2013-06-06, 10:09
Bannlyst
REEVA på badplatser, nästa initiativ?
Citera
2013-06-06, 12:37
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llol123
Närmaste badhuset är som du beskriver: en plats för skithögar och sexoffer. Tyvärr.
Ingen med vett planerar sin dag med ett besök på denna vidriga plats som bäst kan beskrivas som en cirkus där apor, clowner och skötare idkar samlag. Avkomman skall vi inte ens nämna, dessa gör sånt jävla väsen av sig ändå så ord är inte nödvändigt. Hade jag inte haft avsmak för vattenblandat kiss så skulle ett besök med grabbarna på sämsta tid stått på schemat, då blattehjorderna röjer som värst och en kan bli provocerad så tumult är ofrånkomligt.

Badar hellre i en isig vak än doppar mina tår i blattevatten.

jaså även du har badat på aquakul i malmö ser jag =) kommer ihåg när man var en liten grabb på 80-90talet och man badade där kul som fan, men sen ca 1998 slutade jag gå ditt för blattehorderna förstörde hela stället.

från familjeidyll till mordor
Citera
2013-06-06, 13:01
Medlem
Mad monks avatar
Det gäller samtliga offentliga platser det sunkas ner något enormt så fort svartepetter vistas där. Förr såg man t.ex. aldrig väktare på biblioteket. Det är helt sinnessjukt hur snabbt förfallet har gått.

Badhus är förstås extra populärt då det erbjuder möjlighet till både blattekaoz och överraskningssex. Tänker på vattenturken här.
Citera
2013-06-06, 14:28
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slugarn
Det är sannolikt så att de flesta av er aldrig någonsin besökt Eriksdalsbadet. Och för er som planerar ett förstagångsbesök - Åk INTE dit efter kl 13!

Mellan öppning fram till 13 är det lugnt och fint på badet. Ungar, pensionärer och övriga kan med lätthet simma runt i basängerna som sig bör. Strax efter 13 säger det dock PANG! Mestadels somalier, irakier, syrianer, indier ja ta mig fan hela världens ungdomar i miniatyr tar över badet. Det skriks och gapas, dyks bland småbarn, kastas bollar mitt ibland motionssimmare, hoppas och väsnas. Vissa ser säkert komiken i detta, personligen ser jag bara bottenlös tragik.

Inte nog med att det kryllar av (alltför få) badvakter, dessutom finns verksamheten Lugna Gatan oftast på plats samt övriga väktare o.dyl.

Är det någon som upplevt Eriksdalsbadet på samma sätt som jag? Hur ska vi komma till rätta med detta problem, skall detta kaos verkligen få fortgå? Förslag på åtgärder i denna tråd.

Tråkigt att höra. Så var det inte när jag besökte Eriksdalsbadet som barn. Men det är å andra sidan över 30 år sen och saker har förändrats.

Det enda som hände var att en del kompisar råkade ut gamla äckelgubbar som satt och runkade i bastun. I övrigt gjorde de inte en fluga förnär även om det är ett nog så avvikande betéende.
Citera
2013-06-29, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Offentliga badinrättningar och simhallar är numera no go-zones för svenskar som vill motionera och röra på sig eller svenska barn och ungdomar som önskar lite bad och lek samt upprätthållande av simkunnigheten. I korthet: Blattar ÄLSKAR bad och vattenbus, att tjoa och hoppa och skvätta och man dras till den miljö i vilken lite naken flickhud blottas för deras utsvultna och lystna blickar. Det finns tammefan inte en badinrättning som inte kulturberikats rejält av babbelibabbsen! Det går inte att gå dit med mindre att man är beredd på tjafs och bråk och att skydda sina egna barn från blatteberikande närkontakt av oönskad omfattning. Badvakt är inget yrke för konfliktskygga och blöthjärtade! Hela tiden måste badvakten vara på tårna och flitigt patrullera både omklädningsrum och själva anläggningen.

Djävla bestar vi släpper in! Skulle inte förvåna mig om inte Sveriges ställning som simm-nation och med utbredd simkunnighet snart är en saga all... Vem fan vill vistas i detta bakterieinfesterade blatte-kaoz?

allt du skriver är sant, så jävla trist att dom saboterar den enda simbassängen som finns i centrala Stockholm vilket för övrigt är ett jävla skämt, en simbassäng utomhus att dela på för hela sthlms innerstad va fan är det och då ska man behöva utsättas av att halva rinkeby är där och försöker hoppa på en i poolen det är nästan så man börjar gråta det är fan inte kul att vara svensk längre
Citera
2013-06-29, 00:41
Bannlyst
Det finns ju bara ett sätt att lösa dett på. Utbilda er, jobba som fan, köp hus eller borätt med privat pool.
Citera
2013-06-29, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politiskt.Korrekt
Det finns ju bara ett sätt att lösa dett på. Utbilda er, jobba som fan, köp hus eller borätt med privat pool.

jo men va fan även vanligt folk måste ju kunna få bada i lugn och ro, vi betalar en jävla massa skatt i det här landet och ändå får man betala 70 spänn för att gå in på eriksdals och då är det inte ens sjysst. Berikare överallt, trångt som fan, ingen sjysst servering varför skall allting vara så dåligt i det här landet varför kan man inte fixa till det så att man trivs här, nån har bestämt att svenskar skall ha ett jävligt oskönt liv, undantaget de rika svinen
Citera
2013-06-29, 11:16
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politiskt.Korrekt

Man kan inte ha det som lösning på allt. I detta fallet bör man naturligtvis arbeta för att återskapa ett etniskt homogent samhälle, det är lösningen.
Citera
2016-06-01, 14:03
Medlem
Kommer för första gången på länge befinna mig i Sverige om ett par veckor och fick infallet att jag av nostalgiska skäl skulle vilja besöka Eriksdalsbadet. Ser dock ut att kunna bli ett "spännande" mångkulturmöte... Någon som har aktuell status på vad jag kan förvänta mig?
Citera
2016-06-22, 22:07
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Stöldvarning på Eriksdalsbadet – tjuvarnas nya knep för att ta sig in i skåpen

Flera badgäster har den senaste tiden blivit av med värdesaker i skåpen på Eriksdalsbadet - utan att låsen har varit uppbrutna. Nu misstänks tjuvarna använda sig av särskilda dyrkar.
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/stoldvarning-pa-eriksdalsbadet-tjuvarnas-nya-knep-for-att-ta-sig-in-i-skapen/aRKpfv!01icwMUcOCELd2RBGe5g/
Citera
2016-10-07, 07:06
Medlem
Ördögs avatar
Förtvivla icke. Räddningen är på väg.

Mer personal ska minska tafsandet på badhus
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/badhusen-ska-bli-tryggare
Citat:
Politikerna satsar sex miljoner kronor på att anställa mer personal för att öka tryggheten på badhusen – men frågan är hur stor effekt det får.

I vintras trakasserades flera unga tjejer sexuellt på Eriksdalsbadet. Det ledde bland annat till att separata bubbelpooler infördes för kvinnor och män och att fler badvakter sattes in.

Nu vill nu politikerna i stadshuset satsa sex miljoner kronor i sin kommande budget på att öka tryggheten på stadens badanläggningar.
---
Pengarna räcker till tolv nya tjänster, som ska fördelas på stadens olika badanläggningar.
---
Efter mediernas rapportering om de sexuella trakasserierna på Eriksdalsbadet, minskade försäljningen av hel- och halvårskort där med 11 procent mellan februari 2015 och februari 2016.

Än en gång undrar jag varför det inte på en avdelning av FB räcker med en tråd i ett ämne.
(FB) Eriksdalsbadet inför separata bubbelpooler
(FB) Efter sexkatastroferna; fler "ensamkommande" till Eriksdalsbadet
Senast redigerad av Ördög 2016-10-07 kl. 07:24.
Citera
2016-12-29, 19:46
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
2016-12-29 17:27, Sedlighetsbrott, Stockholm
Eriksdalsbadet. Blottare gripen av privatpersoner.

Polis beordrades till platsen efter uppgifter om att två privatpersoner gjort ett envarsgripande av en blottare.

Polispatrullen övertog gripandet och mannen togs till polisstationen för vidare utredning.
https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2016-12-29-1833-Sedlighetsbrott-Stockholm/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in