2014-04-08, 15:51
Medlem
Jag har inga barn heller och vill inte ha. Jag är nöjd med hur mitt liv ser ut. Kan inte heller äta p-piller eller använda något med hormoner i så för mig är det kondom som gäller. Jag tycker det är OK. Jag skulle inte vilja sterilisera mig och behöva gå igenom allt det innebär med att behöva gå igenom klimakteriet mm tror inte din depression skulle bli bättre av det heller snarare tvärtom. Vill du inte ha barn eller tror du att du inte skulle klara det med din diagnos? Känner en tjej som åt antidep. hela graviditeten utan problem.
Citera
2014-04-08, 16:07
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammanmu
Jag har inga barn heller och vill inte ha. Jag är nöjd med hur mitt liv ser ut. Kan inte heller äta p-piller eller använda något med hormoner i så för mig är det kondom som gäller. Jag tycker det är OK. Jag skulle inte vilja sterilisera mig och behöva gå igenom allt det innebär med att behöva gå igenom klimakteriet mm tror inte din depression skulle bli bättre av det heller snarare tvärtom. Vill du inte ha barn eller tror du att du inte skulle klara det med din diagnos? Känner en tjej som åt antidep. hela graviditeten utan problem.
En sterilisering innebär INTE ett tidigt klimakterium, varifrån har du fått det?

Man har ägglossning och mens som vanligt, men ägget når inte fram till livmodern och spermierna inte till ägget - eftersom den kanalen stängs.
I övrigt fungerar kroppen som på vilken kvinna som helst.

Du måste skilja på kastrering och sterilisering

http://www.1177.se/Stockholm/Tema/Sex-och-relationer/Preventivmetoder/Sterilisering/

http://www.ne.se/kastrering
Citera
2014-04-08, 22:05
Bannlyst
Varför vill du det? Det är väl bara att skita i att skaffa barn? Och använda kondom vid sex? Och P piller?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in