2012-12-05, 10:00
Medlem
Zinzoos avatar
Hur svårt är spelet att lära sig i för dom som är nybörjare i Strategi-genren?
Citera
2012-12-05, 18:48
Medlem
Benmaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinzoo

Hur lätt som helst att sätta sig in i. Orginalet från 1993 var rätt svårt att sätta sig in i vill jag dock minnas, men kan ha berott på att jag var 10 år när det begav sig.
Citera
2012-12-05, 19:20
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinzoo

Väldigt lätt. Du kommer att dö ofta, men du kommer att lära dig snabbt. Du behöver inte ha snabba reflexer, bara kapacitet att lugnt och sansat gå igenom de alternativ som ges beroende på situation.
Citera
2013-01-07, 08:00
Medlem
SchmiDt-s avatar
köpte xcom igår på steam rean och såg att det var över 11.000+ aktiva spelare på PC.

Någon som vet hur ranked matches är i spelet? få matcher under 5 min ?
Citera
2013-01-07, 12:31
Medlem
dethalvabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchmiDt-
köpte xcom igår på steam rean och såg att det var över 11.000+ aktiva spelare på PC.

Någon som vet hur ranked matches är i spelet? få matcher under 5 min ?

mp är helbuggigt.
Citera
2013-01-08, 11:42
Medlem
SchmiDt-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dethalvabarnet
mp är helbuggigt.

Testade MP igår, var riktigt kul, men var buggit med systemet, typ när jag köade hittade jag matcher direkt, men sen helt plötsligt stog det att jag inte hittade några matcher att det var något fel på internet osv.

Hoppas dom fixar Mulitplayer snart verkar riktigt lovande! Spelet är helt klart värt att köpa! jag fick spelet för bara 280kr så det var riktigt bra. 2012 och 2013's bästa turn based strategi spel!
Citera
2013-01-08, 11:45
Medlem
SchmiDt-s avatar
Någon som vet om det är värt att skaffa XCOM: Enemy Unknown - Slingshot Pack?
Hur många missions får man? Vad får man ut av det? Nya gubbar osv? Har inte kollat upp det?

Gör det något för multiplayer eller bara singel player?
Citera
2013-01-08, 11:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Slingshot brings the following new content:

3 new council missions, and corresponding new maps tied to those council missions. Divert an alien ship’s course, and do battle in the skies over China (the maps are regional based, so, expect to find a real location feeling);
A new playable squad character with a unique story and voice;
New character customization options;
Missions successful completion unlocks an existing technology only available later in the game.
http://www.spacesector.com/blog/2012/12/xcom-enemy-unknown-slingshot-content-pack-dlc-released/
Citera
2013-02-20, 21:05
Medlem
EdBlakes avatar
Greenmangaming har 60% rea på det här spelet nu. Skriver man in koden GMG20-P4DLK-FKYRS i voucher sen så får man 20% rea till.

Jag köpte spelet för 105:-, känns som om det kan vara värt det.
Citera
2013-02-20, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdBlake
Greenmangaming har 60% rea på det här spelet nu. Skriver man in koden GMG20-P4DLK-FKYRS i voucher sen så får man 20% rea till.

Jag köpte spelet för 105:-, känns som om det kan vara värt det.

Kunde inte heller hålla mig Köpte dock inget dlc, väntar tills de reas ut
Citera
2013-02-26, 20:59
Medlem
patrikgbgs avatar
Jäklar vilket bra spel. I princip en remake på gamla goda UFO: Enemy unknown. Bara lite som saknas från originalet. Men helt klart en värdig uppföljare och absolut det bästa som gjorts sedan det första.

Lite kort dock. Klarade det på två dagar på Classic Ironman. När man väl kom på hur man skall göra så var det inga problem. Saknar även att Aliens bara har en bas. Kommer ihåg att det kändes lite svettigt i originalet när dom satt på 4 baser och skickade ut mer ufon än man hann med.

Men ger det 4/5.

EDIT: Saknar även att landskapen inte är lika random som i orginalet samt att man kunde slåss i öknar, arktis/antarktiskt, sibirien, jungel etc.
Senast redigerad av patrikgbg 2013-02-26 kl. 21:02.
Citera
2013-03-22, 03:15
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Ja jävlar, där dog Elin "Demon" Lundin, supersniper deluxe. 19 missions, 47 kills.
Försökte dräpa en berserkerhora, han överlevde med ett HP och körde sitt mongocharge och satte sig på min lilla ögonsten.

Min heavy som varit med sedan första början dog också Typ 25 missions och 60 kills eller något. Som tur var så "buggade" spelet ur och jag "var tvungen" att stänga av det och så "råkade" det återgå till en tidpunkt innan han dog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in