2013-03-23, 18:07
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Min heavy som varit med sedan första början dog också Typ 25 missions och 60 kills eller något. Som tur var så "buggade" spelet ur och jag "var tvungen" att stänga av det och så "råkade" det återgå till en tidpunkt innan han dog.
Så du fuskade.
Det är chill, ibland måste man böja lite på tid och rymd när ens favoriter dör.
Citera
2013-03-23, 21:26
Medlem
Jag har en version av det här spelet jag inte använder. Är det lagligt att sälja den på flashback eller måste jag gå vidare till tradera/blocket?
Citera
2013-03-23, 21:28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Läs regel 1.01
Citera
2013-03-24, 23:42
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Så du fuskade.
Det är chill, ibland måste man böja lite på tid och rymd när ens favoriter dör.

Till mitt försvar så hade spelet buggat sig i samma runda. Jag hade skjutit en raket på några mutons och sedan stannade spelet, d.v.s. de slutade röra sig och jag kunde inte göra något.

Men ja, första spelomgången, normal och ironman. Sex länder har dragit sig ur och ekonomin är i botten. Jag vinner i princip varje strid med max en förlorad soldat (oftast ingen) och har börjat utveckla psykiska krafter till några stycken. Tips på hur man kan fortsätta?
Citera
2013-03-25, 20:04
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Till mitt försvar så hade spelet buggat sig i samma runda. Jag hade skjutit en raket på några mutons och sedan stannade spelet, d.v.s. de slutade röra sig och jag kunde inte göra något.

Men ja, första spelomgången, normal och ironman. Sex länder har dragit sig ur och ekonomin är i botten. Jag vinner i princip varje strid med max en förlorad soldat (oftast ingen) och har börjat utveckla psykiska krafter till några stycken. Tips på hur man kan fortsätta?
Är du så långt fram att du har börjat leta efter "the gift" så är det ju bara till att köra vidare och försöka klara spelet, annars så får du lite generella tips.

Välj alltid det abduction mission som ger engineers i reward (om du inte absolut måste rädda en viss nation). Kunna bygga fler satelite uplinks är så mycket viktigare än att forska lite snabbare.
Bry dig inte om doktorns gnäll om att inte använda explosioner för att ha ihjäl fienden. Visst, du förlorar lite weapon fragments på det, men det är helt värdelöst att behöva ersätta soldater.
Spar alien base assault-uppdraget så länge som du bara kan. Det sänker dessutom all panik med 4.
Citera
2013-05-16, 16:29
Medlem
Oj jag hade verkligen missat att det hade släppts ett nytt XCOM-lir. Testade demon som fanns på Steam sen blev det ett litet spontanköp. Mycket nöjd än så länge , har visserligen bara börjat. Vad innebär "Ironman" när man väljer svårighetsgrad egentligen? Hur är spelet i multiplayer förresten? Många som lirar?
Citera
2013-05-16, 16:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Vad innebär "Ironman" när man väljer svårighetsgrad egentligen?
Att du bara har en enda sparfil så går något åt helvete kan du inte gå tillbaka till en tidigare sparfil för, du har bara 1 enda.
Citera
2013-05-17, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Att du bara har en enda sparfil så går något åt helvete kan du inte gå tillbaka till en tidigare sparfil för, du har bara 1 enda.
Okej det låter lite väl marigt eftersom jag tabbar mig rätt mycket nu i början. Får spela igenom det på normal svårighetsgrad först och testa Ironman vid ett senare tillfälle.
Citera
2013-05-18, 08:55
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Okej det låter lite väl marigt eftersom jag tabbar mig rätt mycket nu i början. Får spela igenom det på normal svårighetsgrad först och testa Ironman vid ett senare tillfälle.
Ironman är roligt och stundtals sjukt nervigt, du bryr dig om dina soldater på ett helt annat sätt när räddningen för dina soldater inte finns en inladdning bort
Citera
2013-05-23, 22:40
Medlem
Eyedols avatar
Klarade precis spelet nu. Besviken på slutsekvensen... fast de kanske är extended slut på högre svårigheter?
Citera
2013-05-27, 15:58
Medlem
DrottningSilvias avatar
Ett riktigt bra spel i en kul genre. Jag är lite av turn-based fetischist och precis så här ska det se ut. Finns en del schyysta mods dessutom. Variationen i miljöerna kunde dock vara större och fler specialmissions vore najs. Menmen:

4,5 av 5 Vetefält från drottningen
Citera
2013-06-29, 12:18
Medlem
Paer86s avatar
Har hört att spelet var väldigt buggigt vid släpp. Hur är det nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in