten av playoffs tror jag.
2013-06-28, 16:18
Medlem
TKD_1337s avatar
Jeff Goodman diskuterar Rondos personlighet:

Citat:
Goodman has followed Rondo's career since he was at Oak Hill Academy and been in touch with all of his past coaches.

Here's what he had to say about Rondo:

"He's a loner, he challenges authority, he's kind of a downer, he's not a positive guy. Every time you walked into the locker room it looked like players didn't want to be around with him or converse with him"

http://www.insidehoops.com/forum/showthread.php?t=305771

Vidare så säger han att den enda spelaren som Rondo har haft en bra relation med är Perkins.

http://audio.weei.com/a/76986720/espn-s-jeff-goodman-if-rondo-is-the-new-celtics-leader-they-re-in-major-trouble.htm

Dan Le Batard:s rant efter finalen mot Spurs: http://www.youtube.com/watch?v=BQkyxNNNefg. "Joel Anthony has as many rings as Wilt Chamberlain", "San Antonio is the fastest growing city in the U.S., but it is only because of Boris Diaw"...
Senast redigerad av TKD_1337 2013-06-28 kl. 17:14.
2013-06-29, 09:13
Medlem
Xunders avatar
Alla som tror att Nets kommer kunna slå Heat nu, jag är inte så säker på det. Varför? Jo, för varken KG eller Lopez är två big men som gillar att fajtas och bråka down low liknande så Roy Hibbert spelar. Utan, både KG och Lopez föredrar ta mid-range jumpers, liknande så Bosh spelar. Detta spelar Heat rakt i händerna, då dom brukar ha det mycket enklare mot lag som inte har en big men som är down low och fajtas (just den anledningen till varför OKC har haft det så svårt mot Heat).

Jag tror Nets lag kommer bli bra, ganska till och med gå så långt som ECF (väldigt stort kanske då jag fortfarande tar ett Bulls med Rose och Pacers med Granger före). Men, Heat slår dom inte däremot!

Lär ju inte bli några roliga säsonger för Celtics fans nu. Men men, dom lär komma tillbaka någon dag! Ska bli roligt att se hur Rondo hantera detta dock, med sitt temperament. Tror inte han pallar med att förlora allt för mycket
2013-06-29, 10:33
Medlem
Oranginas avatar
Wiggins kommer gå som etta till Boston, ni vet var ni hörde det först..
2013-06-29, 12:11
Medlem
Dwades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Wiggins kommer gå som etta till Boston, ni vet var ni hörde det först..

Alltså hur vet man vilka lag som kan lottas till att få 1st pick? hur funkar det där?
2013-06-29, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dwade
Alltså hur vet man vilka lag som kan lottas till att få 1st pick? hur funkar det där?

Det vet man inte än, laget som kommer sist i NBA näst säsong har störst chans att få första picket, men som sagt lottas det bland bottenlagen.
2013-06-29, 12:48
Medlem
SalamiSlams avatar
Någon som har koll på vilka draftval det var Orlando fick i Howard-traden?
2013-06-29, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xunder
Alla som tror att Nets kommer kunna slå Heat nu, jag är inte så säker på det. Varför? Jo, för varken KG eller Lopez är två big men som gillar att fajtas och bråka down low liknande så Roy Hibbert spelar. Utan, både KG och Lopez föredrar ta mid-range jumpers, liknande så Bosh spelar. Detta spelar Heat rakt i händerna, då dom brukar ha det mycket enklare mot lag som inte har en big men som är down low och fajtas (just den anledningen till varför OKC har haft det så svårt mot Heat).

Jag tror Nets lag kommer bli bra, ganska till och med gå så långt som ECF (väldigt stort kanske då jag fortfarande tar ett Bulls med Rose och Pacers med Granger före). Men, Heat slår dom inte däremot!

Lär ju inte bli några roliga säsonger för Celtics fans nu. Men men, dom lär komma tillbaka någon dag! Ska bli roligt att se hur Rondo hantera detta dock, med sitt temperament. Tror inte han pallar med att förlora allt för mycket

Brook Lopez är en av de bästa offensiva returtagarna i ligan enligt mig nog ingen bättre offensiv center än honom, han är tjugioelva gånger bättre än Roy Hibbert downlow. Och KG är fortfarande en otrolig help defender om han spelar mindre minuter.

Jag tror de kan ge mer problem om KG kan hålla sig halvfrisk.

Citat:
Ursprungligen postat av Fraodi
Brukar ni köra NBA fantasyliga?

Isånafall är jag på till nästa säsong ;D

Sobofield satsade på en förra året men vi fick aldrig ihop tillräckligt många medlemmar.

Ehhh om inte Sobofield är intresserad tar jag gärna emot anmälningar, PM så får jag se om vi får ihop tillräckligt många.

Citat:
Ursprungligen postat av SalamiSlam
Någon som har koll på vilka draftval det var Orlando fick i Howard-traden?

Dwight valdes etta och Magic hade förstavalet
Senast redigerad av MockDraft 2013-06-29 kl. 18:23.
2013-06-29, 18:25
Medlem
SalamiSlams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Dwight valdes etta och Magic hade förstavalet
Tror nog du missförstod min fråga lite.

Det jag undrar är alltså när Orlando skickade Dwight till Lakers och Bynum gick till 76ers och Vucevic till Magic bl.a så fick Orlando draftval utöver det, någon som har koll på vilka det var?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in