2013-06-28, 22:16
Medlem
Fallmans avatar
Hej!

Jag har bytt från analog kabel (VGA) till digital (HDMI) till bildskärmen. Samma skärm som tidigare, bara kabel bytt.

Problemet är att jag tycker texten har blivit lite suddig av sig, jobbigt som tusan när man surfar runt. Det gäller inte bara på firefox, utan överallt.

- Sedan så fylls inte hela skärmen ut när jag har bytt, 1cm är svart på varje sida. provat klicka AUTO på skärmen det går ej? fungerat tidigare (vid analogt).

Jag kör windows 7 om det är några inställningar som ska göras.

Skärm BenQ2420HD http://www.benq.com/product/monitor/g2420hd/
Upplösning 1920x1080 (som rekommenderas också...)
Citera
2013-06-28, 22:39
Medlem
harrycallahans avatar
När texten blir otydlig så brukar det antingen vara cleartype-inställningarna eller upplösningen som är knas. Blir allt bra när du kopplar in VGA-kabeln igen?

Har du testat installera om drivrutinerna för grafikkortet?
Citera
2013-06-28, 23:05
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrycallahan
När texten blir otydlig så brukar det antingen vara cleartype-inställningarna eller upplösningen som är knas. Blir allt bra när du kopplar in VGA-kabeln igen?

Har du testat installera om drivrutinerna för grafikkortet?

Avaktiverade cleartype, blev lite tydligare. men gör ont för ögonen att kolla.

Drivrutinerna var skumma, åteställde till tidigare(allt försvann, då de ej fanns någon) installerade om automatiskt. enda jag såg var VGA, inget om HDMI. skumt ?

När jag kör VGA så funkar allt bra förutom att skärmen flimrar, något med vga ingången/kabeln som är paj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in