Jag är också på, och om jag bedömer projektet som seriöst och genomförbart pyntar jag så mkt jag har råd med. Inte mkt, men lusing kan denna fattiga människa lägga. Mitt engagemang har hittills kostat mig 3000 kr, och räknar man arbetstimmar jag lagt på detta så blir det många sköna tusenlappar, så en lusing till gör inget. Det skulle självklart också vara en upplevelse att träffa Eija irl. men man kan gissa att hon - liksom många andra runt fallet - är sjukt trött på alltihop. Och nu har ju MS också nyligen gått bort, så ett sämre läge kan man inte tänka sig. Idén får väl sparas.
Jag kollade förresten igår det där med Catrines kläder igen, byxorna. Både Nils K (vän till CdC, förhörd hösten 1984, umgicks tätt med CdC sista tiden) och en student som heter MO (förhörd nov 1984) nämner liknande byxor. MO nämnde tajta svarta jeans, hon trodde att Catrine hade sådana byxor, och NK uppgav att Catrine hade svarta byxor i jeanstyg. NK:s uppgift gäller 6/6, och MO:s gäller 7/6. MO hittade Catrin misshandlad på Norrmalm 7/6. MO och NK kände inte varandra. Närheten i tid är såklart intressant också, vittnesmålen hänger ihop, och JE (som sa att han träffade Catrine 15/6) nämner också svarta jeans el dyl. JE uttryckte sig så här 2006:
Hon var propert klädd med jeans, svarta vad iag minns, mörka i alla fall, vad jag minns väl var att hon hade en långärmad mörklila blus.
MO uppgav att Catrine hade smärtor i ryggen, att hon var extremt groggy, att hon yrade om en hund, att hon och hennes kille varit i bråk. C:s kille borde rimligen varit NK, vilket får en att undra varför inte NK nämnde detta intermezzo.
MO uppgav att Catrine hade en fläskläpp, men varken NK, Saba eller ngn annan missbrukare nära Catrine vittnade om ngn fläskläpp. En ganska tydlig grej, en konstig grej att glömma om man känner ngn väl, och NK fullkomligen öste ur sig stoff på hösten 1984. Men en fläskläpp, stryk? Nix. Saba skull träffat C efter 6/6, förhördes i aug, men mindes ingen fläskläpp.
Läs JE:s fullständiga vittnesmål här: https://www.flashback.org/sp41672041