Någonting som jag inte riktigt har förstått är motståndet till etnopluralismen. Det är ju ingenting som som står i kontrast med ett etniskt svenskt Sverige, snarare tvärtom. Självklart ska ju svenskarna sättas i första rummet och inget annat.
Som jag förstår det så symboliserar Jobbiks partiledare, Vona Gábor i det här talet väldigt mycket etnopluralismen, är han uttalar sin respekt för palestinierna:
http://www.youtube.com/watch?v=EtfZgSPc8NM
Är det något i etnopluralismen som står i direkt kontrast till Svp och deras åsikter?