Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Till mitt försvar så hade spelet buggat sig i samma runda. Jag hade skjutit en raket på några mutons och sedan stannade spelet, d.v.s. de slutade röra sig och jag kunde inte göra något.
Men ja, första spelomgången, normal och ironman. Sex länder har dragit sig ur och ekonomin är i botten. Jag vinner i princip varje strid med max en förlorad soldat (oftast ingen) och har börjat utveckla psykiska krafter till några stycken. Tips på hur man kan fortsätta?

Är du så långt fram att du har börjat leta efter "the gift" så är det ju bara till att köra vidare och försöka klara spelet, annars så får du lite generella tips.
Välj alltid det abduction mission som ger engineers i reward (om du inte absolut måste rädda en viss nation). Kunna bygga fler satelite uplinks är så mycket viktigare än att forska lite snabbare.
Bry dig inte om doktorns gnäll om att inte använda explosioner för att ha ihjäl fienden. Visst, du förlorar lite weapon fragments på det, men det är helt värdelöst att behöva ersätta soldater.
Spar alien base assault-uppdraget så länge som du bara kan. Det sänker dessutom all panik med 4.